Már a csapból is a víz folyik, na meg a vizes boxerek híre. Évek óta voltak pletykák merre megy a környezettudatosság és az európai előírások hányadosa. Mostanra egyértelmű lett, hogy az 1150-es és az 1200-as GS után valami igen komoly előrelépésre szánták el magukat a BMW motor részlegénél. Nem ritka, hogy az autóknál tökéletesen bevált technológiákat viszik tovább a motorokba is. Karburátor után, befecskendező, ABS, ASR, ma már kísérleti légzsák, katalizátor, vízhűtés, hogy ne soroljam tovább. A Porsche igen jó vizes boxerben mint tudjuk és ráadásul ők is pont németek. Így van némi esélye hogy a 2013-tól rendelhető vizes
GS is valami hatékony blokk lesz. Az elmúlt 30 évben a Gs szépen, lassan csak elfajzott (bizonyíték rá, hogy kiadták a 800 GS-t hátha az még terepképes lesz) nem alkalmas már az eredeti rövidítést hűen közvetíteni. A túra enduró sajnos inkább lett aszfalt túra endúró mostanában. Gondolták hát, több legyet egy csapásra, szigorodó káros-anyag kibocsájtás, elvárt nagyobb lóerő, jobb terepképesség, kisebb súly miért ne? Csináljuk meg. A legújabb hírek szerint amik szivárognak "véletlen" 5 év munka van az új blokkban és a kompletten új GS-ben. Mit várhatunk? A vízhűtés miatt lásd Porsche a lóerőt oda pozicionálják ahová a józan ész vagy a piaci elvárások kívánják, a blokk maga várhatóan alkalmas lesz 140-155 lóerő leadására is, kikerült a külön olajozott váltó tehát most már a blokkban csak egy olaj van de így is engedni fogják a 10.000 km-es olajcseréket. Kisebb a blokk, rövidebb is amitől hosszabb lehet a kardán kar aminek hála ezzel a lóerővel sem fog örökké egy-kerekezni a gép. Természetesen új minden: a kardános futómű átkerült a bal oldalra, a kipufogó a jobb oldalra, a nedű fentről lefelé megy a blokkba, alulra kerültek a kipufogó könyökök, beépített LCD van vélhetőleg a GPS alap, új a váz, jobb a súlyelosztás és a víz ellenére ígérik a 240kg-os feltankolt tömeget. Esélyes az idei év végi bemutató is a bennfentesek szerint. Az új blokk miatt gyakorlatilag mindent újra kellett tervezni így egyetlen darab sem lesz hasonló vagy kompatibilis az R1200GS-ből. Kíváncsian várom az új vizes boxert a többi modellben is hiszen az RT kimondottan jól tudná kamatoztatni az előnyöket mint túramotor. Mivel a blokk alacsonyabb is lett így talán remélhetünk nagyobb hasmagasságot is, gondolom bekerül az új futómű csillapítás is ahol az ESA-nál komolyabban állíthatjuk be a csillapítást sőt maga a rugózó elem automatikusan reagál az út minőségére. Erősebb generátort kap a többlet fogyasztók és extrák felépíthetősége végett. Nappali LED-es fénye lesz és gondolom a legtöbb fényforrás már nem izzós bár a távolságit nem hiszem, hogy led-del oldják meg pedig a technológia képes már rá. Szó van opcionálisan terepképesebb kerékről is. Elöl sajnos a megszokott 19"-os széria kerék jár de helyette talán rendelhető lesz 21"-os kerék is ami ugye jót tenne a terep alkalmasságnak. Persze a komoly csavargóknak a HP enduróhoz hasonlóan érdemes lenne kiadni egy sokoldalúbb gépet. A KTM már készen volt a GS-t szorongató 1200-as géppel de nem mutatta be, most megint törheti a fejét minden konkurencia, hogy mikor másolja jól le a GS-t. Maga a szó is előre vetíti, hogy soha nem előzhetik meg az eredetit csak ha megjelent lemásolhatják ha tudják ez kb. olyan mint a "bűnüldözés" mindig egy lépéssel az elkövetők után...hát sok értelme nincsen. A Triumph GS koppintása hiába kardános attól nincsen ebben a szegmensben 30-40 év tapasztalatuk, mondjuk igaz ez a többi márkára is. Még szerencse, hogy mindenki azt vesz amire igénye vagy pénze van.
2012. április 5., csütörtök
2012. április 2., hétfő
Autó Motor Tuning Show 2012
Készítettem pár fotót az évek óta tetszhalott, hazai, motoros kultúra 3 dimenziós megnyilvánulásáról. Gyerekkoromban az InterWheel volt a nagy esemény ha motoros ha kerékpáros volt az elvetemült ember vagy némber. Hagyjuk is a gazdaságot, politikát, kultúrát vagy éppen a kultúra teljes hiányát a tények magukért beszélnek. Jó hangulatú kiállítás tenyérnyi méreten. Szegény programok, foghíjas stáblisták és 3-4 rendezvény egyben hátha így még megtelik a hétvégére a Hungexpo valamelyik igen drága pavilonja. Pozitívan nézve ez is jó, hogy van. Éljen mindent bele! A kiállításnak sem lett más sorsa mint annyi dolognak idehaza...amíg el kell marni évtizedek óta sikeres csapatoktól addig van jelentkező fél Dunányi, amikor viszont sikerre kéne vinni akkor bevérzik a sok irigy szeme. Na ez jól érezhető a hazai motoros kultúra hanyatlásával egyetemben minden ilyen jellegű megmozduláson. Elfogyott gyakorlatilag az utánpótlás nemzedék az utakról. Az éves motor eladások már olyan minimálisak, hogy nem is nagyon említik őket. Az olaszok hangulat motorja a Guzzi nem igazán volt látható és vele együtt a régen bemutatott érdekességek is elmaradtak. Ural igazolatlan távollét, Royal Enfield szintúgy, BMW?, Ktm?...ne soroljuk lehangoló. A lányok sem olyanok már mint régen, bizony nősülni vágyók nem ide jönnek válogatni de szerintem a legény búcsú szervezői sem! Ide kerültek fel a képek mint galéria.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)