Jöhetnek az első élmények. Alkalmam nyílt 2000 km-es első tesztnek alá vetni a kobakot változó időjárásnál. Az első élmények című röpke vígjátékban volt minden város, autópálya, tenger parton meleg levegő, eső, eső autópályán, viharos (120km/h szél) és nagy sebességű haladás. Szegezzük le jó sisak nagyon a Nolan N103 is, DE! Van jobb nála. Miben más a Schubert C3 PRO?
Ami nekem nagyon fontos különbség volt:
- Jelentősen halkabb, csendesebb a Schubert sisak még az én előnytelen BMW Adventure pleximmel is (úgy, hogy a kitépőzárazható állvédő, záró párnát otthon felejtettem)
- felvéve nagyon érezhető a súly különbség a Nolan után olyan érzés volt a Schubert mintha egy kerékpáros sapka lenne a fejemen ha csak súlyra vizsgáltam
- nagyon jó a Schubert sisak szellőzése ez 30 fok körül vagy felette már nem is annyira elhanyagolható kérdés sajnos a Nolan nem tud annyira jól "kiszellőztetni" mintha kevesebb litert tudna átpréselni a kis légcsatornáin a fejünk körül.
- lehet igazság a szél csatornában mert a Schubert sisak kevésbé mozgatja az ember fejét autópálya tempónál vagy felette
- A stabilizáló kis szárny-nyúlványokkal elérték, hogy a fejünket el is tudjuk fordítani autópályán is és ha előre nézünk akkor nagyon stabil marad a sisak, kicsit olyan érzés mintha tehermentesítené a motoros nyakát minden használati irányban
- esőben nem ázik be de itt még várok a vég ítélettel mert fél óra eső nem olyan mint 8 óra autópályázás esőben
- Az állrész nyitása itt egygombos nem úgy mint a Nolan biztonságosabb 2 gombos megoldása (mondjuk nehezebben is nyílik a Nolan), gondolok itt arra, hogy mikor elesünk vagy csúszunk az aszfalton és a kezünkkel felnyitjuk az egyetlen gombba akadva az áll részt akkor mikor neki csapódunk valaminek már állkapoccsal vesszük le a betont ( nem könnyű ezt életben eljátszani de matematikai esély lehet rá ha csekély is)
- a belső napellenző nagyon jól működik, nem akad, nem nyikorog, nem szorul
- majd elfelejtettem az egyik legnagyobb élményt: plexi csere vagy le-felvét mosáshoz, na ez nagyon jól sikerült részlet a Schubertnél, a Nolan megoldása bocsánat de egy híg lakodalmi kutya ürülék (olyan kicsit van a Nolan nyomógombja a plexi cseréhez berögzítve, hogy előfordult rugóstul a kis gombot kilőttem és elszállt az egész gomb, na ez éjjel sötétben, autópálya mellett egy végzetes hiba lenne én otthon adtam elő így csak luxus prostituált módjára pucsítottam a lakásban keresgélve négykézláb. A Schubert ezt sokkal értelmesebben oldotta meg hiszen a plexi tövében lévő kis kart (plexin belül van) elfordítva a normál nyitott állapotnál tovább fordítható a plexi és ott már le is vehető, őszintén ez a különbség a németek és az olaszok között, apróság de a jó büdös, nyüves, ótvaros picsába kívántam a talján kutyákat mikor a gombot+rugót kilőtte a Nolan. Lehet engem okolni, de a család összes férfi tagja mérnök velem az élen, akkor megnéznék egy igazán hidrogén nőstényt, hogy oldja ezt meg mert ha a gomb nincsen tökéletesen a helyén akkor a gombot menet közben lövi ki és soha nem találjuk meg a plexi tartóját és máris lehet szikszalaggal barkácsolni rostélyt. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
- az egész sisak olyan profi érzés, kivitelezésre, minőségre, használt anyagokra
- üvegszál erősítésű a héj de nagyon könnyű, szerencsére nem próbáltam de gondolom jó a töréstesztje is
- ami nagyon tetszik hogy a dupla páramentes plexi alapból szilikon csíkkal jön ebben az árban, nekem a lelazuló Nolan belső plexi örökké összekarcolta a külső plexit nagyon csúnyán a látótér felső részé. Figyeltem a kis excenteres rögzítőre pedig a Nolan plexinél is.
- érdekes garancia jár a Schuberthez ha mi okozunk balesetet magunknak akkor kedvezménnyel tudunk vásárolni új sisakot gondolom a régit le kell adni nekik amivel valódi baleseti tapasztalatokat szereznek a sisakok kapcsán
- tömeg kímélő megoldás az egy forgásponttal felnyíló állrész ugyanis így is eltűnik a látótérből a felnyitott állrész de a Nolan ezt egy sokkal összetettebb megoldással oldotta meg ami kicsit excentrikus, több forgáspontos (látványos de nem sok előnnyel jár)
- jöhet a fekete leves a Schubert felirat utólagosnak, lakkon felüli matricának hat gondolom azért mert az is, ezt nem fogadom el egy ennyire drága sisaknál még akkor sem ha a héjat és annak lakkozását nem akarták gyengíteni semmivel
- felnyitott állrésszel nem illik motorozni ugye de tény mindkét sisakba jól belekap a menetszél ha felnyitva felejtjük az állát