Érdekes kérdés kör ez: szeretünk egy motort akkor mikor kell lecserélni? Sokan azt csinálják mint amit az asszonnyal is: 40 éves kicsit leharcolt feleségemet 2db 20 éves-re cserélném! Jelige: tartós-teszt. Pedig ez egy kapcsolat ember és jármű között ami ugyanolyan szerelemmel indult jó esetben mint az asszonnyal is. Szerintem két dolgot csak így szabad választani az életben. Szerencsémre a MOTOzin magazinos munkám miatt elég sok motoron ülök, van aki nőből próbál ki sokat van aki motorból és biztos van aki mindkettőből. Lényegében mindegy is, mert mindenki a nagy Őt a szerelem vasat keresi. Amikor viszont megvan a szerelem tárgya akkor hol a határ? Mikor kell a "vén kurvát" lapátra tenni? Az utóbbi időkben nézelődtem milyen vasak tetszenek még. A BMW a GS sorozatot nagyon magasra emelte már, bár a terep vonal csökkent a piaci igények miatt. Sokan azt mondják akkor kell motort váltani amikor jól ki tudsz szállni belőle. Gondolom főleg anyagilag értik. A szalonból kitolva az első 1-3 évben márkától függően el is bukjuk a motor egy harmadát, felét. Én szerencsémre egy olyan motort vehettem ami a széria vége felé volt, gyerek hibák (hiszti) kiküszöbölve, bejáratás (100.000km) megvolt. Együtt vagyunk most már közel 50.000 km óta. Akkor most le kell cserélni? Én azt látom a nők is ráncosodnak itt-ott és a motorom is de attól még nem kuka. Mindenkinél nagy a kísértés egy egy kalandra, egy flörtre így van ez mindkét témában. Az új mindig jobb? A GS-nél például azt vettem észre, hogy nem feltétlen.
Persze minden paramétere komolyabb számot mutat. A tempomat és a futómű állítás jó dolog lehet. Kipörgés gátló nélkül megélek pár éve már de nem lét jogosulatlan fejlesztés egyik sem. Itt jön a neheze mit szeretünk egy motorban, nőben? A párhuzam nem sértés a nők számára, csak kifejezni óhajtom, hogy motort nem érdemes "érdekházasságból" választani kivéve ha csak munka eszköz érzelem mentesen...Láttam olyat akinek sikerült ez magán életben is. Mit szeretünk rajta? A hangját, rezgését, simaságát, esztétikáját, ahogy kinézünk rajta, a tekinteteket, a sebességét, a pörgősséget vagy esetleg a közös élményeket? Szerintem mindenkinek más az összetétel de egy az eredmény ragaszkodás és végül szerelem. Én mindig imádtam azt amikor valami speciális technika találkozik a jó ízléssel. Erős műszaki tartalomra igényes megjelenést, nehéz találni. Az én vasam 85 lóerős ami mindenre elég de a piac már 125 lóerőnél jár egy GS-nél is és 160 pacinál ha sportos túra gép...200-nál ha haladós vas. Nem lényeg, ha felülök érzem az érzést ami először volt a kacsintós szemébe nézve. Egyek vagyunk te az enyém én a tied. Otthon vagyok a nyergében, biztos kialakul ez idővel más motoron is. Talán csak a megszokás állít ekkora csapdákat? Felültem sok más motorra is de mindig csak második vasnak képzeltem el őket nem tudtam a GS helyén elképzelni. Ültem új és újabb GS modelleken is sőt Adventure változaton is ami mindent tudott de nem volt meg az "az érzés". Csoda futóműve volt (ESAII) mégis olyanokat ütött a kormányon amit az én "anyahajóm" soha. Több egy ilyen döntés mint amit a racionalitás enged. Apróságok de a fém tank a kevés műanyag a ma már kicsit lomhán felpörgő boXer blokk.......sorolhatnám. Régen soha nem gondoltam volna, hogy a szerelemben nem a tökéletes számít. Nagyon nem, sőt a szexepilek a szerethetőek igazán. Műszaki emberként hajszoltam eleget a tökéletes kérdését és nem boldogított. Van egy szint ami alatt nem elégszik meg az ember de van egy szint ahol viszont már nem elég a racionalitás. Tökéletes mint tudjuk nem is létezik! Mire jó? Mire tökéletes? Miben az? Ahogy mondják is, a nőket "elég" szeretni nem kell (lehet) érteni. Idén már nem sok motoros nap, idő lesz de akárhányszor ránézek a vasra mindig érzem a dobbanást. Nem tud még menni vagy olyat kell ígérnie valakinek, valaminek ami mindent felül ír. Ráadásul ez a gép töredéke áron tudja a szerelmet amit az ujjak nagyon drágán sem biztos.
Nem lebeszélni akarok senkit, semmiről csak leírni amit gondolok. Időben 10 évet is tudnék ugrani előre, hogy még az utolsó lég-olaj hűtéses BMW boXer GS-t meg lehessen szerezni, de mintha az már nem olyan lenne. A legújabb vizes GS pedig egy szuper motor de egyre kevésbé BMW nekem. Amikor nem lehet az embernek 5 db motorja akkor egytől vár el mindent vagy legalábbis nagyon sokat. Így nagyon nem mindegy a sok kis részlet sem. Komoly vasakat kezdett el gyártani a MOTO GUZZI is ami még gusztusos de a műszaki tartalom még nem BMW. Volt japán motorom és akkor az volt a mindenem de ma már a formanyelve, ritmusa, egyénisége sajnos nem soknak fog meg. Persze nem kell mindenkinek ugyanabba a nőbe párdon motorba szerelmesnek lennie.