Most már eltelt annyi idő, hogy le merjem írni a Trax dobozokkal szerzett tapasztalataimat. Előre leszögezném a sértődések elkerülése érdekében, hogy ezek a tapasztalatok kizárólag az én típusomra az én felhasználási szokásaimmal igazak az azóta eltelt sok évben a termékek fejlődtek a tervezők átalakítottak sok részletet.Vannak azért vele hiányosságok és pici hibák is talán. Így 5 év használat után már alaposan látom az előnyöket és a hátrányokat is.
Kazahsztánban jó szolgálatot tett a rendszer de a bal oldali keret összes tartó hegesztése eltört sajnos lásd: http://evobike.hu/galeriak/oldal/109http://evobike.hu/galeriak/oldal/109
Pár szóban azért említeném újra miért éppen az SW rendszerét választottam. Az Alu kofferek robusztusnak tűntek, árban elérhetőbb volt mint mondjuk a vér profinak tűnő Touratech termékek, a gyári BMW R1150 GS Adventure Alu kofferek nekem nem tetszettek, mert pont kívül van rajtuk a műanyag zár és rögzítés azon a helyen ahová a motor mikor dől biztosan ütődik, szerintem az az egy elég téves dolog volt ennél az évjáratnál szerencsére többet soha nem is csinált ilyet a BMW. Ráadásul a BMW gyári adventure Alu kofferek arany árban voltak egy 108.000 km-es BMW GS-re. A mai napig drágán mérik őket de senki nem hangsúlyozza, hogy sérülékeny a záródásuk. Néztem még Hepco&Becker koffereket is nekik van még nagyon jó műanyag és Alu is de elérhetetlen árban voltak akkor számomra. A Touratech drága volt akkor is bár szemre érezhetően vér profi mind. A hazai és külföldi körkép után gyorsan összeállt a kép bennem ha jó áron odaadják a Trax dobozokat akkor jó üzletet csinálok. Ezt szeretném most nektek értékelni 5 év használat után.
Szedjük sorba az előnyöket és a hátrányokat a TRAX dobozok esetében.
Előnyök:
- látványos Alu dobozok
- praktikus le és felszerelés a bajonettes kerettartó csavarokkal
- ügyes megvehető extra zárható kézi tekerős gomb a keret lopás gátlásához
- masszívnak tűnő Alu kofferek
- a motor a hátsó indexek áthelyezésén kívül nem igényel átalakítást
- lég és vízmentesnek tűntek az Alu kofferek
- a kofferek tetejére még lehet rögzíteni mondjuk Ortlieb vízmentes táskákat, mert jó hevederfűzési pontokat kínál a doboz alapból a zárófedelén
- zseniális, hogy a dobozok felülről nyílnak a gyári BMW műanyag dobozokkal ellentétben
- kulccsal zárható mind az Alu doboz mind pedig a dobozok a tartó keretükre sőt a tartó keret a motorra is ha az ember megveszi a zárható gombot extraként oldalaként vagyis keretenként 1-1 db-ot
- belül sima kialakításúak az Alu kofferek amitől könnyen pakolhatóak
- igényes belső táskát tudunk venni az Alu kofferekbe melyeken a fő rekeszen kívül még egy további teljes felületű oldalzseb is van és ráadásul jár a hátizsák pánt is a belső táskákhoz ami el van rejtve, hogy a belső táska ki-be vételekor ne akadjunk bele de ha a szállásra cipelnünk kell a belső táskát bizony nagyon jól jön
- jobban pakolható mint a gyári BMW műanyagdobozok, mert azoknak az oldala nyílik és ha nem ügyes az ember akkor a tartalma az aszfalton landol ha úgy volt bepakolva mondjuk belső táska nélkül és a fedelet zárva is könnyebben akad be a fedél alá a tartalma
- az Alu dobozok fedelénél a gumi tömítő szalag az évek alatt 2 cm-rt zsugorodott ami miatt a fedél tömítettsége már nem lég és vízmentes, minden mosás és poros motorozás után a belső táskán látszik a bejutott kosz (gondolom cserélhető ez a gumi csík)
- szinte senki engem is bele értve nem szokta elolvasni az apró betűs részt miszerint hiába ilyen robusztus és erős látványú a TRAX rendszer 10-12 kg-nál többel nem terhelhetőek a kofferek!!! Ez most komoly? Ilyen koffert nem péniszkompenzátornak veszel (legalábbis én nem) hanem, mert olyan utakat tervezel ahol fontos a gép pakolhatósága! A dobozba rakható csomag súlya is több ennél nem beszélve arról ha a tetejére is teszünk még +ban csomagot. Ez az évek alatt nagyon szűk keresztmetszetnek tűnt. Az előírt súlyt biztosan hosszú évekig gond nélkül jól viseli amúgy.
- sajnos a kazahsztáni úton a baloldali tartó keret minden hegesztése eltört ami miatt az egész doboz levált a motorról de még időben észre vettem így nem sérült meg jobban senki sem (mondjuk az út után még garanciában a forgalmazó ki is cserélte azt az oldali keretet nekem annak ellenére, hogy Kazahsztánban egy kedves magyar ember hibátlanra meghegesztette nekem)
- 5 év után a jobboldali tartó keret egyik hegesztése is észrevettem, hogy elrepedt, rozsdásodott és a repedésnél bejutott víz belülről is kezdte támadni a tartókeretet
- sajnos a dobozokat tartó keret, szelvény falvastagsága túl vékony és ezt még rontja, hogy hegesztéskor kap egy hőterhelést és a tartó lábak szelvénye nincsen belefuttatva a keretbe csak találkoznak és egy hegesztett varrat tartja össze
- a zárak sok kosz, víz után nagyon picit akadósabbak lettek de maximálisan használhatóak még és pici szilikon óriásit javít rajtuk :)
- a dobozok átlós merevsége egy-egy eldőléskor nem éri el a legjobb Alu kofferek szintjét
- egy-egy állóhelyzetű eldőlésnél terepen például olyan gyenge a dobozokat tartó keret, hogy szerintem egy 250 kg-os motort nem tart meg 3-nál többször
- Touratech dobozon elég sok motort láttam már az oldalán feküdni de a dobozok nem gyűrődtek el
- Huzamos rossz utas használat után vagy közben a bajonettes kis rögzítő elemek (csavarok) elkopnak és a kis stift ami rajtuk van már nem zár jól, mert a doboztartó kereten lévő ferde pálya is kikopik, egy rögzítő szemet így el is hagytam de az eredmény az, hogy a doboz és a keret együttesen zörög, lötyög a motoron ami nem jó látvány és nem is túl jó hang
- Szerintem egy világtúrázáshoz kinéző vagy alkalmas rendszertől azért oldalanként elvárható lenne egy 15-20 kg-os terhelhetőség ezt a TRAX rendszerem nem támogatta (nem tudom a mai tudja-e már) Lásd a fotómon--››
Következő posztjaimban sorra veszem az általam vásárolt és tesztelt termékek véleményezését, remélve, hogy segítek a döntésben anélkül, hogy bárkit is megbántanék. Ugyanazon termékek más-más motoron és felhasználás szerint biztosan jól tudnak működni főleg ha betartjuk a gyár által tett előírásokat és használati feltételeket.