2013. szeptember 27., péntek

A BMW motorgyár 90 éve gyárt lég és olaj hűtésű boxer blokkokat. Ezen jeles évfordulót több módon is ünnepelték de a találkozókon kívül egy kis finom csemege is készült az évfordulóra.
Amerikai céggel karöltve csináltak egy tisztelgést ami a léghűtésű blokk 90 évét foglalja magába a kezdetektől napjainkig. A BMW ninety vagyis 90' korszerű 1200-as blokkot kapott de a formaterv kicsit retrós is. Várhatóan még idén bemutatják a széria motort is ami az utolsó nagy dobás lesz a léghűtésű boxer vonalon hiszen a küszöbön már ott toporog a vizes sorozat.
Gyönyörű fotók--››

2013. szeptember 26., csütörtök

Ráhuzzák a vizes lepedőt mindenre?


Úgy néz ki senki sem ússza meg a vizesedést, ne ijedjünk meg nem az épületek talajpára és talajnedvesség elleni szigeteléseiről fogunk most írni-olvasni sokkal inkább a BMW legújabb blokkal szerelt modelljeiről. A szigorodó emissziós értékek előírásai miatt és gondolom részben újabb eladásokat generálandó az RT modell ami a boxer család második legkeresettebb modellje a "nagy" GS után is megkapja új víz-levegő hűtésű blokkot. Egyenlőre csak "kémfotók" keringtek a világhálón de annyira meggyőzőek, hogy itt bizony rövidesen termék bemutatót fogunk látni. Ezek szerint a GS debütálása úgy sikerült ahogyan azt elvárták és a fejlesztés (ami évek óta tart) kiterjed az RT-re is. Mondjuk így legalább nem fogja tudni megégetni az olajat a boxer blokk. Elvileg a GS-ben 125 lóerőre kalibrálták be a blokkot de a koncepció szerintem elbírja majd a 135-140 lóerőt is. Kérdés, hogy az RT-ben mit tartanak elégségesnek vagy a piac téves elvárásai mit kényszerítenek ki a gyárból. Több gyártó és maga a BMW és ad 160-180 lóerős "ragadozókat" állítólag túramotorként. Nem kell messzire mennünk az új soros, 6 hengeres, BMW GT/GTL kapcsán ugye. Igaz lassan ezekbe váltó sem szükséges hiszen 5. sebességben el tudunk indulni velük álló helyzetből és a gázt adagolva csuklás, rángatás nélkül gyorsulhatunk 200 km/h fölé. Kanyarodjunk csak vissza picit az RT-hez. Eddig is ikon volt a tartós túramotorok terén az RT ami magasan vezeti az eladási listákat ebben a szegmensben de most újra tervezték az egész modellt. Láthatóan a blokk miatt minden mehetett a papír kosárba vagy a TRASH részlegbe a gépeken hiszen az egész motor egy vadonatúj koncepció. Gondolom minden eddigi tapasztalatot felhasználva terveztek egy új modellt a BMW nél.
A GS nél már ismertetett blokk másik hangolással, baloldali kardános véglehajtással, jobb oldalra került égéstermék elvezető kéménnyel, új formatervvel, új extrákkal fog kedveskedni a márka rajongóinak. Anti-hopping kuplung és az összes elektromos újdonság bekerül valószínűleg az új arculatba illesztik a motor elejét, arcát, fényszóróit is. Biztos lesz az árcímkén egy kedves kis 20.000 Euró körüli szám persze extráktól függően. Amit eddig látni lehetett az alapján nem tűnik csúnyának a gép az biztos. Én GS-t használok mert szeretek kicsit letérni az útról de a kor előre haladtával egy ilyen "papás"-mamás RT fotel is kezd tetszeni. A soros 6-os még kicsit túlzásnak tűnik de nagyon sok jót hallok róla. Meglátjuk milyen eseményt szemelnek ki a BMW-nél a bemutatásra. Biztosan beszámolok amint van információm. Üdv!

2013. szeptember 24., kedd

Kis-Lengyeloszág ( Malopolska )

Több kisebb 1-2 napos gurulás után most végre 3 napig ülhettem nyeregben, hiszen felkerestük Lengyelországot a MOTOzin stábjával. Élmények rövidesen a magazinban olvashatóak. GS kapott új gumikat, mert esőben a hátsó már reménytelen volt. Jól sikerült a bejáratása a gumiknak. Szlovákián keresztül vezetett az utunk Lengyelországba, Donovaly mindenkinek ismert a téli sportok miatt de nyáron is jó volt megállni útközben egy kis frissítésre. A táj végig nagyon szép ezért csak ajánlani tudom a túrát mindenkinek aki szeret kanyarogni. Érdemes lesz elolvasni a cikket a megjelenés után.

Pár fotóm a galériában--››