2014. április 3., csütörtök

Költségek szerelés, lötyögő kipufogó dob

Találtam pár apró idegesítő dolgot a motoron mikor készítettük elő a műszaki vizsgára (kitoltam és beindítottam).
Vicces kis apróságok de jobban szeretem ha minden rendben van a motorral kapcsolatban. Ilyen a tavaly már egyszer pótolt de azóta újra elveszített első futómű kitámasztó motorblokkon lévő forgáspontjának porvédő kupakja. Bruttó 536 Ft. Elég gyengén rögzül hiszen csak bepattan a helyére de nem túl nehéz elhagyni főleg egy kis terepezéssel és az utána következő nagynyomású mosással. Ugye, ugye nem javasolt a mosás ezen változata én is utálom, sokkal jobb egy alapos, közeli kézzel történő pucolás mert akkor minden változást észre veszünk a motor bogarászása közben.
A másik apróság a kipufogó dob lötyögése volt amit felfedeztem még tavaly de nem oldottam meg télire csak most került sorra. Előző és egyetlen tulajdonosa előttem a motornak elmesélte ha olyan országba ment ahol nem elérhető ólmozatlan üzemanyag akkor leszerelte az egész katalizátort és a vég dobot is na szerintem ilyen munkálatoknál történt, hogy valami nem megfelelően lett vissza szerelve a motor dobja körül. Sajnos a dobot tartó gumi ágyazás is elfáradt az évek alatt így ezt a kis szilent blokkot ki kellett cserélnünk. Bruttó 2554 Ft csak a gumi ágyazás. Mikor bele merültünk derült ki, hogy a dob alján a katalizátornál lévő csőbilincs is kicsit tág és nem tart túl sokat így azt is idomítani kellett kicsit. Végeredményben a dob áll mint ha oda lenne hegesztve de a remegéshez van lehetősége a gumi ágyazás miatt. Kezd össze állni a gép szépen apránként. Nem fontos szerkezeti bajok ezek de jobb érzés a tudat, hogy a vas rendben van és nem konvergál a MÉH telep felé. Igen tudom lenne mit polírozni a rozsdamentes dobjaimon. Amint lesz egy kis időm alaposan körbe nyaldosom a vasat.



Nincsenek megjegyzések: