Vegyünk pár tényt összehasonlítás kapcsán:
- 30 éves modellciklust , tőkeerős, 90 éves tapasztalattal rendelkező BMW gyárat nem tudsz megverni másolatokkal sem újabb fejlesztésekkel,
- számtalan verseny eredményük van csak a GS-el is, behozhatatlan fejlesztési tapasztalatok,
- ne értsük félre van jobb motor mint a GS csak komplexebb nincsen, aszfalton van jobb motor, krossz pályán is van, autópályán is van jobb....
- minden motor egy vevői igényekre, felhasználási területekre adott gyártói kompromisszum, válasz és nem több,
- mindig a sokoldalúság a kérdés mit, mire, mennyire tudunk használni,
- aszfalton nem a GS a legjobb motor még a BMW-től sem viszont 210 km/h-ig stabil mint egy úthenger és verseny pályán oda-oda szúrogat kisebb sportmotoroknak is..
- az első hátsó futóműve nem másolható le hiába akar több cég is kardán hajtást gyártani a semmiből hirtelen,
- sokan mondják a KTM futóműve jobb, így igaz jobb, könnyű motorral komolyabb terepen de soha nem tud többet merevségben, csavaródás állóságban sima aszfalton 210km/h-nál +csomagoknál+utasnál,
- semmi hagyományos futómű nem tud olyan fordulékonyságot és stabilitást, mert egyszerűen más az elvi működésük nincsen benne kérdés aki a realitásokkal akar vitatkozni az ne ezt olvassa keressen inkább egy szakrendelést, ami patikákban végződik végül,
- SOKOLDALÚSÁG nem győzöm hangsúlyozni,
- 5 km/h-nál is ügyes a GS de működik 210km/h-nál is és könnyebb terepen is elmegy (kinek mi a könnyebb terep, igen, mert ugye terep gumival olyanokat csinálnak GS-el amitől borsódzik a hátam)
- ott a súly kérdése is, 230-240 kg egy GS ez nem nagyon verhető, mert persze vannak könnyebb lánc hajtásos gépek csak éppen azok nem olyan tatosak, merevek mint a GS BoXer,
- 100-115-125 lóerő bőven elegendő terepen és közúton is,
- minőségi gyári doboz rendszerekkel is, akár Alu, műanyag dobozok elérhetőek a csomagokhoz,
- nézzük például a kg-ban mért terhelhetőséget is...
- hagyjuk most a fizikát mert az bonyolult de egy ABS-es motornál, hogy az eleje nem térdel le nagyon fontos és más tőle a motor viselkedése is,
- Számtalan pont van még amit fel lehetne hozni ide,
- igen az ár nagyon komoly kérdés de aki nem hígító szag függő és nem a kicsomagolástól élvez el azoknak van módjuk használtban gondolkodni elérhetőbb áron.
- vizsgáljuk az árat annak függvényében, hogy ezek a motorok egyben maradnak 300.000 km-ig is sőt a soros szériánál tudomás van 500.000 km futás felett,
- Japán, olasz, francia, osztrák motorok mikor futnak el 300-500.000 km-ert? Ennek fényében a BMW nem drága motor SŐT a LEGOLCSÓBB motorok egyike. Vizsgáljuk úgy is ha megtartjuk a szép vasat akkor 10 év alatt mennyibe kerül egy GS és egy egyéb vas: láncok, lánckerekek, új motor...12 éves az én GS-em és semmi baja. :)
Több mint 5 éve van meg a motorom és több mint 50.000 km-et tettem bele ami nem sok sajnos munka, pénz miatt de elég arra, hogy jól összeszokjunk. Mivel 154.000 km felett járok már többször felmerült bennem mire lehetne lecserélni, minek tagadjam egy motoros mindig kíváncsi de utána gurulok vele egyet, megnézegetem és rájövök nincsen mire lecserélni a GS-t maximum egy GS-re :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése