Szerintem velem együtt mindenki izgatottan várja mi lesz az ígérgetésekből a gyártók részéről. 6-7 nap és lehull a fátyol a 2013-as csodákról Kölnben. Biztosan a válság ellenére is egy jó kiállítás lesz az Intermot idén is. Amikre igazán kíváncsi vagyok: új vízhűtésű BMW GS, MotoGuzzi újdonságok akár az új California is 1400, KTM 1190 Adventure/R és esetleg ha készen vannak az új KTM 1300-as túramotor. Biztos a Yamaha sem nézi tétlenül ezt a kategóriát a csúfos modell bevezetések után, amikkel nem igazán sikerült a nagy GS vevőkörét elcsábítani.
Pár kép amikre számíthatunk:
2012. szeptember 27., csütörtök
2012. szeptember 25., kedd
Alternatívák, kihívók, konkurencia


KTM


MotoGuzzi

Triumph
A BMW-hez hasonlóan mindjárt két osztályt is küldtek a versenybe, könnyebb kis terepes gépet és a nagy GS koppintást. A Triumph Tiger/Explorer nagyon jó motor páros az idő majd eldönti ki nyeri a versenyt. Nem értem az ilyen gyárakat, mert a Triumph gépeit még szeretem is de csak a másolás? Kacsa csőr is lemásolva?Kardánhajtás?Miért nem lehet valódi 10-20 év fejlesztéssel egy jó irányt kihozni? A másolás olyan mint a "bűnüldözés" soha nem előzheti meg, mert maga a szó kizárja ezt, csak hátul maradhat, másolni csak azt lehet ami készen van és látható de az akár egy 5 éves fejlesztő munka vége már...Egyedi arculat, munka, fejlesztés az hiteles lehetne. Ki akar egy Madonna másolatot, imitátort? Ettől még élvezhető gépnek néznek ki de az árát is nézve nem veszélyes a GS-re.
Ducati
A csőr forma elmaradhatatlan itt is, de a teljesítmény legalább Dukis. A téma sportos értelmezése márka hűeknek. Terepre annyira érdemes vinni mint egy Ferrarit. Szép, szenvedélyes, olasz...
Yamaha
Óriási hír volt, hogy jön a terepképes dög de az oldalra, sérülhetőn szerelt ventilátorokkal és a súlyával csak elhivatottak játékszere volt áttörés nélkül.
BMW

Konklúziók: Aszfaltra sok motor jó de pl. a boxer RT nem sok gondot okoz használójának, terepen a KTM lesz mindig is a legjobb gép hiszen nekik van a legtöbb tapasztalatuk ebben, sőt 20 szabadalom védi kb. a váztervezésüket. Aszfaltra viszont nagyon sok márka készít jó motort valljuk be. A többiek pedig osztozhatnak a GS után maradt piaccal, ahol a kinek a mije nagyobb szemléletben már egyik gép sem elég kicsi és kezes a nehezebb terephez a nagy GS-t is ide értve. Macsó a sok Alu doboz meg minden de semmi keresni valója ezeknek a közel 200-280 kg-os gépeknek a homokban.
Az idei ősz sok újat tartogat a motorozás szerelmeseinek. Meglátjuk!
Belföld
Idén ilyen évünk lesz a hornetkával, kisebb belföldi távokon ölelkezünk össze főleg. Na jó az évi szinte "kötelező" horvát tengerpart azért éppen befért még. Ilyen volt most Pécs is ahol az egyetemi évek hagytak nyomot bennem még Yamaha XJ550 nyergében a Mecsekben, Órfű felé is kanyarogva. A régi 6-os út nem éppen új, nem is széles de élvezhető. Éjjel próbáltam mert olyankor talán kevesebb a forgalom és időben is így jött ki a lépés. Persze a rend őrei azért fotózgatnak ilyenkor is szépen, remélem nem lesz mosolygós képem. A belváros már lassan nem átjárható motorral hiszen annyi a sétáló utcákat védő, motorosnak behajtani tilos tábla. Mindenkinek csak javasolni tudom a várost, valami iszonyat szép lett az utóbbi 10 évben. A kulturális főváros cím nem ártott neki, valljuk meg őszintén.
Mivel a téli hőbélést kivettem a motoros ruhából még tavaly nyár elején így éjjel kicsit éreztem a motoron, hogy ez már nem nyár de a lankákon visszatért belém a lélek. Ván pár jó kanyar Pest felől érkezve is Pécs közelében. 3-4 napos hétvégét mindenképpen érdemes szánni a dologra, nem lehet végezni vele de a teljesség igénye nélkül meg lehet futni a nagyobb dolgokat. Nagyon más hangulata van Pécsnek mint mondjuk egy Budapestnek. Mindkettő szép de más hangulat.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)