2014. április 3., csütörtök
Költségek szerelés, lötyögő kipufogó dob
Címkék:
Felszerelés,
Költségek,
Műszaki vizsga,
Szerelés,
Szervíz,
tapasztalatok,
Tartószteszt
2014. április 2., szerda
Műszaki vizsga

Annak aki nem ismerné ezt a típust írom csak, hogy ezen bizony még kézi szívató van igaz már a kormányon úri mód kiépítve. Percig ne gondoljuk hogy kényelmetlen a használata, nekem inkább olyan "igazi" motoros érzés. Nagyon jó a sok új fejlesztés és a rengeteg elektronika csak akkor a szerethető rész kezd elfogyni. Nem mondom, hogy műtött térddel vágyam lenne egy közel 1200-as boxert berúgni az önindító helyett de annak is van egy feelingje. A szívató is ezen a listán mozog nálam. Nézzük miket vett el tőlünk az elektronika térnyerése a motorozásban: karburátor tisztítás, rendes fékezés megtanulása ABS nélkül, berúgókar élvezete, szívató használata, futómű állítás kézzel illetve speciális szerszámmal. Mindkét oldalnak igaza van, próbáltam én is esőben, éjjel, sötétben, beázott ETZ-t berugni...és csomagokkal, utassal hátsó futóművet állítani a tűző napon a motor mellett térdelve...a sor végtelen csak pont ezekből lett a szerethető emlék. Senki nem meséli lelkesen a haveroknak a gombnyomást a BMW motorján mikor az utas felült. Unalmas is lenne, hiszen most még adnak esélyt nyomkodni mert imádjuk ezt de később úgy is csak az automatika marad hiszen a motor most is látja mennyi súly van rajta és hogyan kell a futóművet állítani tehát idő kérdése a nyomkodás megszűnése is. A végeredmény egy iszonyatosan jó motor ami önállóan ránk hangolódik mint a legédesebb kéjhölgy egy vastag csekkért :) Folyamatosan alakul az egész motorozás ezt el kell fogadni. Sokan keresik a választ ezért "őskövületekben" Ural, Royal Enfield. Annyira erős réteg aki a vasat szereti Play Station helyett, hogy a BMW is kihozott nekik egy lég-olajhűtésű, 1200-as blokkal szerelt, hagyományos villás gépet (persze önindítóval). A jövő már a jelen :) Szép szezont nektek.
Címkék:
Gs,
Költségek,
Műszaki vizsga,
Szerelés,
Szervíz
2014. április 1., kedd
Akkumulátor
![]() |
olajcserekor volt |
Nekem nagyon bevált az általam vásárolt Odyssey aksi. Itt már írtam róla. Az akksi 40.000 km-óta van a gépben nekem jól szuperál és elég sok évet kibírt úgy is, hogy volt olyan tél amikor nem volt töltőre kötve és nem is indult be róla a vas tavasszal. Ha az akksi be is indítja a vasat de a gyújtás után lefuttatott ABS fék teszt nem fut le rajta akkor el kell gondolkodnunk, hogy mire költjük a kocsma pénzt vagy a gyerek ne kapjon új edzőcipőt hiszen a jó akksik 30.000 Ft-nál kezdődnek. Amikor a motorkerékpárral elindulunk akkor az ABS jeladó lámpáknak el kell aludniuk ha minden rendben van, ettől eltérés csak akkor lehet ha mi kézzel kikapcsoltuk az ABS-t valamilyen okból hiszen ezen a modellen erre is van lehetőségünk. Kérdés volt a kompatibilitás is, igen az Odyssey akkumulátorok más irányú bekötésre vannak tervezve mint a gyári BMW akksik. Tehát ha mást rakunk be akkor lehet, hogy a bekötésnél oda kell figyelni hiszen nekem 90 fokos elemet kellett keresnem a pólusok bekötésénél. A kérdés fontos hiszen a GS akkumulátora a tank alatt van és nincsen túl sok helyünk bűvészkedni és mivel a tank fémből van nem is szerencsés a kókányolás mert aztán lesz rövidzárlat-hosszú-tűz az elismerés helyett. Az biztos szerintem: ekkora motor életre keltéséhez nem érdemes olcsó akkumulátorra költeni sem, mert 1-2 éven belül lehet, hogy meg sem tudja mozdítani a 2 hengeres boxert.
Kérdés volt még az olaj is. Mindenki maga döntse el szerintem, hogy menyire fontos neki a motorja és annak az állapota. Amennyiben csak eladásra vettük a vasat akkor sokan Castrol kenést adnak neki vagy még olcsóbbat is de nem biztos, hogy szerencsés döntés. Szerelőm azt mondta a Castrol flakonjaimra, hogy csak bátran töltsem bele...a kerti kapába vagy a fűnyíróba de ne egy boxerbe. Vallási háborúkban nem vennék részt semmilyen szinten ezért azt mondom tegyetek amit akartok bele, én sznob baromként továbbra is BMW olajat adok neki. Igaz az enyémben 152.000 km van és semmi baja a vasnak. Az olajnál többe kerül ha sikerül a motor blokk belsejét szétbarmolni. Tudnunk kell, hogy a lég-olaj hűtésű boxerek picit "égetik" az olajat, tehát ha 140-180 km/h környékén is használjuk a motort akkor elég nagy hőterhelést adunk az olajnak amit szerencsés ha jól tűr. Menetszéllel könnyebb a blokk elejét és az első szelepeket hűteni de a hátsó szelepeket ugye picit nehezebb elérni menetszéllel a blokk hátsó felében. Nem könnyű az olaj hőjelzőt a normál közép szint fölé kényszeríteni de lehetséges melegben vagy ha álló helyzetben járatjuk a motort pl. Tehát az olaj a vízhűtésű blokkokhoz képest kicsit több hőterhelést kaphat ezért nagyon fontos az olaj minősége.
Címkék:
Felszerelés,
Költségek,
Szerelés,
Szervíz,
tapasztalatok,
Tartószteszt,
Tesztek
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)