2010. május 11., kedd

30.évfolyam, jubileumi GS?

Igen itt a nyár újra, így megragadom a tollam és a motorom szarvát. A hosszúnak tűnő tél alatt nem maradt más csak a fotók, élmények újra átélése és a legújabb motoros hírek böngészése. Na találunk is kedvetlenítő hírt bőven! Folyamatos fejlődésen megy át a BMW ikonikus modellje a GS. Evolúció vagy revolúció ez a fejlesztés?A városi műmájerek kedvéért elnéztük az autópálya ragadozós öntött felniket mikor kijött az 1200-as GS, nem baj lehet kérni fűzött kerékkel is aki komolyan gondolja. A fejlesztés megy tovább sajnos: a HP2 DOHC szelepvezérlését is megkapta a legújabb GS, kipufogójában elektronikusan vezérélt csappantyú, na ezzel pont el is intézték, hogy a minden világ csavargó által szeretett BMW GS egyre inkább ne legyen a régi, primitív, könnyen szerelhető vándor. A DOHC mérete nagyon jó, a kihozott 112 lóerő is kellemes az útszéli szelephézag állításnak viszont annyi!Aki ilyen géppel megy Földet kerülni, előre vegye fel a GPS készülékébe a BMW szervízhálózatát az egész világon. A kipufogó hangja "fickósabb lett" na ez még csak-csak lényegtelen kérdés a fogyasztás viszont nem nőtt ami sokkal fontosabb.2000-3000 fordulat körül akár 16 Nm-rel is többet tud na ez jó hír, mert a 100-110 lóerővel már alig mertem kimenni kamiont előzni! ;) Jó hír az önjelölt, körúton egy-kerekező silány Streetfighter utánzatoknak az új kipufogó berhelés nélkül is képes visszadurrogni gázelvételkor ami egy hosszabb alagútban nem biztos, hogy olyan jó poén!? Gratulálunk a 30. szülinaphoz nagyon szép sorozat és teljesítmény a BMW-től akit ugye pont a GS állított talpra annak idején főleg az R 1150 Gs. A világ halad tovább, a primitívebb szerkezetek kopnak ki, az Ural mint BMW másolat is egyre többet fejlődik. A legújabb felröppent hírekről semmi jó nem jut eszembe az eladásokon kívül. Az Euro 4-es környezetvédelmi előírásokat a lég-olaj hűtésű GS blokk nem fogja tudni teljesíteni így vízhűtésű Boxer blokk fejlesztését kezdte meg a BMW. Szuper! Akkor a GS sorozat a 40. születésnapjára már semmiben nem fog különbözni a konkurenciától?A végén még visszasírhatom a régi Gs modelleket?R 45 Gs, R 65 Gs, R 100 Gs, R 1100 Gs, R 1150 Gs?Ami még kíváncsiságomra ad okot az az élettartam, jó, hogy egyre könnyebbek a Boxerek is, jó, hogy nagyobb a teljesítményük, nem jó , hogy egyre bonyolultabbak de vajon elmennek ezek is még 500.000 km-t mint a rendőrmotorokban is használt R 1150-es sorozat motorjai?A BMW-vel a fejemben a tartósság egyet jelent( tett ) és ezzel magyarázhatóan a magas árral a státusz szimbólum oltárán is kellett áldoznunk. A jövő eldönti a mérnökök és a marketing osztály rátermettségét a feladatra, amikor megkapjuk hírben az első R 1200 Gs fél milliomodik km-es üzemképes példányát akkor picit hátradőlök megnyugodva és el is kezdek gyűjteni egy új GS-re!
Szerencsére a GPS-ek területén is van fejlődés a Garmin 660-as kapható a szokásos BMW navi felállásban is a 4 db balkezes + gombbal ( BMW Navigació IV. ). Az idei túrákra lehet sikerül beszereznem egy Navi III-at a könnyebb tájékozódás érdekében ( Garmin StreetPilot 2820 )!Idén a tervezett túrán lesz alkalmam a Navi III-at az új Garminos 660-al összevetni hiszen Zolim motorján már az új 660-as tündököl.