Nagyon kedves Zoli barátom ellenállhatatlan felkérésére ( "bakter.. pókháló tartónak vetted ezt a halom fémet Te gyerek ?-mer annak drága volt!" ) vettem a fáradtságot és az egész hetes, hónapos frusztrált meló hegyek utáni állapotom ellenére csak be próbáltam pöffenteni a BM-st. "Egész héten ideg állapotban voltam" de a korai nyár tényleg nem tűr semmi mellébeszélést szerintem sem.Persze nagyon jó kifogásokat tudtam felsorolni magamnak, hogy mivel nem vagyok még készen...ruha, csizma nem lett beszerezve, stb. Sisakból a Nolan N 103 -ra esett a választás, az első gurulás után még jó választásnak is tűnik, ruhából kölcsiben a BMW Santiago szettet kaptam meg, be kell vallanom jó kis ruházat. A motor alapból megviccelt hiszen a téliesítés amivel csak tavaszra végeztem tartalmazta az akkuápolást és töltést is de az azóta eltelt nagyobb időszaknak hála az akkumulátor kapacitása az önindító motoron keresztül csak 1.5 tengely forgatást bírt ki, ami pont kevésnek bizonyult a bokszer életre keltéséhez! Na jó valószínűleg az akkumulátor sem a régi pompájában virít már, remélem rendszeresebb használattal kibírja a szezont még. A sok éven át áhított vas ott pöfög alattam, boldogan veszem az irányt a város felé, bele a sűrűjébe az a jó gyakorlás egy ekkora hátas lóval.Aki Budapestet élvezni tudja egy 250 kg-os vassal ami 100 cm széles annak az aszfalt végig lehet öröme, terepre úgyis külön kell készülnöm elefánt idomárral. A váltó lehet BMW adottság de nálam jó kis csattanással tudatja a sebességek bevételét, ami nem zavaró nekem, de egy két mérnököt kifizetnék napi díjban, hogy csöndesítsenek rajta de ne annyira , hogy szerethetetlenül csöndes, karakter hiányos Japó legyen belőle. A digitális sebesség fokozat kijelző nagyon praktikus soha nem volt még ilyen vasam ami tudta volna de így legalább már nem akarok a 6. sebességből még fölfelé kapcsolgatni. Eleve a 6. sebesség fokozat léte is kész ajándék mert nem kell a nyugodt bokszert szét forgatni, és a közel 100 lovas ménes még 6. ban is a gyeplő biztos fogására szólít fel egy egy komolyabb sarkantyúzás után. Rezonancia nem vészes hiába írják sokan , hogy nőknek kéne BMW bokszert eladni hiszen úgy ráz, hogy 3 kilométer után mezítelenre vetkőzteti az embert....bár látnám.Nagyon nyugodtan jár és tisztességesen nyomatékos, első érzetre túra gépnek bőven elég. Kiló 40 nél még 6. sebesség fokozatban felejtett váltóval is sikerült előzést abszolválnom ( nem, nem lassú jármű volt ).Az Adventure nagyobb testvér első szél védője extraként van felszerelve de nom volt rossz döntés az előző tulajdonostól, ami viszont fura, hogy nem vagyok egy délceg vitéz hiszen a 180 cm-t ahol a férfi kezdődik éppen csak alulról nyaldosom és még így is a sisakomra sok menet szél jut de a Nolan-ben a saját hangomat azért hallom még, a felkaromra jut még szél nyomás 120-140 nél de nem vészes. Belegondolva a Yamaha XJ 550-en csak a kilóméteróra és műszerfal volt a szél árnyék, érthető is a mögöttem ülő kedves parkinzon kóros fej járása az autó pályán 160 km/ h-nál. Annyira halk a bokszer, hogy amikor a hangját is akartam élvezni kénytelen voltam a Nolan N 103-om teljes állát is felnyitni, kellemes duruzsolás ez nem is hang. Sebaj így éjfélkor is haza mehetek a városban és nem kell a magamutogatós ...bla-bla-bla....szöveggel és tekintetekkel találkoznom. Az ülést az első randevúk idejére alsóbb állásba rögzítettem hiszen ilyet is tud a minél biztosabb talaj fogás érdekében, amint "felnövök" hozzá azonnal magasabbra teszem a jobb térd szög érdekében. Ergonómiára nem lehet panasz, jól van elhelyezve minden de az indexet szokni kell ugye, mint tudjuk amerre fordulnánk azon az oldali kormány végen van a bekapcsolója az indexnek de az irányjelzőt kikapcsolni csak a jobb oldali markolat kapcsoló pulton lehet mert bal oldalon ugyanott a hangjelző berendezés működtetője van, persze sikerült index kikapcs. helyett dudálnom párat.....Futó mű kicsit keményre van nekem állítva mert túra gép lévén az előző tulajnak és csomagjainak lett belőve ami szólóban kicsit feszes de nagyon magabiztos minden elképzelést azonnal végrehajt a motor, ekkora kormányszéleséggel ez nem is lehet nehéz. A csalogató napsütés egészen a Velencei tón túlra Fehérvárig csalt hazafelé végre kipróbálhattam az előző tulajdonosnak hála a vízipók összes szemét hiszen rám sötétedett.
Mondhatom jók a reflektorok akár látni is lehet a fényükben, nem tudom a generátor meddig terhelhető de az biztos, hogy most mindent felkapcsolva egy komolyabb vasúti vontatóra hasonlít a vas szemből nézve. Elsőre gurultam 160-200 km-t és olyan a gép mint amire számítottam, talán kicsit jobb is!
A téliesítés komoly eredményeit rövidesen bemutatom fotókkal is.