Megpróbálom magamnak és nektek is összeszedni melyiket mire, kinek, miért ajánlják és ez engem befolyásol-e? :)
BMW R 1200 GS LC:
A gyár szerint az egyik leguniverzálisabb túra motor és a piac is így méltatja.
Előnyök:
- könnyebb mint a nagy testvére a GSA és könnyebb mint az én régi gépem
- erősebb mint a régi gépem bár a 85 lóerő is elég volt mindig mindenre
- nagyon kezes az egész motor, futómű, geometria, az összes próbámon azt láttam, hogy kezesebb mint az én 1150 GS-em volt még terepen is ez igaz rá
- a nagy testvérnél rövidebb rugóút miatt iszonyatosan jól fordul aszfalton is, főleg oda való gumival
- eddig is megéltem "Adventure" kiadás nélkül
- erre is lehet tenni varió koffert amit nem akarok, mert nem való az én túráimhoz de tehető rá gyári BMW Alu doboz vagy akár speciális Touratech Zega Pro 2 is
- könnyebb terepen, kisebb, kezesebb, könnyebb vezetni mint a nagyobb testvérét
- szemre nekem szebb, jobban egyben van, nem böszme inkább már-már kecses
- rövidebb rugóút mint a GSA-n, a régi motoromon ez fontosabb hátrány volt mint gondoltam, terepen már amennyire illik egy ilyennel terepezni kell a rugóút és még több is belőle
- kisebb tank kapacitás ez a hosszú túrákon hátrány, mert pár 100 km után tankolni kell, 300-400 után biztos, van ahol 500 km a következő kút
- kevésbé védi a térd és a comb környékét hidegben, esőben (részletkérdés)
- a nagy testvért könyvelte el mindenki jobban világcsavargónak (péniszkompenzátor...)
A piac és a gyár szerint is a legjobb kalandor gép a nagytestű motorok között.
Előnyök:
- a nagyobb tank ugyan súly is de nagyobb úton áldás ráadásul terepre nem muszáj teletankolni
- a hosszabb rugóút terepen előny aszfalton lehetne hátrányosabb a fordulásoknál de ha futómű állítással módosítjuk nem az
- mindenki szemében ez lett a világ csavargás ikonikus motorja, így előnyösebb választás Touratech Budapest Show Bike-nak (azok is örömmel veszik akik soha nem hagyják el vele a környező országokat, tehát jó referens a kiegészítők bemutatásához)
- kicsit jobb szélvédelem: lábon, térden, felsőtesten, sisakon bár hangosabb is állítólag
- a súlya de ez is csak részben igaz, mert 20 liter üzemanyaggal nem nehezebb mint a régebbi BMW R 1150 GS-em volt, sőt...
- a fizikai méretei terepen, bár képeken böszörménynek tűnik...élőben sokkal jobban egyben van, nem ellenséges annyira
- az EGO szellemisége ami nincsen neki de akik nem próbálták és soha nem veszik meg és talán nem is tehetik meg azok szemében már is egy lépést léptél hátra. Büdös sznobéria...
Az előző motorom okos vétel volt, sok élményt okozott és 8 évig hű társam volt. Ráadásul nem kellett sokat költenem rá.
Na, hogy ebből mikor lesz így motor? Végül is úgy is hideg van. Na ne "csajoskodjál" már.... felülné Te ha lenne mire. Az előző gépem az előző tulajdonosa el is vitte így marad a munka, munka, munka.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése