Mivel az erdélyi kis kiruccanásunk meghozta a 110.000 km-ert ( pontosan 110.783 km )a motorba essen pár szó a felmerülő szerviz javaslatokról. A sok földút kikezdte a jobb oldali teleszkóp, becsúszó szár szimeringet ezért mindjárt itt van ez a kis probléma amit a szerelők szimering cserével akartak orvosolni ami nem jött be...keresni kell még talán a becsúszó perselyek a sok por miatt elkoptak vagy felütött a teló szár?Kiderül legközelebb majd!Amennyiben lóg, lötyög a teló szár hiába is a drága új szimering!Mivel nem sok információm van az előző tulaj tevékenységéről biztos ami tuti elkezdtem a dolgok cserélyét.
Listába szedve:
Lengés csillapító szimeringek ( magában cserélve nem sokat ért ),
Motor olaj ( hiszen 110.000 km van benne ) 3.5 liter,
Váltó olaj 1 liter,
Difi olaj ( nevezhetjük kardán olajnak is ) 0.2 liter,
Olaj szűrő,
Levegő szűrő,
Benzin szűrő,
Szelep állítás,
Alap járat emelés 700-on volt de 1150 -en kell legyen állítólag,
Gyertyák tisztítása ( csere majd ha lesz raktáron Irídium hegyű, állítólag elmegy 70.000 km.-et ),
Gumi javítás ( Erdélyből "U" szeg kihúzása a hátsó gumiból, persze leeresztett, gumis szíve szerint bele is tette volna a kukába hiszen a kövek több helyen megvágták a külső gumi köpenyt ),
Kiégett tompított izzó csere,
Kiégett helyzet jelző izzó csere,
Összesen barátilag számolva anyag+munka vagy: 80.000-90.000 ft!
Tank védő fóliázás ha már gyári fényezésem még ilyen szépen megmaradt ( 20.000 ft minimum)
Új Odyssey akkumulátor, mert ABS már jelezte, előző akkumulátor fárad ( 32.000 ft minimum),
Igen szép kis kör volt ez is, de sajnos ezzel még nincsen vége a teendők listájának!
Amit örököltem az előző tulajtól:
Elveszített hátsó sárvédő, pótolnom kell ( gyári 13.000 ft minimum ),
A hátsó sárvédő hiánya miatti felső doboz zár beragadás ami nem nagyon érdekelte hiszen rácsavarozta a motorra a felső dobozt...,
Egykori sport dobos használat miatt bal doboz kiégetve, lemezelve, szegecselve, kokányolva pont beázik és nem zár ( a körme szentségit az ilyennek ),
A túlzott kiáramló égés termék hő miatt a sport dobbal gondolom én, sikerült a bal oldali hátsó indexet is megsütni amitől az zsugorodott és beázik most már, mert konkrétan elolvadt a hátsó része, van aki BMW-t vesz de idős korára mennek el otthonról...,
Komolyabb alváz védő, karter lemez sem ártana,
Rendes csomag rendszer mert a gyári szép de tökéletesen alkalmatlan a 2 személyes camping túrázásra főleg, hogy a felső doboz megjavítva némi teherrel a belsejében szépen le is perecelt a helyéről egy bukkanón ( pedig jól működött a zár és rá is volt zárva...), a bal oldali ugye ki lett égetve előttem, így maradt a profi jobb oldali doboz ami még jó és nagyobb is mert nincsen ott kipufogó dob ( SW-Motech, TRAX tetszene listában mindennel van vagy 280.000 ft,
Mint a képeken is látszik minden gyönyörű helyről örököltem öntapadós matricát is a dobozokra amik csak egy napomba teltek, mert ugye nem arról híresek, hogy könnyen vehetőek le, pl.: elvékonyodva ráragadva, elégve, hajszárítóval is kellett csalogatnom a levételhez őket, de mint látszik az erdélyi túrás fotókon is sikerült, "Soha nem adom fel, még egy darabban látsz"....énekelném...
Komolyabb nagy láb tartók amikről nem csúszik le az ember vizes sáros csizmával sem,
A felső doboz helyére rendes csomagtartó lap a nagyobb ( 50 liter ) körüli víz mentes csomag zsákok rögzítésére,
Közeljövőben egy új hátsó gumi ( kb.: 40.000 ft ),
Rövidesen egy teljes fékolaj csere csak szervizben mert ABS miatt van vagy 12 légtelenítő csavar amit fusiban nem lehet jól megcsinálni ( 2 évente javasolt, gondolom 40.000 ft ),
Becsúszó teleszkóp szárakra valami utólagos védő?Neoprén?Touratech?
Komolyabb lecsatolható tanktáska?SW Motech nem rossz!? ( 40.000 ft -ért lehet is jó ),
Helyzet meghatározó berendezés?( Térkép is jó volt régen...)
A fenti képen jól látható a nem oda való, kártékony tuning kipufogó dob, aminek a gyümölcsét most érzem csak...
Ami nem a motorra költendő, inkább ránk:
Olyan ruha ami melegben is hordható és hűvösben, 3000-4000 méter magasan, 5 Celsius fokban is jó még.
Sisakok,
Kesztyűk,
Kabátok,
Nadrágok,
Csizmák,
Protektorok,
Motor vásárlás költségei:
Vételár,
Eredet vizsga,
Átírás,
Törzskönyv
Röppen vagy 50.000 ft.
Ebből is látszik mennyire igaza volt Zoltán barátomnak mikor mondta ésszel barátom mert bármennyit lehet motorra költeni, nem-nem a megvételre utána is.
Tökéletesen magyarázható mind, hogy miért is jó ez vagy az.
Azután a feleség, élettárs, barát nő dühödt arc csapkodásakor jön az eszmélés még el sem indultunk a "nagy" útra és már rá is ment a motor ára a sok hülyeségre még 1x!
Említsük meg a jó örökölt dolgokat is ( extrák ):
Szép állapotú motor,
Nagy BMW GS Adventure túra plexi,
Markolat védők,
Markolat fűtés,
ABS,
Komoly motor védő bukó cső,
Szelep fedél védők,
4 db extra Hella fényszóró,
Gyári doboz szett 3 db ( melós kicsit nem jó )
Az alábbi linken láthatóak a Német SW-Motech BMW R 1150 GS-hez való kiegészítői, ami pl.: tartalmaz egy mozdulattal lecsatolható túra doboz tartó keret rendszert és lecsatolható tank táskát is gondolva a tankolásra is némi agy működést igazolandó.
Szerviz tapasztalatokkal és költség összesítőkkel rövidesen jelentkezem.