2014. május 29., csütörtök

Schubert C3 PRO (kontra Nolan N103)

Hol is kezdjem? Rohambili, katonai bukó, krossz, enduró, BMW, Schubert, Nolan, Shoi, Arai? Sisak témakörben nagyon sokat lehet már olvasni mindenhol, mindenről de kb olyan mélységű anyagokat mint az új motorok tesztjei és promóciós cikkek. Semmit nem érnek mert egy gyári katalógust olvasva is többet tudunk meg egy termékről. Több hazai anyagot is elolvastam a motorok mellett sisak témakörben. Nem lettem eléggé okos így külföldi tartalmakat is hozzá kellett olvasnom a döntés előtt. Most nem akarok a biztonságról papolni aki roham biliben motorozik az biztos tudja mit csinál de gondolom nem engem olvas. Nolan N103-ról váltok Schubert C3 PRO modellre. A Nolan bukóm sok évig megvolt és két db-ot is elhasználtam ugyanabból a típusból így van némi tapasztalatom. Most viszont sikerült egy Schubert felnyílót szerválni. Nem akarom előre lelőni a poént de van hasonlóság a két kobak között, a Schubert mindent kicsit finomabban, könnyebben, jobban tud. Fontos kérdés idehaza az ár akit csak ez érdekel el tudja dönteni olvasson-e tovább, hiszen 100% a különbség most. 90.000 Ft körül van a Nolan N103 és 180.000 Ft körül a Schubert C3 PRO persze azóta van újabb Nolan N104 is ami már 130-140.000 Ft körül van. Igaz Schubertből is van színre fújt vagy karbon és úgy már bőven a 200.000 Ft felett járunk. Az első sokk után aki itt maradt megtudja mi a különbség ezért a "kevéske" pénzért. Magamban a sorrendet ismeretlenül és hallomásból is hasonlóan állítottam fel: BMW, Schubert, Nolan felnyithatóban. Nem titok, a BMW sisakot "külsőssel" gyártatták akár pont a Schuberttel is. :)
Jöhetnek az első élmények. Alkalmam nyílt 2000 km-es első tesztnek alá vetni a kobakot változó időjárásnál. Az első élmények című röpke vígjátékban volt minden város, autópálya, tenger parton meleg levegő, eső, eső autópályán, viharos (120km/h szél) és nagy sebességű haladás. Szegezzük le jó sisak nagyon a Nolan N103 is, DE! Van jobb nála. Miben más a Schubert C3 PRO?

Ami nekem nagyon fontos különbség volt:
  1. Jelentősen halkabb, csendesebb a Schubert sisak még az én előnytelen BMW Adventure pleximmel is (úgy, hogy a kitépőzárazható állvédő, záró párnát otthon felejtettem)
  2. felvéve nagyon érezhető a súly különbség a Nolan után olyan érzés volt a Schubert mintha egy kerékpáros sapka lenne a fejemen ha csak súlyra vizsgáltam
  3. nagyon jó a Schubert sisak szellőzése ez 30 fok körül vagy felette már nem is annyira elhanyagolható kérdés sajnos a Nolan nem tud annyira jól "kiszellőztetni" mintha kevesebb litert tudna átpréselni a kis légcsatornáin a fejünk körül.
  4. lehet igazság a szél csatornában mert a Schubert sisak kevésbé mozgatja az ember fejét autópálya tempónál vagy felette
  5. A stabilizáló kis szárny-nyúlványokkal elérték, hogy a fejünket el is tudjuk fordítani autópályán is és ha előre nézünk akkor nagyon stabil marad a sisak, kicsit olyan érzés mintha tehermentesítené a motoros nyakát minden használati irányban
  6. esőben nem ázik be de itt még várok a vég ítélettel mert fél óra eső nem olyan mint 8 óra autópályázás esőben
  7. Az állrész nyitása itt egygombos nem úgy mint a Nolan biztonságosabb 2 gombos megoldása (mondjuk nehezebben is nyílik a Nolan), gondolok itt arra, hogy mikor elesünk vagy csúszunk az aszfalton és a kezünkkel felnyitjuk az egyetlen gombba akadva az áll részt akkor mikor neki csapódunk valaminek már állkapoccsal vesszük le a betont ( nem könnyű ezt életben eljátszani de matematikai esély lehet rá ha csekély is)
  8. a belső napellenző nagyon jól működik, nem akad, nem nyikorog, nem szorul
  9. majd elfelejtettem az egyik legnagyobb élményt: plexi csere vagy le-felvét mosáshoz, na ez nagyon jól sikerült részlet a Schubertnél, a Nolan megoldása bocsánat de egy híg lakodalmi kutya ürülék (olyan kicsit van a Nolan nyomógombja a plexi cseréhez berögzítve, hogy előfordult rugóstul a kis gombot kilőttem és elszállt az egész gomb, na ez éjjel sötétben, autópálya mellett egy végzetes hiba lenne én otthon adtam elő így csak luxus prostituált módjára pucsítottam a lakásban keresgélve négykézláb. A Schubert ezt sokkal értelmesebben oldotta meg hiszen a plexi tövében lévő kis kart (plexin belül van) elfordítva a normál nyitott állapotnál tovább fordítható a plexi és ott már le is vehető, őszintén ez a különbség a németek és az olaszok között, apróság de a jó büdös, nyüves, ótvaros picsába kívántam a talján kutyákat mikor a gombot+rugót kilőtte a Nolan. Lehet engem okolni, de a család összes férfi tagja mérnök velem az élen, akkor megnéznék egy igazán hidrogén nőstényt, hogy oldja ezt meg mert ha a gomb nincsen tökéletesen a helyén akkor a gombot menet közben lövi ki és soha nem találjuk meg a plexi tartóját és máris lehet szikszalaggal barkácsolni rostélyt. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
  10. az egész sisak olyan profi érzés, kivitelezésre, minőségre, használt anyagokra
  11. üvegszál erősítésű a héj de nagyon könnyű, szerencsére nem próbáltam de gondolom jó a töréstesztje is 
  12. ami nagyon tetszik hogy a dupla páramentes plexi alapból szilikon csíkkal jön ebben az árban, nekem a lelazuló Nolan belső plexi örökké összekarcolta a külső plexit nagyon csúnyán a látótér felső részé. Figyeltem a kis excenteres rögzítőre pedig a Nolan plexinél is. 
  13. érdekes garancia jár a Schuberthez ha mi okozunk balesetet magunknak akkor kedvezménnyel tudunk vásárolni új sisakot gondolom a régit le kell adni nekik amivel valódi baleseti tapasztalatokat szereznek a sisakok kapcsán
  14. tömeg kímélő megoldás az egy forgásponttal felnyíló állrész ugyanis így is eltűnik a látótérből a felnyitott állrész de a Nolan ezt egy sokkal összetettebb megoldással oldotta meg ami kicsit excentrikus, több forgáspontos (látványos de nem sok előnnyel jár)


  15. jöhet a fekete leves a Schubert felirat utólagosnak, lakkon felüli matricának hat gondolom azért mert az is, ezt nem fogadom el egy ennyire drága sisaknál még akkor sem ha a héjat és annak lakkozását nem akarták gyengíteni semmivel
  16. felnyitott állrésszel nem illik motorozni ugye de tény mindkét sisakba jól belekap a menetszél ha felnyitva felejtjük az állát
Első villám teszt alapján aki megengedheti magának az bátran vegye meg nem fog benne csalódni. A tartósság további évek kérdése de jelentkezem minden változással, tapasztalással.

Nincsenek megjegyzések: