Kicsit utánanéztem és belemélyedtem az utóbbi években amúgy is a fejlesztésekbe így pontosan tudom mivel állok szemben, vagy legalább is azt hiszem. A műszaki önteltség magas iskolája vagyok. -Na jó de van mire :)
BMW R 1200 GS Adventure:
Volt ilyen koncepció is, hogy a kuplung marad hátul a váltó felett |
Mit érdemes tudni az új nedves, "vizes" boXer családról?
- 125 lóerő sokan ezzel kezdik, pont nem érdekel de ez már nem ciki a soros4-es panel arcok előtt sem...
- részben vizes hűtésű na ez már más kérdés, fejben több hiba, több teljesítmény, jobb illesztések, elvileg kevesebb olaj evés, ivás, könnyebben növelhető teljesítmény, kiegyenlítettebb hőháztartás
- egyben "kent", tehát a váltó és a motor és a kuplung egy olajtérben van, okés rövidebb is a blokk ami előny
- még bonyolultabb szerkezet amit az út szélén pont semennyire nem lehet javítani
- nedves még a kuplungja is ez finomabban adagolható, érezhetőbb, jól csúsztatható és jobban tolerálja a terepen elszenvedett csúsztatásokat és terhelést
- AntiHopping jelentsen is az bármit, ez nem nagy csoda (sok gyártó régen alkalmazza már de a boXer nem volt erre felkészítve eddig) de amikor vissza váltunk 2-3 fokozatot kanyar előtt akkor ez a kuplung megoldás megakadályozza, hogy az erős motorfék miatt megcsússzon a hátsó kerék ami kanyarban gyorsán pofára eséshez tudna vezetni különben
- a jó kis bovdenes gázmarkolatnak annyi, csináltak helyette elektronyosat, csak egy vezeték megy a motor agyába és Ő majd, menet módok szerint tudja mennyire nyissa ki a pillangókat elektromos motorral és mennyi üzemanyagot adjon szintén befecskendezővel...na ezt sem kell már az út szélén javítani.
- főtengelyre kötött vízpumpa, a munkája előny de ha az ott belül megadja magát akkor kb OFF, az utolsó kapcsolja le a villanyt, lehet eltolni a biciklit haza...
- jobb oldali hengeren van az olajbetöltő nyílás
- hengerenként 4 szelepes még mindig, DOHC
- nagyon fontos, hogy eddig vízszintesen szellőzött át a gép, tehát a blokk mögül jött be a levegő-üzemanyag keverék és elől a blokk előtt távozott a kipufogó rendszerben ennél most előnyösebb a gravitációs irányú tehát függőleges öblítés, most fentről a tank előtti légszűrő házból jön lefelé a levegő, a hengerek felett kapja meg a szükséges üzemanyagot és a hengerek alatt távozik el az elégetett egyveleg.
- a blokk elejében kapott helyet a kuplung egy segéd tengelyen
- motor mögött a váltó és felette a generátor (ugye ez még régebben elöl volt és szíjjal hajtott) ma már fogaskerékkel kapcsolódik fixen, ez lehet előny bár nekem a régin sem szakadt el soha a szíj
- továbbra is láncos szelep vezérlés, juhéé ez régen is sokáig bírta
- kardán kihajtás a bal oldalon
- olajszűrő is bal oldalon a henger alatt és nem a blokk alján mint régebben
- önindító jobbra középvonaltól nem messze
- kompakt rövid blokk ami jót tesz a paralever-telelever futóműnek hiszen több hely marad neki és egy hosszabb kar egészen más futóművet tud eredményezni.
- égéstermék elvezetése a jobb oldalra záródik egy vég dobban, középen alul katalizátor
Gondolták ha a blokk új akkor illik hozzá új szoknya és cipellő is, a szeme meg csillogjon szépen ezért az összes többi bevált részletet is megújították, lecserélték.
Ezekről is írok rövidesen amiket találtam, olvastam és teszteltem.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése