2015.10.03.-04.-e között zajlott az őszi BMW - MOTOzin kalandhétvége. Szerencsénkre a megrendelésünkhöz illően napos, enyhe időben telt a másfél nap. Több mint 600 kilométer jutott a bő másfél napra Magyarország területén. Stábbal, tesztmotorokkal, túravezetőkkel majdnem 20 fős volt a motoros csapat. Pont elegendő is, hogy mindenki ki tudja próbálni a 2 db tesztmotort igény szerint. Nagyon jó kis csapat jött össze, így a hangulat garantált volt. Sokan voltak a MOTOzin olvasói, előfizetői közül. Ebben a túrában kevesebb volt a terep hiszen a 2 db tesztelhető motor sem a kimondott dagonyázásra van tervezve. Az új BMW S 1000 XR és a BMW R 1200 RS is aszfaltra való gumival érkezett a teszttúrára ami nem is baj hiszen így megmutathatták az aszfaltos képességeiket.
BMW XR:
A versenysporthoz fejlesztett blokk egy igen komoly hangolással kis újból rázza ki a rá rótt feladatot az XR-ben. Eleve a tény, hogy 160 lóerőre lett "legyengítve" sejteti mit tud egy ilyen hajtómű amit a sport szegmensben nem nehéz 200 lóerő fölé tuningolni. Kicsit hasonló az egész a GS-hez csak itt a 160 lóerő áll szemben a 125 lóerővel ami azért érezhető.
BMW RS:
Az új "vizes" LC blokkal szerelt RS pedig kézenfekvő volt hiszen minden boXer újítás után jön a RoadSport hosszú évek óta. A kék-fehér szín nagyon elegáns és a 125 lóerő elegendő az élvezetes túrázáshoz akkor is ha kicsit tempósabban szeretjük. Az RS korábbi modelljei mérsékelten voltak sikeresek a GS, RT erős párosa mellett de ez az új RS igen esélyes a komolyabb sikerre, mert a sokak által kedvelt speciális telelever-paralever futómű megoldásból a BMW most csak a speciális kardános hátsó részt tartotta meg és előre komolyabb fordított, hagyományosnak tűnő teleszkópszárakat épített be, amik távolról sem hagyományosak de a sokat kifogásolt visszajelzések hiányát az első kerék felől adják. Az új RS-t megjelenése óta szemezgettem én is de őszintén megmondom élőben sokkal szebb mint fotókon aki teheti nézze meg üljön rá. Finoman kidolgozott részletek, szép formák, nem végletesen sportos testhelyzet jellemzik. Az RS kapcsán rebesgetik, hogy lesz "S" változat is ami az új "vizes" boXer még tuningoltabb változatára fog épülni eddig ilyet a HP szériában hoztak ki utoljára gyönyörűben. Érdekes lenne, hogy a németek a most "szériában" 125 lóerős blokkban mennyi pacit találnak még némi egerészés után. Mivel visszafogottan szoktak széria motort felhúzni így lehet, hogy nem érik el a 150 lóerőt de minden esetben a valaha szériában gyártott legerősebb BMW boXer blokk lesz az.
A túráról pár szóban:
Programajánló:
Most hétvégén október 10.-én még lesz egy egynapos KTM teszttúra.