2014. szeptember 12., péntek
Eső ellen Sealskinz motoros kesztyű
Gondolom ismerős az érzés mindenkinek amikor esőben a markolatfűtés ellenére is komfort nélküli érzés egy-egy elázott bőr motoros kesztyű viselése mondjuk autópályán. Elég sokat motorozom amikor az időm engedi és azt vettem észre egy komolyabb eső után, hogy a bőr amúgy jó motoros kesztyűm feketére színezi a bőröm a tenyeremen és a kézfejemen is néhol. Úgy döntöttem tartós tesztre fogok egy vízmentes Sealskinz motoros kesztyűt. A zoknijuk bevált a kazahsztáni motoros expedíciónkon így volt némi bizodalmam a termék és a márka iránt. Azért egy kesztyű az komoly kérdés motoron, mert elég sok paraméternek kell megfelelnie az évek alatt azért széthullott pár ilyen kézvédőm. Közben persze szereztem sok tapasztalatot mi az ami jó és mi az ami kevésbé jó nekem. Esős időre a vízállóság elég fontos de nem csak az "ígért vízállóság" sokkal inkább a valódi tudás. Régen mikor nem telt komoly felszerelésre csak ETZ-vel ment a csapatás akkor még a takarítónőknél ismert kék vagy sárga "koton" képességű gumi kesztyűt húztam én is az ilyen olyan motoros kesztyűimre. Nem szégyellem ma sem ezt a megoldást de talán van kényelmesebb, jobb mód is. Hiszen ugye a gumi kesztyű annyira vízálló, hogy bele is izzad a kezem és végül abban is nedves érzésem van. Nem jó megoldás, mert a markolat fűtéssel kombináltan gyakorlatilag saját levében megfőzzük a kezünket amin a bőr kipuhul és sokkal könnyebben töri fel a markolat. Mind apróságnak tűnik de aki sokat motorozik tudja, hogy nem lehet figyelmen kívül hagyni semmit ami a hosszútávú komfortot veszélyezteti. A Sealskinz kesztyűre azt mondják "breathable" ami lélegzőt jelent körülbelül tehát a bent felszabaduló nedvességet kiengedi de kívülről jövő csapadékot, nedvességet nem engedi be. Zokninál láttam, hogy működik is a gyakorlatban. Kíváncsi vagyok mit hoz a valóság. Az első bevetésen túl is vagyunk a BMW motoros túranapot jártuk be előre mint túravezetők a MOTOzin-nal közösen és persze nem "sütött a nap". Nem volt elég csapadék, hogy leírhassam a véleményemet.
2014. szeptember 9., kedd
Azt hittem lehet más motorom mint BMW GS
Most, hogy erősen őszül a halántékom és egyesek szerint máshol is a díszes hajkoronám azt gondoltam teszek egy újabb kitekintést a motoros piacra. A MOTOzin magazin munkatársaként elég sok embert, motorost megismerek és elég sok motort látok, próbálok és sok év együtt élés után gondoltam talán érdemes lehet (alig használt 60 éves feleségemet két 30 évesre cserélném) jeligére kutatni. Sokat részleteztem már, minden területen van előnyösebb motor mint a GS így gondoltam nézzünk más területekre. Soha nem értettem azokat a GS tulajokat akik nem hagyják el az aszfaltozott utat miért nem vesznek inkább egy BMW RT-t? Kitűnő szélvédelem, jó futómű, kényelmes tartás...Így tettem egy próbát az amúgy szemre nagyon tetszetős BMW RT-vel. Egy motor nem motor spekuláltam fejben és ha lenne egy vicces kis terep szöcském akkor nem kellene a GS-t túlterhelnem sárban így lehetne egy kényelmesebb, szélvédettebb aszfalt túra motorom. Szerencsémre egy közös guruláson rá is ülhettem egy RT-re. Aki bokszerezett már nem biztos, hogy akar többet "sima bőrű" és járású japánt. Esetleg ha nagyon nem jött be a boXer neki akkor, de akkor lehet többet soha nem akar boXer-t sem. Tudom, nagyon jó japán motorok is vannak csak nem tudok szerelmes lenni beléjük mert több karaktert akarok, de mind nagyon jó gép egyértelműen. Hagyjuk is a mellé beszélést ráültem egy BMW RT-re amin komolyan gondolkodtam mint aszfalt túra motor. Nem értettem miért mondják azt mindig, hogy a BMW RT egy sport túra motor? Akkor a gyár miért nem mondja ST-nek az Rt helyett. Nagyon sok kérdésemre választ kaptam. A teszt alany egy régebbi BMW R 1200 RT volt. Szerintem jól bemutatja az RT mibenlétét és nem is volt benne sok km az évei ellenére. Egynapos villám belföldi kör állt rendelkezésünkre amikor is jött a pillanat a hegyekben. Cseréltünk vasat az út mentén én adtam a BMW R1150 GS-t és kaptam a BMW R 1200 RT-t. 36 éves múltam, gondoltam még kellően nyitott vagyok de az indulás olyan fura volt, hogy majdnem feladtam. Nem baj nyitottság figyelmeztettem magam! Nyilván 4 évvel fiatalabb és egy teljesen új generációjú blokk dolgozik benne. Szélvédelem annyira jeles, hogy már sok is volt hiszen elkezdtem izzadni a ruhámban. Elektromos szélvédő nagyon jó jeles osztályzat. Motor, pörgősség rendben de rezgések ugyanúgy jönnek mint az enyémnél.
Lábtartó fent az égben, kormány behúzva a hasamba mint mikor kimosom egy gyermek pólóját utána magamra veszem és fura, hogy kilóg belőle a hasam...Mondom több nyitottság! 180 cm magas és 82-84 kg vagyok ami szerintem normális, átlagos férfi méret és a térdem mégis bele ér az idomba nem sok fészkelődést engedve. Kicsi az egész motor a GS-hez képest nem akarok hinni a szememnek és az érzékeimnek. Mit történt velem?- mikor a GS-re először ültem fel emlékszem tisztán az érzésre, a Wallisnál a földszinten forogtam egyet a GS-el. Akkor a GS-re úgy gondoltam, hogy túlzóan birodalmi, grandiózus, német, mintha az egész világot meg akarná hódítani (mondjuk ezt pont meg is tette)...most meg nem tudok élni enélkül a drog nélkül? 6 év és "agy-mosott" lettem? Az RT-ről azt gondoltam a legjobb túra motor lesz amin valaha ültem volna, erre nem élvezem? Itt valami nem stimmel. Na jó hagyjuk a méret kérdését jöhet a következő csalódás ami nem a BMW hibája. Nem lett volna szabad magyar aszfalton a GS után ülnöm fel az RT-re. Kanyarban semleges mondjuk de a legkisebb hibákon is döcög, üti a csuklómat, rázza a fenekem mi van itt? Tönkre ment a futómű? Nem kérem szépen ez "nyugati modell"! Hibátlan futómű csak éppen sokkal rövidebb rugóúttal mint a GS így a felénk "normális" aszfalthibákon döcög, bukdácsol, akad, kanyarban nagyobb ívre kényszerül mert eldöcögi az ívet. Mindenkinek javasolom az RT-t csak normális úton kipróbálni és soha nem GS után. Már majdnem vágytam egy másmilyen motorra de "rövid, kurta lábú" nekem az RT. Soha nem gondoltam volna, hogy a GS nem csak "macsó" faktor aszfalton. Nagyon magasan van a mérce most már a GS miatt. A GS szélvédelme 130 km/h-ig okés de felette már jöhetne valami jobb de ha cserében "döcög" akkor lemondok a szélvédelemről. A 15 lóerő különbség érezhető de messze nem vészes és akinek nem elegendő 85 lóerő utazni annak a 100 ménes is lehet kevés. Lehet választani 160 lóerős túra motort is. Azt hittem már nem szerelem a GS kicsit kacérkodtam és rá kellett jönnöm az RT nem az én motorom. Őszintén pedig annyira szép az a motor és vágytam is volna rá de ez az első próbával szerte is foszlott. Ezek szerint rövidebb rugóúttal megáldott vasam is csak akkor lesz ha minimum Ausztriáig költözöm ahol az út építő nem a magán vagyonát gyarapítja hanem az államét...Sajnos a motoros bakancslistám egy taggal bővült illetve rövidült. Pipa! Remélem a vizes RT még egyszer rácáfol erre :) Széles utat néktek! Egy álommal szegényebb lettem, egy vággyal könnyebb és egy tapasztalással gazdagabb. Tökéletes példa ez is: mindig tudtuk nőkkel is de motorral is igaz ne dönts szemre és mások szavára, az életet próbálni kell és a motort is :)
Persze vigasztaltam magam egy füstölt pisztránggal :)
Lábtartó fent az égben, kormány behúzva a hasamba mint mikor kimosom egy gyermek pólóját utána magamra veszem és fura, hogy kilóg belőle a hasam...Mondom több nyitottság! 180 cm magas és 82-84 kg vagyok ami szerintem normális, átlagos férfi méret és a térdem mégis bele ér az idomba nem sok fészkelődést engedve. Kicsi az egész motor a GS-hez képest nem akarok hinni a szememnek és az érzékeimnek. Mit történt velem?- mikor a GS-re először ültem fel emlékszem tisztán az érzésre, a Wallisnál a földszinten forogtam egyet a GS-el. Akkor a GS-re úgy gondoltam, hogy túlzóan birodalmi, grandiózus, német, mintha az egész világot meg akarná hódítani (mondjuk ezt pont meg is tette)...most meg nem tudok élni enélkül a drog nélkül? 6 év és "agy-mosott" lettem? Az RT-ről azt gondoltam a legjobb túra motor lesz amin valaha ültem volna, erre nem élvezem? Itt valami nem stimmel. Na jó hagyjuk a méret kérdését jöhet a következő csalódás ami nem a BMW hibája. Nem lett volna szabad magyar aszfalton a GS után ülnöm fel az RT-re. Kanyarban semleges mondjuk de a legkisebb hibákon is döcög, üti a csuklómat, rázza a fenekem mi van itt? Tönkre ment a futómű? Nem kérem szépen ez "nyugati modell"! Hibátlan futómű csak éppen sokkal rövidebb rugóúttal mint a GS így a felénk "normális" aszfalthibákon döcög, bukdácsol, akad, kanyarban nagyobb ívre kényszerül mert eldöcögi az ívet. Mindenkinek javasolom az RT-t csak normális úton kipróbálni és soha nem GS után. Már majdnem vágytam egy másmilyen motorra de "rövid, kurta lábú" nekem az RT. Soha nem gondoltam volna, hogy a GS nem csak "macsó" faktor aszfalton. Nagyon magasan van a mérce most már a GS miatt. A GS szélvédelme 130 km/h-ig okés de felette már jöhetne valami jobb de ha cserében "döcög" akkor lemondok a szélvédelemről. A 15 lóerő különbség érezhető de messze nem vészes és akinek nem elegendő 85 lóerő utazni annak a 100 ménes is lehet kevés. Lehet választani 160 lóerős túra motort is. Azt hittem már nem szerelem a GS kicsit kacérkodtam és rá kellett jönnöm az RT nem az én motorom. Őszintén pedig annyira szép az a motor és vágytam is volna rá de ez az első próbával szerte is foszlott. Ezek szerint rövidebb rugóúttal megáldott vasam is csak akkor lesz ha minimum Ausztriáig költözöm ahol az út építő nem a magán vagyonát gyarapítja hanem az államét...Sajnos a motoros bakancslistám egy taggal bővült illetve rövidült. Pipa! Remélem a vizes RT még egyszer rácáfol erre :) Széles utat néktek! Egy álommal szegényebb lettem, egy vággyal könnyebb és egy tapasztalással gazdagabb. Tökéletes példa ez is: mindig tudtuk nőkkel is de motorral is igaz ne dönts szemre és mások szavára, az életet próbálni kell és a motort is :)
Persze vigasztaltam magam egy füstölt pisztránggal :)
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)