2014. szeptember 12., péntek

Eső ellen Sealskinz motoros kesztyű

Gondolom ismerős az érzés mindenkinek amikor esőben a markolatfűtés ellenére is komfort nélküli érzés egy-egy elázott bőr motoros kesztyű viselése mondjuk autópályán. Elég sokat motorozom amikor az időm engedi és azt vettem észre egy komolyabb eső után, hogy a bőr amúgy jó motoros kesztyűm feketére színezi a bőröm a tenyeremen és a kézfejemen is néhol. Úgy döntöttem tartós tesztre fogok egy vízmentes Sealskinz motoros kesztyűt. A zoknijuk bevált a kazahsztáni motoros expedíciónkon így volt némi bizodalmam a termék és a márka iránt. Azért egy kesztyű az komoly kérdés motoron, mert elég sok paraméternek kell megfelelnie az évek alatt azért széthullott pár ilyen kézvédőm. Közben persze szereztem sok tapasztalatot mi az ami jó és mi az ami kevésbé jó nekem. Esős időre a vízállóság elég fontos de nem csak az "ígért vízállóság" sokkal inkább a valódi tudás. Régen mikor nem telt komoly felszerelésre csak ETZ-vel ment a csapatás akkor még a takarítónőknél ismert kék vagy sárga "koton" képességű gumi kesztyűt húztam én is az ilyen olyan motoros kesztyűimre. Nem szégyellem ma sem ezt a megoldást de talán van kényelmesebb, jobb mód is. Hiszen ugye a gumi kesztyű annyira vízálló, hogy bele is izzad a kezem és végül abban is nedves érzésem van. Nem jó megoldás, mert a markolat fűtéssel kombináltan gyakorlatilag saját levében megfőzzük a kezünket amin a bőr kipuhul és sokkal könnyebben töri fel a markolat. Mind apróságnak tűnik de aki sokat motorozik tudja, hogy nem lehet figyelmen kívül hagyni semmit ami a hosszútávú komfortot veszélyezteti. A Sealskinz kesztyűre azt mondják "breathable" ami lélegzőt jelent körülbelül tehát a bent felszabaduló nedvességet kiengedi de kívülről jövő csapadékot, nedvességet nem engedi be. Zokninál láttam, hogy működik is a gyakorlatban. Kíváncsi vagyok mit hoz a valóság. Az első bevetésen túl is vagyunk a BMW motoros túranapot jártuk be előre mint túravezetők a MOTOzin-nal közösen és persze nem "sütött a nap". Nem volt elég csapadék, hogy leírhassam a véleményemet.

Nincsenek megjegyzések: