2016. március 11., péntek

Mondjuk konfigurálni is kell egy GS-t nem csak úgy venni

Mikor befáradtam a propelleres szalonba akkor ugye jogos kérdésekkel fogadtak mit szeretnék, főleg ha az ember a megfelelőbe megy be akkor még meg is szólítják...."Tsókolom kérem"- GS van? Legyen? Milyet szeretnék?
Milyen van?
Nagyrészt? Semmilyen!
Ezek után mindig oda jut az ember, hogy pontosan kell a motort, modellt, extrákat, opcionális kiegészítőket rendelni. Akkor csak végig kéne gondolni mire is van szükségem?
Amikor egy motor egy vidéki ház ára, ja nem egy, hanem egy egész utcáé akkor csak ne "konfekció" legyen már. Van aki ezt egy huszáros vágással intézi el: Fullosat kérek! Akkor nincsen semmi "szövődmény" a DR, dr. barátok sem röhögnek ki! Az a minimum, hogy fullos, de mit kértél még rá? Svakovszky van rajta? Úgy érti kérem Szvarovszky? Nem, Swarovsky. Nem mertem össze számolni soha ha mindent kérne az ember a BMW R1200GS Adventure kapcsán el tudja-e érni vele a 8 millió Forintos álom határt? A BMW K 1600 GT/GTL-el nem nehéz...Igen, ez igaz de kell ez a sok izé mind? Van aki elolvas néhány tesztet de inkább megkérdezi a haverját mi az ami nem ciki? Persze ha kereskedésben eleve csak "Fullos" van akkor nincsen gond csak alkudni kell, ha nem lenne éppen GS ínség :)

Mi az ami fontos vagy nekem pénzt is megérne:

"Kanyar ABS":
Ugye a 2016-os modell már tudja a Pro csomagban a kanyar ABS-nek csúfolt fék moderálást. Ez azért nem gyenge cuccos. Én a BMW R 1150 GS-en a "sima", álló ABS-t sem kellett, hogy túl sokat használjam de mindig jól esett, hogy van ha szükség lenne rá, azért esőben, utassal, csomagokkal, 450 kg az amit meg kell fogni, ez szép rombolás 2 keréken ha nem sikerül. Nem szokásom a beláthatatlan kanyarokba úgy megérkezni, hogy ne tudjak megállni ha van ott bármi de egy olajfolt messziről nehezebben mérhető fel, ráadásul az ember elé ugró vad is nehéz szitu, igaz ha mázlink van volt előtte tábla így csak annyival közlekedünk, hogy mindig meg tudjunk állni. Mindenki? Na azért! Itt az ABS a motor bedöntési szögét is bele veszi a számításba így csak annyi fékerőt enged a dumikra kanyarban, hogy a ledöntött motor ellenére se essünk pofára. Zseniális! Több teszten is pórbálkoztak a bátrabbak, hogy márpedig le tudjuk fektetni. A gumi természetes elcsúszása az nem ér. A BMW szándékosan nem a játszóházba szánja ezt a fejlesztést amit a verseny motoroknak köszönhetünk hanem egy biztonságot növelő tényezőnek. Nem kell szerintük a határon menni és felemészteni ezt a vésztartalékot. Érthető? Ettől nem vagyunk Valentino-k csak ha hibázunk nem döglünk meg. Ráadásul ezek az ABS-ek már a motor módváltozataihoz illeszkednek. Tehát a sport motoroknál engednek csúszó gumival beérkezni a kanyarba féktáv végén de a pofára esést nem engedik meg. Itt már a versenyzőket is érdekli a téma. A GS-ben is előnyös, mert enduró módan a hátsó keréken engedi a szükséges "farolást" de az első keréken nem, így kevesebb rutinnal is lehet élvezetesen "terepezni". Haladóknak pedig ott van az Enduro Pro amiben még több mindent enged meg az ABS, akit pedig zavar ki is tudja kapcsolni az ABS-t és a kipörgésgátlót is. Továbbra is a féknyomásból eredő pumpálással érezzük a fék karon és pedálon ha már az ABS fennhatóságán vagyunk.
Gyári rizsa:
Az ABS Pro kifejezetten közutakon történő használatra született, ahol mindig váratlan veszélyek leselkednek ránk. Az ABS Pro az eddigi blokkolásgátlókhoz képest egy lépéssel tovább merészkedve kanyarokban is növeli a fékezés biztonságát. Az ABS Pro megakadályozza kanyaríveken a kerekek blokkolását, még akkor is, ha gyorsan következik be a fékezés; ez csökkenti a hirtelen kormányerő-változást a váratlan fékezési manővereknél, és megakadályozza a motorkerékpár hátuljának akaratlan kitörését. A motoros számára az ABS Pro előnye a kifinomult reakciókban, a fékezés és stabilitás magas fokában és a kanyarokban elérhető legnagyobb mértékű lassulásban nyilvánul meg.
Nekem megérne pénzt is!

Kipörgés gátló:
Mondjuk ezt autóknál már jól ismerjük, szeretjük, használjuk. Sőt ott már nem külső gyűrűk vannak nekik hanem csapágyba épített mágnesek, majd megérjük ezt motoron is, hogy nem kell a külső, sérülékeny gyűrű...4 keréknél is óriási segítség egy ilyen de 2 keréken még kritikusabb. Igaz én még megtanultam motorozni nem kell húzni és akkor nem esünk el gázadásra. Nem árt ha az ember tudja a saját, motorja, gumija határait. Máris élhetőbb az egész. Itt is mint a futóműnél és az ABS-nél komoly munkát folytattak a mérnökök. Hiszen ez is tud módok szerinti teljesítményt nyújtani. Tehát enged kipörgést ha szükséges és kérjük, de nem enged eltaknyolni minket. A szoftvere ráadásul frissíthető ha még többet hoznának ki belőle a hardver kész rá. Jogos ha már ott az ABS miatt a kerékfordulati jeladó akkor ne csak lassításnál támaszkodjunk rá hanem gyorsításnál is. Mindezt kombináljuk a két kerék fordulatszámának össze hasonlításával akkor már tudjuk is mikor van baj az egykerekezési veszéllyel. Itt megint tetten érhető a rendszerben gondolkodás, minden épül mindenre. A nyert adatokat minél jobban a biztonság szolgálatába kell állítani! Természetesen terepen és Stunt Show-n ez is mind kikapcsolható ha egy önfeledt motorozásra vágyunk ami tudásban a motorosok 3-8%-át érinti reálisan. A többiek pedig észre sem veszik mit úsztak meg hiszen érezhetetlenül finoman avatkozik be mindegyik rendszer.
Ha nem drága érdekelne!

"Dájnámik Eza":
Pontosabban Dynamic ESA, ami ugye a dinamikus szabályozású, intelligens, részben automatikus Electric, Suspension Adjustment szavakból és tudásból jön. Miért is jó nekünk ez? Honnan indult ez? Ugye túl vagyunk már 2db ESA futómű körön a BMW-nél. Mik a vélemények? Elég vegyes, volt aki szerint alig szabályoztak, alig érezhető a változás cserébe mikor egy ilyen ESA megadta magát az úgy indult, hogy 600.000-700.000 Ft! Mi? Az egy jó motor ára! Most a 3. szériánál sem értük meg, hogy kézzel is állítható legyen a futómű. Nem úgy értem, hogy kormányról nem állítható a menüben a futómű hanem a csillapítási sebessége a szelepezése nem állítható külön! Sajnos ez költség csökkentés. A ZF SACHS elég jó cég az biztos, de árban még a Dynamic ESA-ba sem fért bele az az opció, hogy állítgathassuk a futóművet magunknak. A BMW védelmére legyen mondva, hogy a KTM is rájött, hogy az áron alul a motorokhoz "ajándékozott" csoda WP futóműveket soha senki nem használja ki vagy a vevők maximum 1-2%-a. Azért meg minek? Tehát a GS ESA legújabb futóműve sem tudja azt amit például a Touratech Budapest-nél kapható futóművek igen. Ezt megint csak x-y-z réteg tudja kihasználni és cserébe 1-1.2 millió Forint az soknak tűnik igaz benne van a munka és azért egy világversenyen esélyes motoron csak ez első teleszkóp szárak elérik a 3-6 millát. Akkor?
Miért is jó ez nekünk? Hogyan működik? Mivel a futómű állítható így ezt a motor maga is megteszi kvázi kicsit intelligens is. Mikor az első kerék döccen, kátyút fog akkor mire a hátsó kerék a kátyúhoz ér már átállította azt, hogy ne harapjuk le a nyelvünket. A szép az egészben az, hogy ez működik valós időben. Nem érdekli milyen módra állítottuk mi, Ő méri a berugózási utakat és intenzitást és akkor is "beleszól" a dolgokba ha mi másra állítottuk vagy felejtettük. Innen már csak egy lépés, hogy az embert ebből is kihagyják, hiszen a komputer gyorsabb, okosabb, ügyesebb ebben is nálunk. Annyi számítást tud elvégezni, hogy nem tudunk fejben versenyezni vele. Feldolgoz, számol, beavatkozik.
Mindenki Isteníti az életben észrevétlen de ha nincs ott érezhető mit nem tud, sokak szerint enélkül tévedés megvenni, szerintem is ér pénzt de nem lehetetlen nélküle élni.

Pro váltóasszisztens: 126.900 Ft
Ez még kedvenc témám hiszen nagyon sokat tud, nagyon kényelmes de 126.900 Ft-ért azt hiszem képes vagyok kuplungolni. Tény és való, hogy szórakoztatóan működik és jól jöhet ha a bal kezünk szabad váltás közben is, mármint még a kuplungkart sem kell babrálnunk! Nem tévesztendő össze semmi esetre sem a dupla kuplungos rendszerekkel sem az automata váltókkal!! A BMW ezt kicsi súlyban, elég okosan oldotta meg, magamtól ilyet nem kérnék, mert nálam a kuplung a vele járó terhelés váltással, a motor bólintásával és a rutintalan utasok sisak kopogtatásával a tarkómon a motoros "feeling", élet részei de nem lehet vitatni, hogy aki kipróbálta elismerően nyilatkozik róla, nem sok motorost ismerek aki szebben tud váltani és ráadásul gyorsabban vagy simábban. Hogyan működik? Pofon egyszerű! Feltettek a bal oldali, lábbal vezérelt sebességváltó karra és mozgató mechanikára egy elektromos jeladót, kapcsolót aminek 3 állása van. A középső állás amikor nem akarunk lábbal váltani a rugó ugye minden motoron"közép" állásban tartja a lábi váltókart itt az asszisztensünk semmit nem csinál de amint lábbal le vagy fel toljuk a váltókart azonnal jelt ad a kapcsoló és semmi extra nem történik csak tehermentesíti nekünk a váltó belsejét a fordulatszám és a befecskendezett üzemanyag pontos számításával. Mit is jelent ez? Tartott gázon kuplung nélkül felfelé szeretnénk váltani (a legtöbb motor kibírja tudja ha nincsen benne semmi extra akkor is) a rendszer egy pillanatra szünetelteti a vonóerőt és így tehermentesíti a váltót ami annyit tesz hogy kihagyja a gyújtást és nem ad annyi üzemanyagot így a váltás a mi lábi erőnkkel végre hajtódik és a motor tehermentesítve szépen vált. Lefelé váltás: ez sem sokkal bonyolultabb, igazán előnyös hegyekben, lejtmenetben vagy intenzív féktávokon itt ugyanis zárt gázmarkolat állás esetén ugye motorfék mellett egy kicsi "gázfröccsel" segíti a lefelé váltást. Így megint tehermentes váltónál, könnyedén tudunk váltani. Egyszerű de nagyszerű. Ezzel az asszintensel csak az egyesben elindulásnál vagy terepen csúsztatásnál kell a kuplungot piszkálnunk. Zseniális de a motorozás nem arról szól, hogy kell kicsit "gépészkednünk" is? A BMW így is már elvitte a "bolondbiztos" kategória felé a motorjait, mind kényelmes extra és alig kell tudni motorozni a sikerhez. Az is igaz a vevő kör sem mind Lorenzo...magamat is ide értve. Nekem a kuplung a motorozás része, még autónál elfogadom a kényelem miatt az automatát, mert az nem mindig a vezetés öröméről szól és az is igaz, hogy a mai autók automatában jobbak mint mi fogyasztásra, biztosan.
Nem rendelném de akinek van imádja, 126.900 Ft-ért eléggé határeset nekem.

Dinamikus féklámpa: 
Szerintem egy értelmes újítás, hiszen a motorok kisebb tömege miatt sajnos az autósok számára beláthatatlanul kisebb féktávokat és lassulási dinamizmust érhetnek el főleg a mai korszerű gumikkal és ABS-ekkel kombinálva. Nagyon sok autópályás baleset a ráfutásos" kategóriába tartozik pont ezért hiszen a motoros lassul de kis hátsó felülete és az erősödő hátsó féklámpája miatt sem veszik észre és kiütik alóla a motort ami nem túl egészséges ugye...ráadásul fáj is, ha nem halálos. A hátulról jövő ütésre sem az emberi test, sem a nyakcsigolyák de még csak a motor sincsen felkészítve. Ráadásul ha nem látjuk akkor az izmok és a test semmi védekező mechanizmust nem tud bekapcsolni így a roncsolódás, sérülés esélye nagyon magas, sajnos sokszor halálos. Okos döntés volt ezen változtatni. Hogyan működik ez a biztonsági berendezés?
A gyár szerinti ez a pálya: 
felelősséget nem vállalok érte gyári szöveg, reklámot tartalmazhat, nyomokban mogyorót is :)

"A motorosok számára kimagaslóan fontos, hogy a közlekedés mögöttük haladó résztvevői észleljék fékezésüket. A BMW Motorrad ezért a „360 fokos biztonság” koncepciójának újabb fejezeteként kifejlesztette a Dinamikus féklámpát, ami az eddigieknél hatékonyabban figyelmezteti a mögöttes forgalmat az előttük haladó motoros fékezéséről.

 

Ez az egyelőre Európában jóváhagyott féklámpa két lépcsőben figyelmezteti a mögöttes forgalmat, amikor a motoros keményen fékez vagy vészfékezést hajt végre. Az első lépcső 50 km/h feletti sebességről történő fékezéskor lép életbe. Ilyenkor a féklámpa 5 Hz frekvenciával villog. Amint a motorkerékpár sebessége 14 km/h alá csökken, második lépcsőként a vészvillogó is bekapcsol, és egészen addig nem kapcsol ki, amíg a motorkerékpár el nem éri a 20 km/h sebességet.

 

A Dinamikus féklámpa funkcióval kiegészített ABS Pro a 2016-os modellévtől hat modell alap- vagy extrafelszerelésének része.

 

A 2016-os modellévtől az R 1200 GS, az R 1200 GS Adventure és az S 1000 XR modellekhez a Pro menetprogramokkal együtt rendelhető ABS Pro része a Dinamikus féklámpa. A K 1600 GT, GTL és GTL Exclusive modellek esetében ez a funkció a 2016-os modellévtől az alapfelszereltség része."

Ugye ez is a "PRO" csomagban kapható csak de azt mondom ez életet menthet, adnék érte pénzt is!
Van pár jó dolog amit nem egyediben szórnak hanem okosan csomagban így veszel olyat is ami nélkül tudnál élni de ha kijelölik neked a helyes irányt akkor arra mész tovább és a BMW-nél költesz :) Okos árú kapcsolás!
230-as kódú Komfort csomag: 142.400 Ft
Króm kipufogó:
Ahány cikket elolvastam egyik sem tudta mitől kerül többe és mitől jó a Króm kipufogó megpróbálok segíteni benne hátha oszlik a köd...Biztosan egyik író sem pucolt még régebbi boXer leömlőt....Hát én viszont igen!
Egy kis ismertető a Króm kapcsán:
"A króm a periódusos rendszer egyik kémiai eleme, vegyjele Cr , rendszáma 24, nyelvújításkori neve fösteny.[1] Ezüstfehér, jól fényezhető, magas olvadáspontú, kemény fém. A neve az ógörög chroma szóból ered, ami szín, színest jelent, mivel a króm vegyületei különböző színűek (narancssárga, zöld, kék, ibolya…).
Átmenetifém, a jellemző elektroneloszlása 4s13d5. A krómnak van a legtöbb párosítatlan elektronja, ami befolyásolja a fémes rácsot összetartó erők nagyságát. Ezért magas az olvadáspontja, igen kemény, nehezen megmunkálható. Ezüstfehér, kissé kékes árnyalatú, szép fémfényű. Kémiai hatásokkal szemben rendkívül ellenálló, mivel felületén vékony de igen ellenálló oxidréteg keletkezik."

Akinek még így sem állt össze segítek tovább lesz védett, szép a kipufogó rendszer kívülről, a védő oxidréteg miatt. Értem? Nem design csicsa-picsa! Sajnos a 10-20 évnyi hőhatástól színeződik és kiég belőle egy rész így sajnos veszít a króm is a képességeiből. Nem önkényes árnövelő! 
Pénzt is adnék érte!
Markolatfűtés:
Nincsen mit magyarázni rajta gondolom, 2 állása van a fűtésnek és egy harmadik állás a kikapcsolt mód. Aki nem csak vasárnap motorozik és nem csak napsütésben az tudja, hogy lehet élni nélküli csak cudar tud lenni 5 Celsius alatt, autópályán, esőben mondjuk.
Nekem pénzt is megérne!
RDC:
Gumiabroncs levegőnyomás-ellenőrző:
Ez megint okos, biztonságot növelő technika, ha a defektet mi magunk nem időben vesszük észre akkor e nélkül nagy perecelés is lehet belőle, de az RDC a gyors guminyomás csökkenésre is figyelmeztet és túra előtt sem kell koszolni a kezünket. Úri - múri de jó!
Pénzt is adnék érte!
Gyári okosság, kérdezze kezelőorvosát, gyógyszerészét:
"Motorozáskor különösen nagy jelentőséggel bír a megfelelő abroncsnyomás a biztonság és az optimális menettulajdonságok szempontjából. Csak a gyártó által előírt értékkel valósítható meg a kedvező fogyasztás és a gondmentes haladás. Ezt elősegítendő, egyedülálló nyomásellenőrző funkcióval egészíthetők ki a BMW Motorrad új motorkerékpárjai.
Aki vezetett már puha gumival motort, tudja, mennyire leromlanak vagy akár veszélyessé válnak a jármű menettulajdonságai. Emiatt hosszabb utak előtt mindenképpen, de legalább rendszeres időközönként ellenőrizni kell a kerekekben uralkodó légnyomást. Meghibásodott szelep vagy a gumit átszúró idegen tárgy hatására bekövetkező hirtelen vagy lassú nyomásvesztés bármikor bekövetkezhet, és nagy veszélyt rejt magában.
A BMW Motorrad által kifejlesztett, grádiensfigyelővel ellátott abroncsnyomás-ellenőrző funkció megbízhatóan „szemmel tartja” a nyomást a gumikban. Annak köszönhetően, hogy egyetlen gombnyomással megjeleníthetők a műszerfalon az aktuális értékek, nem kell az ujjak bepiszkolásával járó kézi ellenőrzéssel vesződni benzinkúton. A kerekekhez telepített rádiójel-továbbítású érzékelők szolgálnak adatokkal. Az RDC ráadásul aktívan felhívja a motoros figyelmét a nyomásvesztésre: amint azt érzékeli, hogy kritikus szintet ért el a nyomás, sárga információs vagy piros figyelmeztető lámpát kapcsol fel a műszerfalon. Akkor is tájékoztatja a motorost, ha még ugyan a megengedett tartományon belül van, de gyors ütemben csökken a nyomás. Ha bármelyik érzékelő meghibásodik, azt is haladéktalanul a tudomására hozza.
A kibővített funkciójú abroncsnyomás-ellenőrző szintén nagyban fokozza a motorozás biztonságát."
233 Túra csomag: 561.800 Ft
Dynamic ESA:
Feljebb már kifejettem szerintem okos egy-egy drága futóművel azért nélküle is lehet élni de a dinamikus benne a kulcsszó mi semmit sem teszünk de kisímítja előttünk az utat a lényege nagyon fejedelmi. Gróf Úr kérem...."
Szerintem ez is ér pénzt de biztos jó drága is amikor majd tönkre megy!

PRO fedélzeti számítógép:
Nem elég neked semmi sem? Lehet élni számos adat nélkül is! Ez megint olyan, hogy mind informatív, öröm  de csak csomagban.

Navigáció előkészítés:
Ez zseniális, mert GPS készüléket nem tartalmaz azt vedd meg külön de benne van a BMW autóknál megszokott iDrive rendszer motorra átültetett változata is. Tehát a bal markolat mellett ott az elektromos gyűrű amit forgatni, billenteni is lehet. Komolyan mondom zseniális a GPS-t tartó konzol, a kábelek, a tekerő gyűrű mind, mind benne van így leginkább már csak a BMW navigation IV vagy V jó a rendszerhez. Más GPS-t nem tud fogadni a jármű CAN illetve LIN BUS rendszere. Öngól vagy ez vagy egy sima GPS markolat tekerő nélkül. Ha mégis BMW akkor előny, hogy a rendszer része, tehát kommunikál ugye a jármű számítógépével is így minden útról részletekbe menő, kicsit felesleges adatokat tud kiadni, hányszor váltottunk, fékeztünk....Ja igen a külön megvásárolható BMW Navigation V kb 240.000 Ft, ami Garmin -BMW közös fejlesztés :) Adnék érte de nem feltétlen ilyen léptékben, azért ma már 100-160.000 Ft környékén elég jó Garmin motyókat kapni.

Sebesség tartó automatika:
Magyar nyelvén "tempomat". Én a régimre is építettem, mert hosszú szakaszokon, autópályán szerintem nagyon jó aki nem jár motorral csak a környező országokban annak felesleges de aki egy nyáron megfutja idő hiány miatt autópályán a Svájci régiót, Bolgár tengerpartot, Horvát tengerpartot, Erdélyt annak jut egyenes szakasz is bőven. Ebben is az a csalás, hogy leginkább csak a túra csomagban kapod meg. Mondjuk adnék érte pénzt de a Kaoko kijön 30.000 Ft-ból a gyári BMW nem, igaz kb., minimum 4x annyit is tud.

Ködfényszóró:
Ez nem tudom pontosan mi? Hívják ködfényszórónak, szúró fénynek, péniszkompenzátornak, szabvány szerint nem lehet feljebb mint 40 cm a talajtól ha jól emlékszem tehát ködfényszórónak nem biztos, hogy jó? Lehet csak a vizsga bázison nincsenek képben, mert a régebbi BMW R 1150 GS-en nekem vagy 4db Hella volt fönt abból minimum 4 db-ot mindig le is szedettek a vizsgán...velem. Most már az is LED-es tehát nem ég ki csak ha ügyesen dobod a vasat törik szét az egész. Pénzt is ér csak ne legyen az sok, esőben, sötétben, könnyű terepen nekem a régi HELLA isteni volt. Soha nem volt gondom azzal, hogy mit nem láttam.

Koffertartó:
Ez igen finom téma, hiszen a gyári BMW megoldások igen széles skálán mozognak. A "sima GS" tudja fogadni a vario koffert ami egy ügyes belső átbillentővel tud nagyobb térfogatra bővülni, ez aszfaltos túrán jó és feltehető a GS Adventure változatra is, bár műanyagból van, tetejére nem tudsz pakolni, cserébe ha eldőlsz szétugrik a belső mechanikája és ott az úton nem rakod össze csak ha Rubik kockákon szocializálódtál és péntek este levezetésnek a teljes lakást bebútorozod Ikea szekrényekkel rajzos, ábrás segítség nélkül...Van a BMW kínálatában a Touratech által bér-gyártott Alu koffer rendszer ami szándékosan nem éri el az éppen aktuális Touratech húzó termék szintjét de cserébe drágább annál. Nagyon jó rendszer ahol a BMW nevet és a Touratech német gyártását is meg kell fizetni. Ezekre pakolhatsz bőven, jó, vízmentes táskákat is vehetsz bele és a 3db koffer a 3 db belső táskával egy rendes motor ára. Amit nem értek viszont, hogy oldalanként 10-10 kg, TopCase pedig 5 kg-vel terhelhető ez ugye csak vicc? Több mint 100 liter térfogat és tehetünk bele és rá maximum 25 kg-ot? Ugye ez csak kandi-kamera? Pont egy motor árában? Akkor nézzük mit szoktam én adni a Földkerülő kerékpárosoknak? Tubus német kerékpáros csomagtartó gyár modellje: Tubus LOGO Evo
Miért olyan nagy szám ez? Azért, mert egy kerékpáros csomagtartó, 600 gramm, 40 kg-mal terhelhető és 33.000 Ft! Ja és 30 év garancia van rá!!!!!! He? Tetszik érteni ugye? Tudom, tudom fizika, a motoron 180 km/h-nál még a légnyomás is több mint 10 kg, de akkor is ez vicces így....
Ügyes árú kapcsolás a csomagban kapod a gyári tartó rendszert ami drága így nem veszed le és sok pénzért kijelölték neked az irányt, hogy vegyél gyári (Touratech által) koffereket. Sajnos én nem adnék érte ha ki lehetne vetetni a csomagból...nem azért, mert nem jó hanem, mert egy-egy rendes túrám több súlyt kíván még akkor is ha tudom, hogy kibírná az előírás feletti terhelésnél is....

235 Dynamic csomag: 328.100 Ft

Pro menetprogramok:
Mondjuk ide sorolódik az Enduro Pro mód is ami "terepesebb" használatnál kiderült, hogy zseniális hiszen az alap Enduro mód is jó de erre a haladó terepezőknek fejlesztett Enduro Pro még rátesz egy lapáttal. Volt szerencsém véletlen kipróbálni amikor a német enduró képzésen "lepatkáztam" az első gumimat egy kövön és véletlen olyan oktató motort kaptam amiben engedélyezve volt az Enduro Pro mód ez nagyon haladó ezt nem javasolják kezdésnek. Jogosan amúgy. Szándékosan csak akkor érhető el a menüben ha megrendeltük és az ülés alatt be is dugtuk a kulcsot ami olyan mint egy USB pendrive :) Viszont ami utána következik....juhééé, ez igazítja a gázreakciót, futóművet, ABS-t, kipörgésgátlót is. Persze az ABS és a kipörgésgátló amúgy is kikapcsolható. Sajnos későn defekteztem le az első gumit németben de amennyit tudtam még utána motorozni vele az alapján 10-es az 5-ös skálán! Pénzt is adnék érte!


LED fényszóró:

Nálam egyértelmű kell! Nem azért, mert olyan jó lenne a fénye, bár a LED nem rossz, okos, hogy belső légkeringtetéssel a néha jeges első lámpaüvegre (nem üvegből van) irányították a LED-ek által termelt hőt így a lámpánk soha nem lesz jeges menet közben úgy is veszteség hő megy el erre (a menetszél jól hűti a lámpa elejét). Ugye a LED nem ég ki, nem érdekli a rázkódás, kevesebbet fogyaszt nagyságrendekkel mint az izzó vagy a Xenon de érzékeny a jó hűtésére. Megoldották! Más színű még mindig de jól lehet vele látni de engem a kisebb fogyasztás és a nem kiégés jobban érdekel. Cserébe ha bedöglik add el a haverod 2 db motorját, hogy vehess egy új LED-es fényszórót a BMW-dre. Amikor kevesebb áramot vesz fel egy lámpa akkor kevesebb áramot kell termelni a motor elektromos rendszerében így a generátor is kevesebbet termel aminek akár üzemanyag takarékosság is lehet a vége....oké a BMW GS Adventure vevőkörét mióta érdekli ez. Engem sem a fillérek és a tized literek miatt érdekel hanem, hogy a motor saját fogyasztói nem aknázzák ki a rendszer teljes kapacitását tehát amikor extrát, töltőt, telefont, fotó gépet, kamerát kell rákötni, még akkor is lesz mire, mert ugye a generátor teljesítmény is véges a régi gépemen a 4 db Hella határeset volt, és akkor még ott a markolatfütés, eletromos fogyasztók, világítás, gyújtás....Mivel utólag is cserélhető az egész első lámpa így nem gond lehet később drágábban nem gyárban beépítve is kérni.....aki meri.
Itt is zárójelben jegyzem csak meg, hogy a szintén nálunk kapható német Lupine kerékpáros, túra, fej, zseblámpák 7 db kicsi LED-del idén már 5000 Lument tudnak igaz ennyibe is kerül de ott egy lámpa 5.000 Lumen.
Adnék érte pénzt is na!

Fénydiódás fehér irányjelzők:
Konyhai köznyelven LED indexek. Kisebb fogyasztás, nem ég ki, karcsú a mérete, erősebb a fénye. Ahogy közelről néztem más BMW-n elég törékeny a szára, nem gumis, nem rugalmas olyan egyből jól letörős fajta és már vehetsz is újat. A fénye egyenlő biztonság ez nem kérdés így pénzt is ér szerintem, itt a számítógép adja a szükséges energiát így egyéb gyártókat csak ellenállással tudsz bekötni a gyári izzós index helyére ami ugye akkor már nem jár csökkentet áramfelvétellel...Utólag is beépíthető a gyári csak akkor az izzóst el kell adni vagy ha jól összetörtük ki kell dobni.
Csomagban van, hogy ne szólj bele de szép a fénye adnék érte!

650 ASC:
Automatikus stabilitás vezérlés. Nevezzük a köznyelvben kipörgés gátlónak ami részben igaz is. Ugye a 2 kerék fordulatszámát hasonlítja össze a BMW Motorrad ASC (ezért sem mindegy ha gumi méretet változtatsz vagy felni és kerék átmérőt, ilyenkor ha lehetséges be kell állítani a másik méreteket, hogy ne szívasd meg a központi agyat) ami a csúszáshatár környékén már beavatkozást igényelhet. Ha a veszély fenn áll akkor a rendszer  szabályozza a motor által leadott forgatónyomatékot a motorvezérlés segítségével. Hm? Az fincsi! Bár ez biztonsági berendezés nem kell ettől azt hinni, hogy tudunk motorozni és halhatatlanok vagyunk. Nem, nem leszünk hegylakók de  a biztonságot növeli ha nem erre direkt rájátszva motorozunk a határon mindig...Terep módban többet enged de csak az irányított driftelés határain belül ez a fejlesztés közútra készült em profi terep versenyekre így ha szükséges akkor ki lehet kapcsolni többlet tudás esetén (BMW GS vásárlók 0,00003%-a) Akinek nem inge ne vegye magára és ne is kapcsolja ki, mert a 125 ló úgy rúgja pofán mint egy kisebb Klicskó....

Színek:
Mivel idén már ez is feláras ezért engem nem nagyon érdekel amúgy is bírom a fekete-fehér minimál designt így erre nem lőnék el 30.000 Ft-ot az tuti. Szép az Óceán kék és a racing red is (verseny piros) de enélkül is tudok élni. Vagány, mert a pirosnál az ülések is pirosak, volt több barátomnak is jó gyorsan koszolódott és soha nem pucolták ki....

Riasztó: 68.100 Ft
Utólag is beszerelhető de előre is kérhető gyári beépítéssel:
Ez kicsit vegyes bennem, itthon kell a paraszt tolvajok ellen, meg még pár vas bunkó is mellé de ha a rendszer hibázik és mondjuk e miatt nem tudok motorozni, és leszívja készenlétben az akksit mondjuk Mongóliában akkor biztos, hogy tábortűzön motiválnám a fejlesztőket...Mivel pótolható nem lényeg.

KeyLess Ride: 80.500 Ft
Csúfoljuk kulcs-nélküli indításnak igazán szép fosztó szerkezettel. Ez kicsit nálam kritikus kérdés. Mentem vele vagány, jól működik, előre mutató. Pro és kontra? A BMW K1600 GT/GTL eleve erre van tervezve ott az egész szépen síkban van a régi kulcs helyén egy K szériás luxus géphez kötelező, én sem venném anélkül de egy GS-en nem tudom. A vevőkör megy erre amúgy, tehát jogos, hogy elérhető a GS-en is. Csakhogy a GS-en kiáll mint egy félbe tőrt túrórúdi, így könnyebb elérni de nekem nem szép. Ráadásul az Alu kofferek nem nyílnak kulcs nélkül mint egy K1600-on ahol központi zár is dukál, tehát napi használatban kell a kulcs így is úgy is. Lehet maradi vagyok de akkor már minek nyissam a GS dobozokat egy bénább "bicska" kulccsal? Nem esik kézre jól. Tudom ha az ember szenilis és felöltözik, felül és rajta a motoros kesztyű akkor tuti nem jó benyúlni a nadrág zsebbe, mert a kesztyűs kéz nem fér bele...ha nincsen kulcs, nincsen indulás és lehet neki vetkőzni. Ezt 1x játssza el az ember és megtanulja, hogy ne legyen hülye.szenilitáson és az impotencián meg úgy sem segít a BMW logó és a KeyLess sem. Kényelmes de én járok furcsa helyekre, országokba és valljuk be lehet olyan rádió jel ami kiüti ezt és nem fog működni a kulcs nélküli indítás. 60-100 ilyen motorból 1-2 alkalom fordul elő, hogy olyan rádió jel közelébe kerül a tisztes motoros, hogy pont nem működik a rendszer, ha ekkor jönne még az oroszlán is közepesen lennék csak ideges...Ráadásul a jele bemérhető, ellopható, kódolható, lemásolható. Persze a kulcs is de azt el kell vegyék először és ha bezúzták az arcod arról csak tudsz a rádió jel lopása elég csendes dolog és nem tudsz róla....Észre sem veszed a veszélyt.
Végére a számomra legfontosabb dolog, nekem egy motor indításához hozzá tartozik a kulcs behelyezése, elfordítása ennek van számomra egy "valódi" motoros hangulata, nem mondanék le róla extra pénzért sem. Ott indul valami, nyomkodtam én a gombot németben is de egy személytelen dolog kicsit mint "swinger partyban" ha a másik egy külön szobában van és te csak egy lyukon tudsz érvényesülni....nincsen kontakt. (Nem tudom nem voltam csak mesélték) Tökéltesen működik de nekem nem elég. Nyilván nem akarok berúgni már műtött térddel egy 1200-es boXert, mert lehet a Holdig lőne ki de maradjon már valami ami a motorozás öröme volt.
Lassan nincsen kuplung, nem kell váltani, nincsen kulcs, alkoholmentes a sör, felfújható a nő akkor legyen elektromos az egész motor, mert az szuper zöld! ÁÁÁÁÁ

Fekete ülés: 0 Ft
Annak aki fél, hogy a színes gyorsan koszolódik, vagy túl puha vagy túl magas
Off-road gumi abroncsok döntés kérdése nem feláras: 0 Ft
Terepen zseniális, aszfalton kopik, öröm ha elmegy 4.000-5.000 km-et és hangos is
Alacsonyított kivitel opció: 60.400 Ft semmiképpen nem kérem
Akinek magas az Adventure szerintem jobb ha egy üléssel korrigál vagy alsó állásba teszi a vezető ülést de a rugóút rovására én biztos nem tenném.

Ezen kívül számos utólag megvehető extra is van de "csak" ezeket kell úgymond előre eldönteni. A következő bejegyzésben megnézem mik azok amik nem konfigurálhatóak csak külön, extraként vehetőek és abból mi az ami érdekelne is engem.

2016. március 10., csütörtök

Jó hír lehet szerezni BMW GSA-t

Most jött a reményteli hír lehet motorom még idén, csak döntsem már el végre milyet szeretnék. Már előző bejegyzéseimben kiveséztem a motor és extrái kérdéskörét de akkor most fel kel kerüljön az í-re a pont. Persze semmi garancia arra, hogy pont olyan lesz elérhetően vagy tudnak szerezni, mert ugye akár gyári készletet és más ország készleteit is végig tudják nézni egy-egy vevői kérdés esetén.
Mindenesetre ez már jó hír, hogy van remény, innen már csak egy lépés :) Persze nem lehet tudni mikorra lehet ez meg de akkor is. Juhééé!
Amit én nem tudtam fejből de kérdés volt felém, hogy mikori kell legyen a gép?Melyik évjárat? Mikori gyártás. Én a 2016-os modellévre szavazom a kanyar ABS és a vészfékezés asszisztens miatt ugye. (automatikus vészvillogó és villogó hátsó lámpa vészfékezés esetén) Most tudatosult bennem, hogy a 2016-os modellt is mint mindig előző év Augusztusában kezdik el gyártani. Így lehet az embernek akár 2015-ös gyártású 2016-os modellje. Fincsi! Ez mondjuk engem annyira nem érdekel, mert nálam a gumik is maximum 2 évet mennek el tehát túltárolt gumikra nem gyanakszom. Biztos van aki csak úgy szeret 2016-ban motort venni, hogy egyenesen, melegen jön a gyárból. Nem érzem kardinális kérdésnek. Akkor most letisztázom mijük van.
Amint van fejlemény jelentkezem.

2016. március 9., szerda

Miért a BMW R 1200 GS Adventure?

Miért szavazom inkább a BMW GS Adventure modellre? Azon túl, hogy Touratech Budapest bemutató gépnek is ideális pozőr?

Nálam fejben van pár előnyös dolog így 8 évnyi BMW GS-el motorozás után.
Az egyik az üzemanyag kérdése azon belül is a szállítható mennyisége. A régebbi BMW R 1150 GS-emnél megtanultam, hogy a nafta sosem elég ha keletre mész de akkor sem ha autópályázni kényszerülsz véletlen motorral. Mindenki mondja olcsóbb ha feldobsz egy kannát ja de ki az aki próbálta is? Vésztartaléknak zseniális de megállni, töltögetni fáradtan napi 1000 km feletti szakaszokkal már nem akkora poén, azt a kannát rögzíteni kell, töltögetni kell, nem illik felgyújtani...macerásabb mint hangzik. Elég volt Kazahsztánban, köszönöm.

A másik kérdéskör a rugóút amiből soha semennyi nem elég, nálam ez a 2 szempont elég az Adventure javára, a többi csak csecse-becse nem fontos. Az is tény, hogy a magasabb rugóúttal jár egy magasabb ülésmagasság is de ez mondjuk könnyen orvosolható. Ezért biztos soha nem kérnék "ültetett" modellt egy ilyen jó motorból. Annak rövidebb rugóút a böjtje többek között és még az is, amit kevesen tudnak, hogy az oldaltámasz is más hiszen alacsonyabb kell abból is, különben feldőlne a gép. Ez sok más dolgot is befolyásol így inkább alacsonyabb ülés mint rövidebb lábak a gépnek.
Persze jobb a szélvédelem, puha üléseket adnak hozzá, impozáns a megjelenése bár a normál GS szerintem elegánsabb, filigránabb.

Esztétikailag nekem egy kicsit olyan mintha Ő lenne Optimus Fővezér és egyik pillanatban még a kontinenst szelné mint nyerges, csőrös vontató a másik pillanatban pedig modellt áll a BMW GS Adventure kampány plakátjához....Most akkor ez még motor vagy már transzfórmersz?

Súlycsoport kérdése? Vélhetőleg nem a 180 cm-es magasságomhoz és a 85 kg-os testsúlyomhoz tökéletes a modell hiszen ehhez kisebb gép is elég lenne. Őszintén ha lenne korszerű, kardános 1000 köbcenti alatti, nagy tankos Adventure azt venném, csak éppen nincsen ilyen ami annyit tud mint a BMW GS Adventure de mondjuk csak 800-900 köbecentis és mondjuk csak 90-100 lóerős. A fullos csomagot csak mindig a piaci elvárások elé, fölé tolva adják csak, mert így marad meg a státusza. Pedig 100 lóerő, egy boXer blokk, kardán és mondjuk 30 literes tank de nem több mint 190 kg nem lenne rossz kombináció. Mondjuk amennyi műanyag kezd lenni a motorokon lassan el is érjük ezt, csak nehogy közben villanymotorossá váljon.

Mindkettő a végtelenségig extrázható így ebből a szempontból lényegtelen melyiket választjuk. Mondjuk a motoros csavargás egyik szinonimája lett a 30 év alatt a BMW GS azon belül is az Adventure.

2016. március 8., kedd

Nedves boXer GSA részletei, motor


Évek óta motoszkál a fejemben a kis ördög mi lesz ha?! Az élet és a munka, az anyagi kérdések kivették alólam a motort és így eljött a pillanat. Nem hiszem el, hogy ide jutottam de ez van. Mint azt már előző bejegyzéseimben fejtegettem, nem csak szívből kell döntenem, mert a következő motor munkaeszköz lesz és kiállítási gép is. Így eléggé hajlok a BMW R 1200 GS Adventure változatára. Ennek van értelme, hogy felszerelve bemutassuk mint Touratech Budapest hiszen ez a gép erre született.
Kicsit utánanéztem és belemélyedtem az utóbbi években amúgy is a fejlesztésekbe így pontosan tudom mivel állok szemben, vagy legalább is azt hiszem. A műszaki önteltség magas iskolája vagyok. -Na jó de van mire :)

BMW R 1200 GS Adventure:

Volt ilyen koncepció is, hogy a kuplung marad hátul a váltó felett
Nézzük milyen hír járja? Elolvastam az összes belföldi cikket a témában (nem sok), megnéztem az összes magyar nyelvű videót a motorról na ez sem sok, nem volt egész estés mozi élmény...Nem kellett aggódnom a húgyhólyagom kapacitása miatt mint a Titanic alatt, mire kipattogtattam a kukoricát az összes magyar anyagot végig néztem ráadásul egyiktől sem lettem okosabb :( Ja a tanulás az segített volna ezen, nem a TV....Elolvastam, megnéztem az utóbbi években 2012-2013-as vizes boXer blokk és GS megjelenése óta számos angol nyelvű tesztet, fórumot, blogot. Ami megnyugtat, hogy a BMW nem lehet olyan béna, hogy a legnagyobb számban eladott motorjukat elbénázzák és a széria is már 4 éves így a szokásos gyerekhibákat már volt idejük kijavítani, főleg ha akarták is. 2013-ról 2014-re volt is számos módosítás 2014-2015-re már kevesebb és 2015-ről 2016-ra inkább már jöttek az újabb mézes madzagok. Sajnos magyar nyelven olyan hiánypótló blogot, írást mint ez a blog volt 8 éven át a BMW R 1150 GS-re nem találtam. Sebaj ha lesz egy ilyenem akkor ezt pótoljuk az biztos. Hogyan lesz az még nincsen meg...Sebaj álmodni csakis nagyot mint lopni is, látjuk itthon.

Mit érdemes tudni az új nedves, "vizes" boXer családról?
  1. 125 lóerő sokan ezzel kezdik, pont nem érdekel de ez már nem ciki a soros4-es panel arcok előtt sem...
  2. részben vizes hűtésű na ez már más kérdés, fejben több hiba, több teljesítmény, jobb illesztések, elvileg kevesebb olaj evés, ivás, könnyebben növelhető teljesítmény, kiegyenlítettebb hőháztartás
  3. egyben "kent", tehát a váltó és a motor és a kuplung egy olajtérben van, okés rövidebb is a blokk ami előny
  4. még bonyolultabb szerkezet amit az út szélén pont semennyire nem lehet javítani
  5. nedves még a kuplungja is ez finomabban adagolható, érezhetőbb, jól csúsztatható és jobban tolerálja a terepen elszenvedett csúsztatásokat és terhelést
  6. AntiHopping jelentsen is az bármit, ez nem nagy csoda (sok gyártó régen alkalmazza már de a boXer nem volt erre felkészítve eddig) de amikor vissza váltunk 2-3 fokozatot kanyar előtt akkor ez a kuplung megoldás megakadályozza, hogy az erős motorfék miatt megcsússzon a hátsó kerék ami kanyarban gyorsán pofára eséshez tudna vezetni különben
  7. a jó kis bovdenes gázmarkolatnak annyi, csináltak helyette elektronyosat, csak egy vezeték megy a motor agyába és Ő majd, menet módok szerint tudja mennyire nyissa ki a pillangókat elektromos motorral és mennyi üzemanyagot adjon szintén befecskendezővel...na ezt sem kell már az út szélén javítani.
  8. főtengelyre kötött vízpumpa, a munkája előny de ha az ott belül megadja magát akkor kb OFF, az utolsó kapcsolja le a villanyt, lehet eltolni a biciklit haza...
  9. jobb oldali hengeren van az olajbetöltő nyílás
  10. hengerenként 4 szelepes még mindig, DOHC
  11. nagyon fontos, hogy eddig vízszintesen szellőzött át a gép, tehát a blokk mögül jött be a levegő-üzemanyag keverék és elől a blokk előtt távozott a kipufogó rendszerben ennél most előnyösebb a gravitációs irányú tehát függőleges öblítés, most fentről a tank előtti légszűrő házból jön lefelé a levegő, a hengerek felett kapja meg a szükséges üzemanyagot és a hengerek alatt távozik el az elégetett egyveleg.
  12. a blokk elejében kapott helyet a kuplung egy segéd tengelyen
  13. motor mögött a váltó és felette a generátor (ugye ez még régebben elöl volt és szíjjal hajtott) ma már fogaskerékkel kapcsolódik fixen, ez lehet előny bár nekem a régin sem szakadt el soha a szíj
  14. továbbra is láncos szelep vezérlés, juhéé ez régen is sokáig bírta
  15. kardán kihajtás a bal oldalon
  16. olajszűrő is bal oldalon a henger alatt és nem a blokk alján mint régebben
  17. önindító jobbra középvonaltól nem messze 
  18. kompakt rövid blokk ami jót tesz a paralever-telelever futóműnek hiszen több hely marad neki és egy hosszabb kar egészen más futóművet tud eredményezni.
  19. égéstermék elvezetése a jobb oldalra záródik egy vég dobban, középen alul katalizátor
Mondhatjuk azt, hogy ez teljesen új boXer motor, amihez felhasználták a több mint 90 évnyi boXer motorral szerzett tapasztalatukat de ez nulláról teljesen új. 2012-óta lehet tudni róla így biztos, hogy még a DOHC levegős-olajos széria előtt megkezdték a fejlesztését az utódnak. Egy ekkora fejlesztés és váltás óriási munka több évvel előzi meg a kezdet a széria bejelentését még a legmodernebb technikák mellett is. Mondjuk az eredmény hiteles lett, de azt még nem tudjuk, hogy elmegy-e a világ végére és vissza? Az biztos, hogy ennyire nagyságrendjében meghatározó boXer fejlesztést nem mostanában csinált a BMW Motorrad, sőt talán ekkora fejlődés, fordulat még nem is volt eddig. Nem úgy értem, hogy jó lett vagy nem, csak műszaki értelemben.
Gondolták ha a blokk új akkor illik hozzá új szoknya és cipellő is, a szeme meg csillogjon szépen ezért az összes többi bevált részletet is megújították, lecserélték.

Ezekről is írok rövidesen amiket találtam, olvastam és teszteltem.

2016. március 7., hétfő

BMW R 1200 GS vagy GSA (GS Adventure)

Mint az előző bejegyzéseimben már veséztem több okból is a BMW GS vonalnál ragadtam. Nem akarom, hogy úgy tűnjön ez valami büntetés. A GS mindig is kedvencem volt de volt bennem nyitottság egyéb márkák motorjai, modelljei iránt is. Sebaj a kíváncsiság nem múlik el majd alkalmasint elővesszük újra. Addig is lássuk a vizes GS-ből mi az ami nekem való? Régebbi GS-t most nem akarnék TouratechBudapest ShowBike-nak, mert évekig (5-10) ez lesz a kiállítási bemutató gépünk is, így az elején legalább legyen vadonatúj. Úgy is velem öregszik az is...
Megpróbálom magamnak és nektek is összeszedni melyiket mire, kinek, miért ajánlják és ez engem befolyásol-e? :)

BMW R 1200 GS LC:
A gyár szerint az egyik leguniverzálisabb túra motor és a piac is így méltatja.

Előnyök:
  1. könnyebb mint a nagy testvére a GSA és könnyebb mint az én régi gépem
  2. erősebb mint a régi gépem bár a 85 lóerő is elég volt mindig mindenre
  3. nagyon kezes az egész motor, futómű, geometria, az összes próbámon azt láttam, hogy kezesebb mint az én 1150 GS-em volt még terepen is ez igaz rá
  4.  a nagy testvérnél rövidebb rugóút miatt iszonyatosan jól fordul aszfalton is, főleg oda való gumival
  5. eddig is megéltem "Adventure" kiadás nélkül
  6. erre is lehet tenni varió koffert amit nem akarok, mert nem való az én túráimhoz de tehető rá gyári BMW Alu doboz vagy akár speciális Touratech Zega Pro 2 is
  7. könnyebb terepen, kisebb, kezesebb, könnyebb vezetni mint a nagyobb testvérét 
  8. szemre nekem szebb, jobban egyben van, nem böszme inkább már-már kecses
Hátrányok:
  1. rövidebb rugóút mint a GSA-n, a régi motoromon ez fontosabb hátrány volt mint gondoltam, terepen már amennyire illik egy ilyennel terepezni kell a rugóút és még több is belőle
  2. kisebb tank kapacitás ez a hosszú túrákon hátrány, mert pár 100 km után tankolni kell, 300-400 után biztos, van ahol 500 km a következő kút
  3. kevésbé védi a térd és a comb környékét hidegben, esőben (részletkérdés)
  4. a nagy testvért könyvelte el mindenki jobban világcsavargónak (péniszkompenzátor...)
BMW R 1200 GS Adventure LC:
A piac és a gyár szerint is a legjobb kalandor gép a nagytestű motorok között. 

Előnyök:
  1. a nagyobb tank ugyan súly is de nagyobb úton áldás ráadásul terepre nem muszáj teletankolni 
  2. a hosszabb rugóút terepen előny aszfalton lehetne hátrányosabb a fordulásoknál de ha futómű állítással módosítjuk nem az
  3. mindenki szemében ez lett a világ csavargás ikonikus motorja, így előnyösebb választás Touratech Budapest Show Bike-nak (azok is örömmel veszik akik soha nem hagyják el vele a környező országokat, tehát jó referens a kiegészítők bemutatásához)
  4. kicsit jobb szélvédelem: lábon, térden, felsőtesten, sisakon bár hangosabb is állítólag
Hátrányok: 
  1. a súlya de ez is csak részben igaz, mert 20 liter üzemanyaggal nem nehezebb mint a régebbi BMW R 1150 GS-em volt, sőt...
  2. a fizikai méretei terepen, bár képeken böszörménynek tűnik...élőben sokkal jobban egyben van, nem ellenséges annyira
  3. az EGO szellemisége ami nincsen neki de akik nem próbálták és soha nem veszik meg és talán nem is tehetik meg azok szemében már is egy lépést léptél hátra. Büdös sznobéria...
Mondjuk sajnos a BMW motorok mint az autóik is az újkori áruk miatt bizonyos vevőknél ellenérzést váltanak ki....pedig ezek nagyon jó fejlesztések de nem kimondottan az átlag magyar fizetésekhez árazva. Mivel a Touratech Budapest és mi is a minőséget szemeltük ki célul így nem tudunk lelkizni azon aki inkább csúfol valamit minthogy elismerné, hogy jó maximum nincsen rá keret. Lehet csak én vagyok ilyen, hogy amit nem tudok megvenni azt nem egyből pocskolom le hanem az ártól független megnézem tetszik-e és ha tetszik akkor elfogadom, hogy jó, maximum nem veszem meg ha nem bírok el vele. Mondjuk ide tartozik, kikívánkozik belőlem, hogy inkább vásárolok csak ritkábban akár évente egy-egy jó terméket minthogy vegyek ócskát sokszor. Sajnos a 38 évem alatt végig jártam én is a kötelező szamárlétrát  a felszerelések terén. Számítógépben, telefonban, kerékpárban, sátorban, hálózsákban, derékaljban, motorban, motoros ruhában, bakancsban, sisakban...Minden vételnek örültem mikor megvettem de az idő eldöntötte mindig, hogy okos vétel volt-e? Mi az okos vétel amúgy is ha tudjuk mi lenne jobb nekünk de nincsen rá keret akkor kihoztuk az adott szituációból a legjobbat, mit tehetünk? Tájékozódtunk, tudjuk a szereplőket és döntünk, de ez már egy másik bejegyzés témája is lehetne...

Az előző motorom okos vétel volt, sok élményt okozott és 8 évig hű társam volt. Ráadásul nem kellett sokat költenem rá.
Na, hogy ebből mikor lesz így motor? Végül is úgy is hideg van. Na ne "csajoskodjál" már.... felülné Te ha lenne mire. Az előző gépem az előző tulajdonosa el is vitte így marad a munka, munka, munka.