2015.10.03.-04.-e között zajlott az őszi BMW - MOTOzin kalandhétvége. Szerencsénkre a megrendelésünkhöz illően napos, enyhe időben telt a másfél nap. Több mint 600 kilométer jutott a bő másfél napra Magyarország területén. Stábbal, tesztmotorokkal, túravezetőkkel majdnem 20 fős volt a motoros csapat. Pont elegendő is, hogy mindenki ki tudja próbálni a 2 db tesztmotort igény szerint. Nagyon jó kis csapat jött össze, így a hangulat garantált volt. Sokan voltak a MOTOzin olvasói, előfizetői közül. Ebben a túrában kevesebb volt a terep hiszen a 2 db tesztelhető motor sem a kimondott dagonyázásra van tervezve. Az új BMW S 1000 XR és a BMW R 1200 RS is aszfaltra való gumival érkezett a teszttúrára ami nem is baj hiszen így megmutathatták az aszfaltos képességeiket.
BMW XR:
Az XR egy zseniálisan összerakott túramotor, kényelmes testhelyzettel, szuper blokkal, kitűnő futóművel és finom fékekkel, akik nem boXer függőek azoknak is csinált a BMW egy kiváló motort egy olyan szegmensben amiben nem sok modelljük volt korábban de sikerült elsőre egy szegmens mércét felállítaniuk. Tulajdonképpen a koncepció kézen fekvő keresztezzünk egy endurót egy sportmotorral főként mindkettőből az előnyös tulajdonságokat továbbvíve. Hosszú rugóúttal és 160 lóerőre "visszafogott blokkjával" egy mindenes gépet varázsoltak össze a németek az laborban. A hangja is zseniális még akkor is ha én a boXer vonaltál ájultam be sok éve, ami azóta is mámorban tart főleg egy kicsit nyitottabb kipufogóval. Pirosban is vérbő de fehérben még elegánsabb az új XR.
A versenysporthoz fejlesztett blokk egy igen komoly hangolással kis újból rázza ki a rá rótt feladatot az XR-ben. Eleve a tény, hogy 160 lóerőre lett "legyengítve" sejteti mit tud egy ilyen hajtómű amit a sport szegmensben nem nehéz 200 lóerő fölé tuningolni. Kicsit hasonló az egész a GS-hez csak itt a 160 lóerő áll szemben a 125 lóerővel ami azért érezhető.
BMW RS:
Az új "vizes" LC blokkal szerelt RS pedig kézenfekvő volt hiszen minden boXer újítás után jön a RoadSport hosszú évek óta. A kék-fehér szín nagyon elegáns és a 125 lóerő elegendő az élvezetes túrázáshoz akkor is ha kicsit tempósabban szeretjük. Az RS korábbi modelljei mérsékelten voltak sikeresek a GS, RT erős párosa mellett de ez az új RS igen esélyes a komolyabb sikerre, mert a sokak által kedvelt speciális telelever-paralever futómű megoldásból a BMW most csak a speciális kardános hátsó részt tartotta meg és előre komolyabb fordított, hagyományosnak tűnő teleszkópszárakat épített be, amik távolról sem hagyományosak de a sokat kifogásolt visszajelzések hiányát az első kerék felől adják. Az új RS-t megjelenése óta szemezgettem én is de őszintén megmondom élőben sokkal szebb mint fotókon aki teheti nézze meg üljön rá. Finoman kidolgozott részletek, szép formák, nem végletesen sportos testhelyzet jellemzik. Az RS kapcsán rebesgetik, hogy lesz "S" változat is ami az új "vizes" boXer még tuningoltabb változatára fog épülni eddig ilyet a HP szériában hoztak ki utoljára gyönyörűben. Érdekes lenne, hogy a németek a most "szériában" 125 lóerős blokkban mennyi pacit találnak még némi egerészés után. Mivel visszafogottan szoktak széria motort felhúzni így lehet, hogy nem érik el a 150 lóerőt de minden esetben a valaha szériában gyártott legerősebb BMW boXer blokk lesz az. Az új részben vizes hűtés talán enged még egy kis teljesítmény fokozást. Az előző BMW HP sport nagyon szépre sikerült szerintem még azok is elismerték akik nem ebben a szegmensben motoroznak. Amennyiben a garázsom elbírna 4 db motort bekerülne a sorba könnyedén egy sport boXer a játék öröméért. Láttunk már ugye turbós és feltöltős boXer motort is BMW alapon csak az a kérdés az új részben vizes blokkhoz mikor fog valami gyáron kívüli cég hozzányúlni. Azért egy 160 lóerőre felhúzott részben vizes boXer azt is elkápráztatná aki ki nem állta eddig a boXerek kelletlenségét. Már ez a széria LC blokk is sokakat levett a lábáról hiszen teljesen más mint a régebbi megszokott boXer hajtóművek.
A túráról pár szóban:
Szombaton 14-órakor volt az indulás a Törley-től amit körülbelül tartottunk is. Én magam a kameraman-t mozgattam így a legjobb felvételek érdekében váltakozó pozícióval haladtunk a csapaton belül de túrasegítői feladatom miatt volt, hogy a sorzárást láttuk el. Így is jutott idő az örömteli gurulásra. "Ordas" nagyot kompoztunk a kaland kedvéért. A borkóstolással kombinált szombat esti szállásunk hangulatos kis faházakban történt Györkönyben. Nagyon szép fejlesztéseket csináltak a boros gazdák a pincékkel és a kis présházakkal. Az esti káposzta vacsora olyan finom volt, hogy a tányérok aljáról is szépen eltűnt minden szaft. Diósberénynél felvettünk pár képkockát a készülő filmhez és haladtunk is tovább Egyházaskozár felé, hogy Mágocsnál végre megitathassuk a paripákat. Mecseknádasdnál ebédeltünk egy jót közösen és Orfű felé vettük az irányt, hogy akinek volt kedve ott is tesztelhesse a két BMW újdonságot a tó körül. Végül a Duna partra érve köszöntük el egymástól egy igen tartalmas nap után, innentől mindenki egyénileg tért haza. Aki idén nem tudott jönni ne búsuljon jót gurultunk helyette is de jövőre várjuk újra.
Programajánló:
Most hétvégén október 10.-én még lesz egy egynapos KTM teszttúra.