Úgy nagyjából 19.200 km-t mutatott a számláló mikor hozzám került a motor, így a 20.000-es szerviz elkerülhetetlenné vált. Vártam nagyon, mert amatőrként tudtam én, hogy nem csináltam rossz vásárt, de azért kíváncsi voltam egy szakértő véleményére is. Krisztiánt zaklattam, hogy mondjon nekem egy jó szerelőt, mert hivatalos BMW-szervizbe "nem volt kedvem" vinni. Nem is sokat gondolkodott, hogy kit ajánljon, csak hát emberünk majd csak májusban fog ráérni. De mivel "csak" a 20.000-es szervizről van szó, így nem nagy gond, ha kicsit túlfut a kilométer-számláló.
Többszöri egyeztetés után május 2-ra kaptam időpontot, pontban 8-kor Solymáron voltam a megadott címen. Velem együtt érkezett az egyik jól ismert autó- és motoralkatrész-kereskedő futára is, aki többek között az "én" szűrőimet és gyertyáimat is hozta.
Kínpadon az Adventure |
Légszűrő ki, ja, hogy ez egy tisztítható K&N sportlégszűrő, amit azért nem dobnánk ki... Istvánt (mert így hívják a mestert) már a legelején megkértem, hogy kommentálja az ügyködését, hadd tanuljon az amatőr motoros... Persze meg is nyugtattam, hogy nem azért akarok mindent tudni és nem azért fotózok olyan szorgosan, mert a következőt én akarom csinálni. Azért igyekszem ennyire, mert 1. tanulni szeretnék, 2. kell az infó az új blogbejegyzéshez. Szóval István nem járt örömtáncot a sportlégszűrő láttán: azt mondta jó, hogy nagyobb a légáteresztő képessége, de ettől a motor teljesítménye nem nő...
Az eltávolított gyújtógyertyák |
Szépen "kivéreztettük a masinát, a fáradt motorolaj, fékolaj és hajtóműolaj szépen eltávozott a gépből. A fékolaj feltöltésénél István egy olyan módszert alkalmaz, amit elmondása szerint nem nagyon csinálnak más szerelők, mert túl macerás. Nagyon figyeltem, de megérteni nem teljesen sikerült. A lényeg, hogy egy általam "túlfolyótartálynak" titulált kiszuperált kulacs is bevetésre került, csak hogy precízek legyünk. Gondolom a rendszer levegőmentes feltöltéséhez volt rá szükség. A fékolaj és a hajtóműolaj betöltése után jött a hírhedt
Bepillantás a boxerbe |
Szerencsére csak fényezésre került a tulajdonosi büszkeség is: Mikor beindítottuk a gépet István megjegyezte, hogy "ez nagyon-nagyon szépen szól"! Krisztiánnak is ez volt az első megjegyzése a motorral kapcsolatban, szóval biztosan szépen szól.
Remélem hamarosan egy komolyabb túráról számolhatok be nektek itt a blogon.