2015. szeptember 16., szerda

10.000-res szervíz 168.451 km-nél

168.451 km! Megint eljött az ideje egy olajcserével egybekötött szerviznek csak amolyan kötelező jelleggel. Az alaposabb szemügyre vétel közben mindig találok pár apróságot én is amivel érdemes foglalkozni megelőzés jelleggel.
A 10.000km-enkénti "kötelező" szerviz most a kis szerviz ciklusban van, mert a szezon elején ami volt az most "nagy szerviz" volt a 20.000 km-enkénti.


Most csak a legszükségesebbeket végeztük el:
Tárcsafék csavar gyűrű
  1. Motor olaj cseréje
  2. Szelephézag állítás
  3. Olajszűrő csere
  4. Mivel a jobb oldal első-tárcsám elkezdett "lógni", kotyogni ezért annak az 5 db csavarját rugós alátéttel és a illesztő gyűrűvel együtt cseréltük most, hogy ne zörögjön ott és verődjön be jobban, most csendes is lett
  5. gumi kupak a pillangóra
  6. alaposabb vizsgálat közben vettem észre, hogy a pillangó szelep alján lévő kis gumi kupak is elrepedt az évek alatt ugyan gondot nem okozott de 660 Ft-ért vettem 2 db-ot, hogy mindkét oldalon kicserélhessem nehogy ott tudjon falsat szívni. Mások is jelezték, hogy érdemes cserélni. Itt lehet ugye rácsatlakozni szinkron állításhoz.
  7. A csőr belső oldaláról gondolom a rezonancia miatt elhagytam vagy legalábbis hiányzik 2 db csavar azt is megrendeltem a BMW-nél pár nap és adják is. Meg is kaptam a csvarokat és a 2 db idomba való csavar 808 Ft volt.
  8. Észrevettem, hogy most meg a jobb oldali Alu koffertartó keretem SW-Motech Trax hegesztése repedt el :( ugye ez volt a bal oldalon ami letört Kazahsztánban is de azt az importőr jó fej volt és kicserélte még garanciában. Szerintem ezt most szépen meg fogjuk hegesztetni és kap egy festést is. hibátlanul lemunkálták, meghegesztették a kezdődő repedést, törést nekem ami 4.000 Ft-ba fájt :(

  9. egyik nap égve maradt az ABS jelzése de mikor kezdtem kétségbe esni az ABS miatt akkor mondták megint lehet az akksi fáradása vagy az önindító kopása is a bűnös hiszen ha önindítózáskor leesik a feszültség a hálózatban 11 Volt alá akkor az ABS nem élesedik be elindulás után sem, így meg kell nézni majd télen, hogy nincsen-e kopás az önindítóban vagy nem ment-e bele túl sok kuplung pór ami miatt nehezebben indítana?Ez mind jobb hír mintha az ABS lenne a gond, mert azt csak egy helyen javíthatják Németországban és 500-1000 Euró is lehet, vagy egy bontottat kell venni vagy egy újat ami akár 450.000 Ft is lehet. Aki ABS hibás motort vesz jól gondolja meg, mert sokba is fájhat de nem is mindig az ABS a gond az ABS lámpa jelzésekor.
elrepedt hegesztés
Talán idén elérem a géppel a 170.000 km-t. Az biztos, hogy megy rendíthetetlen a vas. Az alapos nagynyomású mosások miatt vagyis után szoktam ápolni, kenni, szilikonozni amit kell ez jó, hogy kiszúrjam a lehető legtöbb kis apróságot, hibát is.