Trans Fogaras |
Amit rögtönözve össze tudtam írni elképzelésnek az az igazi nagy félkör minden komolyabb heggyel, szorossal, tóval.
Címszavakban az útvonal:
- Nyíregyházára le autópályán ahol az új tempomatomat is teszteltem
- Tovább a 41-esen Baktalórántháza
- 49-esen Mátészalka Csenger felé a határhoz
- határlépés Petea, Dorolt
- 19A Satu Mare (Szatmárnémeti) itt egy enyhe balos fordulattal Piros19-esre lapot húztunk, Zöld E671 Livada felé
- Livada, itt az Y elágazásnál Piros19 ezt követve végig fel az Ukrán határhoz
- Negresti-Oas, Huta, Remeti, Sápánta, Sighetu Marmatei (Máramarossziget)
- Máramaroszigetről enyhe balossal Piros18-asra végig az Ukrán határ alatt (meglepően gazdag, rendezett környék kitűnő aszfalttal, de ne csumázd, mert ló, kutya, szekér nem ritka és egyből lesz nagy kapa, kasza és kaszás is...)
Itt el is fáradtunk így világosban beforultunk egy szimpatikus ház (fogadó) udvarárára Rona de Jos magasságában és intéztünk egy kiadós vacsorát szobával, kedves házinénivel aki a mi nyelveinket nem beszélte: Olaszt, Angolt, Németet sem. Kiadós előétel után sorban csak hozta a levest, főételt, süteményt, házi gyümölcslevet, házi pálinkát (elég erős) mindig kérdezte legyen-e tradicionális a kaja, mi pedig bólogattunk és a végén már csak ráborultunk a párnákra kis "gömböcök" módjára.
- az Ukrán határtól enyhén Dél-Keletre fordul a 18-as út azon elkezdtük az ereszkedést mi is,
- Leordina, Videu (Alsóróna, Felsőróna)
- Moisei, Borsa (Alsóvisó, Felsővisó) aki ráér Borsabánya picit északabbra
- Prislop itt már komolyabb dombok között haladunk (1472m)
- a Piros18 beérkezik a Piros17-be itt mi jobbra vettük az irányt Jacobeni felé, és túl rajta Délnek
- Vatra Dornei (Dornavárna)
- Innen kötelező balos a Piros17B-re Brosteni felé, Borca, Farcasa, Topoliceni
- máris tóparton vagyunk: Lacul Bicaz (Békás tó)
- át a hídon keleti irányba a tó tulsó prtján a Piros15-ön DélKeletnek Bicaz ne siess mert szép is tud lenni :)
- a tó után Bicaznál jobbos Gheorgheni felé (Gyergyó) végig a Piros12C
- itt magyar a szó, rendes az ember, finom a kaja
Gyergyó előtt megint meg kellett aludnunk egyet utunk második éjjele, magyar fogadóban a Hargitán
- aki akar a tó elején tud menni Borsec felé Borszék (ismert finom vizéről)
- Gyergyó után vegyük irányba Csíkszeredát (nekünk pont ünnep volt ugye és ezért sok az útlezárás de szép a sok ünneplő) Piros12 DélKelet
- Csíkszereda teljes ünnepi díszben
- Tusnádfürdő, Sepsiszentgyörgy, Brasov, Brassót mi felül elkerültük nem akartunk tömegelni
- kicsi utakon: Válcele nagyon jó fürdőkkel, Araci, Bod, Hálchiu, Dumbrávita és bele a főútba Piros1-esen Fogaras felé itt tudsz haladni, hibátlan aszfalt, erős forgalom és néha van kint rendőr is!!!
Fogaras után az 1-es úton kb. 50 km-re balra nyílik, indul a Trans Fogaras előtte azért tankolj hegyen máshogy fogyaszt a legtöbb vas, ha sietsz tudod haladósan, sportosan is csinálni de mivel iszonyat szép szerintem vedd komfortosra
- mi tudtuk, hogy szinte biztosan nem jutunk át de a sok száz kanyar akkor is megérte így fotózás, hegyi levegő mély belégzése után vissza ereszkedtünk az 1 számú Főútra. Az Észak-Dél irányú Trans Fogarast soha ne hagyd ki hiszen átkel az egész Fogaras hegységen
- Sibiu felé ne menj ha nem sietsz inkább délnek át a hegyeken Nagytalmács, Talmáciu Piros7
- Amikor ráuntál a sok kamionra a hegyek között, mert ezen erős a forgalom akkor jobbra térj le Brezoi felé megéri, Piros7A hegyen, völgyön át, tavak mellett.
- mi Málaházánál kaptunk szállást (utunk 3. éjjele) csak úgy beesve az első tónál és pont kedve magyarok voltak ott a hatalmas szállás egyetlen vendégei, közös vacsora, beszélgetés eszmecsere után ki-ki a saját szobájában tért nyugovóra. A hely annyira szép, hogy Ők ide érkeztek Magyarországról nem úgy mint mi csak átutazóban. (Válcea)
- A második tó úton a Piros7A-n legyél résen, mert jobbra kell fordulj a Trans Alpinára, ezt se hagyd ki soha maximum ha nincsen elég benzined vagy meg vagy bolondulva :)
- Északi irányban itt is át tudod szelni a hegyeket, jobbról-balról 2000 méter feletti csúcsok között kanyarogva, sajnos végig aszfaltozták én voltam még ott az "aszfalt előtti időkben" is úgy talán kalandosabb volt, így "csak" gyönyörű.
- Szászsebesnél bukkansz ki (Sebes)
- Innen sajnos idő hiányában maradt a gyorsforgalmi Piros7-es út: Déva, Arad, Nagylak, nem a pályán mentünk, inkább Makó és onnan a pályán Szeged, mivel ugye én itt születtem. Villám pacsi a családnak és estére Budapest
Felirat hozzáadása |
Valcea |
Valcea 3. szállásunk a tóparton |
A csattanó pedig az, hogy a pihenés, laza gurulás végül szűk 4 napra, több mint 2000km lett. Ugye előre nem számoltam ki mennyi a távolság csak azt néztem mik a kötelező programok, ha teheted szánj rá 5 napot minimum de megérdemli a 6-7 napot is simán. Ami sok is meg sok is, mert nem nagyon autópályáztunk kint, mindig inkább preferáltuk a szép, eldugott kis utakat. Bármikor vissza mennék, nem olyan steril mint tőlünk Nyugatra de cserébe legalább nem is olyan drága.
Felszerelés rovathoz:
- levegős üléspárnát használok ami szuper évek óta
- Kaoko tempomatom van a Gurutech-től nagyon tetszik ez volt a főpróbája
- eredeti, német Ortlieb motoros RackPack hátsó táskám van az Evobike-tól
- Schubert C3 PRO sisak írgalmatlan drága de nagyon szeretem
- Sidi endurós bakancsom évek óta szuperül bírja velem a kiképzést
- a DIFI eső ruha egyetlen hibája, hogy semmit sem szellőzik "olyan mint egy kukta, ha megvette bebukta" mondjuk be nem ázik :)
- Difi perforált bőrkesztyű nyári modell nagyon bejövős de majd az idő eldönti mennyire tartós hiszen ez szülinapi túrám is volt így most kaptam
- a sok éves Spidi kantáros nadrág és dzseki kezd fáradni itt-ott főleg a nadrág de bírja