2015. április 7., kedd

AMTS2015, na ez is megvolt

2015-ben is volt AMTS de.....MOTOzin stábtagként dolgoztam a 3 napban, kevés időm volt körbe futni de valljuk meg ennyire gyenge talán még soha nem volt motoros-autós seregszemle a Hungexpon. A "POGROM"  jó volt, gumi, ugrabugra, stunt, csajok, verdák...oké de a motoros kiállítás óriási csalódás. A látogató nem tudja az okokat csak azt látja, hogy nincsen kint a BMW, KTM, Ducati sem. Ilyen talán még soha nem volt mindent végig sétálva körülbelül 3 db motorért adtam volna ki készpénzt. Lehet öregszem és nem elég a sok műanyag csicsa, de komolyan nem ezt vártam volna a szakmától. Voltak ellen példák is, Honda stand nagy erőkkel, sok motorral, Yamaha gépek, Harley (bár egy Road King sem volt). A kiállítás színvonala amúgy jó volt de a kiállított motorkerékpárok mennyisége és típusai hát...szűköske. Szerencsére nálunk volt pár Triumh de csak az endurók a többi modell nem volt kint. A Guzzi hozott 1400-as Californiát is ami az új fényezéssel tényleg nagyon szép de Stelvio, Griso nem volt, viszont egy egész regiment a kis blokkos gépekből kint volt. A mi MOTOzin standunkon volt kint az egyetlen új KTM szuper túrázó (KTM 1290 Super Adventure) élőben nagyon szép volt és a 160 lóerő elégséges...túrázásra is :)
Az Evobike a lehető legjobb, német, 100%-osan vízálló táskákkal érkezett. Több motoros márka is az ő Ortlieb táskáikat logózza fel ha egyáltalán logózza. Az Ortlieb hazai, gyári képviselete az Evobike kft. Nem csoda, hogy a legtöbb túrázó ezt használja ha lágy táskában gondolkodik Alu dobozok helyett.
Tudjuk idén is ennyit tud a piac, ekkora a szakma de akkor is. Jó lenne az ami már talán soha többet nem lesz, a gyerekkori Interwheel hangulat, sok márka, sok motorja, sok kiegészítővel. Biztosan kell az Indiai bőrmellény árus is de ha vele sem tud megtelni egy csarnok az szomorú. Aki kiegészítőt akart vásárolni az megtehette jó áron tehát Ők nem panaszkodhatnak szerintem, sok termék, sok akció. Műszaki csemegére, ínyencségekre vágyók viszont maradhattak az internetnél mert ott minden elérhető, látható igaz meg nem fogható. Kijelenthető tény szerintem, hogy a legjobb, retusált gyári fotók ellenére több gépnek is a személyes találkozás dönti el a jövőjét. A kiállított gépek mind ismerősek voltak nekem is már az internet világából de a legtöbbjük élőben legalább 2x annyira vonzó volt. A Guzzi 1400-as Californiá gépe például jó példa erre nem az én műfajom illetve lehet még fiatal vagyok egy ilyen rendes talpszárító anyahajóhoz de ott állva mellette vagy ülve rajta olyan rendes vas érzésem volt Tőle. Lehet mire korban ott leszek már a közel 6 Milliós ár is eléri a fájdalom küszöböt ha más nem használtban. Valljuk meg élőben felülni egy-egy kedvelt vagy álmodott motorra nagyon más műfaj mint a netet bújva elképzelni milyen is lehet a vas. Ráadásul a menetpróbát semmi nem pótolhatja, hiszen ott derül ki "hol is nyom a cipő" igazán. Nem jó a testhelyzet, térdszög, kormány magasság-szélesség, utaskomfort....Láttam olyat is amikor élőben derült ki, hogy az ülésmagasság túl sok volt a gyári legalacsonyabb megoldással is így a kívánt gép nem szerencsés, mert 3-5 cm talpmagasítást csináltatni a csizmára utánajárást igényelhet. Aki kilátogatott nem bánta meg aki nem az majd megteheti jövőre vagy találkozunk az utakon. Óvatosan a tavaszi reflexekkel!