Régóta gondolkozom a megosztó véleményekkel rendelkező német hechlingeni enduro tréningen. Évek után a magyar Touratech importőr döntötte el a hezitálásomat, ugyanis egy átlagos napon csörgött a telefon és kertélés nélkül nekem lett szegezve a kérdés, Ákostól: jössz? Hirtelen felindulásomból igent is mondtam az év utolsó képzésére, érezvén, hogy ez az a pillanat amikor nem akarok nemet mondani. Mire feleszméltünk már szállást foglaltunk az amúgy kevesebb mint 500 lélekszámú csendes kis településen, ami nem több mint 110 km-re van Münchentől. Gyönyörű dombságon fekszik Hechlingen mely Németországra jellemzően a nagyobb városokban tanuló, dolgozó fiatalokat nem veszíti el hiszen Hechlingenben élnek akkor is ha 50-100 kilométer felett utaznak akár egy jobb ipari területre munkába menet. Az enduró park honlapján nagyon sok szállást javasolnak de lényegében mindegy melyikre jelentkezünk be akkor is a hechlingeni "Landhotel Forellenhof" lesz az Ő ajánlásuk gondolom előnyös szerződést kötöttek. Ebből mi semmit sem bánunk meg hiszen a 2 napos tréningre jelentkezve a szombati és vasárnapi ebédünk is itt szolgálják fel kitűnő minőségben svédasztalos megoldással. A szállásunk így igényes környezetben, tiszta szobákkal három kilométerre volt a hechlingeni enduró park bejáratától. Maga a település annyira csendes, hogy erősen épül az enduró képzésekre még a benzin kút is hiszen a 60-80 motor rendszeres tankolása többet segít mint a havi 3-4 helyi lakos. A 2-3 év alatt kialakított szimbiózis tehát tökéletesen működik hosszú évek óta. Elöljáróban annyit, hogy az elsőre magasnak tűnő részvételi díjat utólag nem tartjuk aránytalannak de ki is fejtem miért nem. Vonat helyett az autót választottuk a sok ruha és felszerelés miatt bár mindent lehet ott is bérelni ha valaki inkább utazik vastagabb bankkártyával kényelmesen. Mivel a képzés szombat, vasárnap volt így mi a pénteki napot szántuk az utazásra ami csak a végén érdekes hiszen nincsen végig autópálya csak ha vállalunk északnak vagy délnek némi kerülőt. Péntek este már élvezhettük az étterem vacsoráját és a híres német söröket. Az enduro park szervez képzést szinte mindenkinek: gyerekeknek bevezetés a motorozás világába, nőknek külön igény szerint de kérhető a koedukált képzés is, haladóknak verseny felkészítést, triál tréninget, teszt túrákat, offroad túrákat több országba és akár a BMW GS Trophy-ra felkészítést is vállalják, mellettünk pont 3 fő készült a francia csapatból külön "tánc" tanárral. Időjárás tekintetében óriási szerencsénk volt hiszen a szombati jelentéktelen szitálás után vasárnap már 17-18 Celsius fokban, helyenként napsütésben motorozhattunk. Szombaton reggel 8:30-ra kellett megjelennünk az enduro park fő épületében, ami az aszfalt úttól 100 méter, ahol végig parkolhatunk is. A parkba belépve egyből érződik a sok év munkája, rendezett terep, soha egy évnél nem öregebb motorok, új vizes blokk, korszerű előadó, zárható szekrényes öltözők mindezt 26 hektáron. Forgatókönyv: rövid ismertető, mentorok bemutatása, játékszabályok tisztázása, hogy ne legyen"mocskos a tánc". Az instruktorok egytől-egyig volt versenyzők akik szakmai tudása bőven a jelentkezők felett áll. Számos versenyt túrát teljesítettek és ha 40-es éveik végén járnak is láthatóan kikezdhetetlen kondícióval rendelkeznek. Triál bajnokok, katonák, versenyzők igen válogatott elit ez, hogy megmutassák nekünk mit tudunk tenni az aszfalton túl ha a BMW GS hív piszkos táncba minket. Előre le kellett adni mit szeretnénk kérni a motorok közül, mi a BMW r 1200 GS-t választottuk, mert Ákos ilyennel dolgozik én pedig kíváncsi voltam az új részben vizes GS terep képességeire. Páran Adventure változatot kértek és bár mindent meg lehetett volna csinálni vele kicsit a "szeme kívánta" csak szituáció volt. Átestünk egy rövid bemutató videón, hogy lássuk mi az amit nem hiszünk el de másnap csinálni fogjuk ezekkel a motorokkal. Mindenkit az előre választott motor és képzési szint várt névvel ellátva a garázs előtt. Impozáns kezdet a ködös reggelen sorba állítva a teljes GS kínálat. Aki akarta a BMW F 700 GS-t is kérhette a BMW F 800 GS mellett bár velünk most egyetlen hölgy tette ezt meg, aki meglepően ügyesen kezelte a motort. A parkba lépve elsőre rémisztően meredek kaptatókat látunk de nem kell megijedni másnap nem akarjuk abba hagyni a le-fel motorozást. Gyors öltözés, közös motoros bemutatkozás, bemelegítés után már jönnek az első feladatok szépen sorban nehezülve. Lágy a kezdés hiszen fel kell mérni ki mit tud. Érzésre már látszik is a csapat előképzettsége. A szombatunk elment a motor ügyes kezelésére és az emelkedőn, lejtőn való motorozás, megállás, elindulás tanulására. Én magam régebbi BMW R 1150 GS-t használok ami egy jó motor de az új részben vizes könnyedebb és kifinomultabb terepen. Nagyon jó lehetőség ez motor vásárlás előtt állóknak is hiszen a BMW színe java kipróbálható és a díj tartalmazza a teljes asszisztenciát. Nem kell gondunk legyen semmire, aki egy nap tízszer dobja el a vasat arra is kedvesen mosolyognak és ha kell cserélik alatta a motort és mutatják, hogyan fogja tudni megcsinálni extra figura nélkül a feladatot. Megnyugtatóbb, hogy nem a saját hat milliós BMW motorunkat tesszük lapjára, bár Ákos és Én végül a 2 nap alatt nem tudtuk lapra tenni a motort a végén már azon gondolkodtunk milyen képzés az ahol el sem bírunk rendesen esni, de ez azon is múlott, hogy nem a leghaladóbb kurzusra jelentkeztünk betartva a lépcsőzetesség elvét. A szombati tréning után közös vacsora a szállásunkon, melyet jó beszélgetések zártak egy egy bajor ital mellett. Vasárnap elég volt csak 8:45-kor megjelenni és ez a nap az örömökről szólt, értik a tulajdonosok is aki ide elutazik nem csak "izzadni akar a táncban, hanem élvezni is azt". Délután instruktorunk Péter a parkon kívüli erdei gurulásra is elvisz minket, amiért hálásak vagyunk mert nagyon szép a régió. Két nap alatt a legtöbbünkön látható és óriási a fejlődés, magamat is beleértve. Soha nem gondoltam volna, hogy ilyen ügyesen, szűken el lehet motorozni az új GS-el. Brad Pitt is őket választotta évekkel ezelőtt, akkor nekünk miért ne lenne megfelelő? A BMW kapcsolat erős de a park nem a BMW üzemeltetésében áll. Vasárnap a BMW boxer motor részleg felelőse ült velünk egy asztalnál, mert a gyermekét hozta képzésre, Ő ajánlotta nekünk a BMW motor fő felelősét aki úgy szintén ott motorozott velünk, így terepen tudtuk megkérdezni mikor lesz a HP2 endurónak valódi utóda? Szerinte ha elegen kérjük, mert az új részben vizes blokkot el tudják képzelni egy nagyon terep képes hagyományos teleszkópos, kardános, 21"-os első kerekű gépben amire tanulmányuk már létezik is állítólag. Többet némi sör felajánlása után sem árultak el...."Piszkosul jó" hétvégi tánc volt ez! Aki bizonytalan a motorja kezelésében vagy nehézkesnek érzi terepen a GS-t mindenképpen jelentkezzen be egy megfelelő tréningre. A vasárnap négyórai finis a park legmagasabb pontján zárul, hogy utoljára még áttekinthessük mit műveltünk és fél órával később át tudjuk venni az oklevelünket és a pólónkat. Üdv, Krisztián
Facebook-on a MOTOzin vonatkozó posztja--››
További elérhetőségek:
https://www.enduropark-hechlingen.de/en/home/
http://www.cms.forellenhof-hechlingen.de/index.php