2015. április 19., vasárnap

Kötelező szerviz 10.000.


Újabb 10.000 km beleszaladt a gépbe így újra elvittem doktorhoz a "hornetkát" GS-t. Ráadásul most kicsit több mint 10.000 km futott bele de most a "nagy szerviz" (20.000km-enként esedékes) volt soron ami nagyobb munka és mi tagadás nagyobb költség is. Viszont ugye az ember nyugodt lehet, hogy megint rendes gazda volt amit a motor meghálál a szép viselkedésével. Mivel a motor "0" km-től Nyitrai Pistinél van szervizelve így megint úgy döntöttem, hogy nem változtatok ezen. Elég sok mindent tud a motorról és az összesen 2 db tulajáról velem együtt. Sokan mondják EKO is jó szerelő de most kicsit messzebb is lett volna nekem és hát valljuk be szorít a MOTOzin lapzárta is, mert a héten még gurulnunk kell egy cikk miatt. Soha nem volt még ilyen "hiba jelenségem" mint amit most kezdett szerviz előtt a vas, mégpedig, hogy melegen is leáll, igaz az alapjárat is kicsit lejjebb ment mint volt úgy 800 környékén van, ami kevés neki jobb egy 1100-as fordulat szerintem. Barátilag is sikerült egy kisebb összeget elköltenem a vasra.

"Nagy szerviz": 2015.04.07., 157.608 km, 52.000 Ft
Tételesen a munkák amiket elvégeztünk:
  1. Motor olaj csere
  2. Motor olaj szűrő csere
  3. Váltómű olaj csere
  4. Hátsó szöghajtás olaj csere
  5. Gyújtógyertya csere, bár a képeken is látszik az a gyertya elfutna még 4x ennyit is :)
  6. Levegőszűrő csere
  7. Szelephézag állítás
  8. Alapjárat emelés és beállítás (1200-1300 melegen)
  9. Hátsó kerék csapágy ellenőrzése, szerinte elég szuper (van akinek 60.000km-et fut el van akinek csere után 100.000 km-t is az enyémben már volt egyszer cserélve a csapágy)
  10. Pisti szerint olyan szépen szól a blokk, hogy öröm hallgatni
  11. A hátsó futómű állító műanyag tekerő gombom átfordul a tengelyén így nehezebb állítani a hátsó futóművet de a műanyag gombot levéve természetesen egy villás kulccsal is állítható ígérte utána néz egy ilyen elemnek, filléres csak jó ha nincsen kitágulva.
A Pistinek (szerelő) is ilyen motorja volt akinek eladta az ide hozzá jár szervizre de hiába környékezi az új tulajt nem akarja eladni neki vissza a motort. Szerinte ez volt az utolsó BMW motor ami még a "régi iskola" szerint volt tervezve, készítve. Nem venne újat, mert az másra való sajnos már, nagyon szórakoztató az új vizes de nem azzal akarsz Földet kerülni hanem a régebbiekkel amik kevésbé bonyolultak. Érdekes, hogy néha mondják:" neked még régi GS-ed van"!? Igen nekem az van és a lehető legjobban örülök is ennek. Nagyon jó az új vizes GS és a levegős 1200-as széria vég modelljei is, de akármelyikkel mentem nem adta ezt a kiegyensúlyozott, harmonikus, "anyahajó" érzést. Mindegyik utódja nagyon fejlett technika de valahogyan feszesebbek és erősebbek is de nem harmonikusabbak. Én is hallom a legendákat, hogy ki milyen messziről hozatta haza a BMW motorját tréleren, de azt gondolom arról soha nincsen szó mi volt ezeknek a gépeknek az előzménye, előélete. Minden gyári előírást, szerviz kötelezettséget, alkatrész cserét betartva is lehetnek meghibásodások de jelentősen kevesebb mint amikor külföldről levetett, ott mér kiherélt, lerúgott gépeket hoznak haza a kisebb vételár reményében de utána legalább következetlenül itthon sem költenek rá. Persze szar a BMW ha ezek után megáll, mert sokan szerelték eddigre már és nem is gyári előírások szerint. Drága egy motort fenntartani és nem csak a kötelező költségekre gondolok hanem pont a fentebb említett üzemeltetési költségekre. Az enyémben most mindjárt 158.000 km van és előttem is járt már távol a vas Szíria, Egyiptom...és velem is megfordult Erdélyen túl például Kazahsztánban is, és soha semmi jelét nem adta, hogy ne akarna haza hozni bárhonnan. Azt akarom csak mondani, hogy sok múlik a gazdán is a motor múltján is. Tehát amit ruhára is szoktam mondani, meg védő felszerelésre is, hogy nem a motort megvenni nehéz anyagilag csak hanem a megfelelő ruhán, sisakon, túl a motort megfelelő és nem minimum költségen üzemeltetni!!Tehát motor +200.000 Ft minimum jó ha induláskor rendelkezésre áll.