Trans Fogaras |
Amit rögtönözve össze tudtam írni elképzelésnek az az igazi nagy félkör minden komolyabb heggyel, szorossal, tóval.
Címszavakban az útvonal:
- Nyíregyházára le autópályán ahol az új tempomatomat is teszteltem
- Tovább a 41-esen Baktalórántháza
- 49-esen Mátészalka Csenger felé a határhoz
- határlépés Petea, Dorolt
- 19A Satu Mare (Szatmárnémeti) itt egy enyhe balos fordulattal Piros19-esre lapot húztunk, Zöld E671 Livada felé
- Livada, itt az Y elágazásnál Piros19 ezt követve végig fel az Ukrán határhoz
- Negresti-Oas, Huta, Remeti, Sápánta, Sighetu Marmatei (Máramarossziget)
- Máramaroszigetről enyhe balossal Piros18-asra végig az Ukrán határ alatt (meglepően gazdag, rendezett környék kitűnő aszfalttal, de ne csumázd, mert ló, kutya, szekér nem ritka és egyből lesz nagy kapa, kasza és kaszás is...)
- Itt el is fáradtunk így világosban beforultunk egy szimpatikus ház (fogadó) udvarárára Rona de Jos magasságában és intéztünk egy kiadós vacsorát szobával, kedves házinénivel aki a mi nyelveinket nem beszélte: Olaszt, Angolt, Németet sem. Kiadós előétel után sorban csak hozta a levest, főételt, süteményt, házi gyümölcslevet, házi pálinkát (elég erős) mindig kérdezte legyen-e tradicionális a kaja, mi pedig bólogattunk és a végén már csak ráborultunk a párnákra kis "gömböcök" módjára.
- az Ukrán határtól enyhén Dél-Keletre fordul a 18-as út azon elkezdtük az ereszkedést mi is,
- Leordina, Videu (Alsóróna, Felsőróna)
- Moisei, Borsa (Alsóvisó, Felsővisó) aki ráér Borsabánya picit északabbra
- Prislop itt már komolyabb dombok között haladunk (1472m)
- a Piros18 beérkezik a Piros17-be itt mi jobbra vettük az irányt Jacobeni felé, és túl rajta Délnek
- Vatra Dornei (Dornavárna)
- Innen kötelező balos a Piros17B-re Brosteni felé, Borca, Farcasa, Topoliceni
- máris tóparton vagyunk: Lacul Bicaz (Békás tó)
- át a hídon keleti irányba a tó tulsó prtján a Piros15-ön DélKeletnek Bicaz ne siess mert szép is tud lenni :)
- a tó után Bicaznál jobbos Gheorgheni felé (Gyergyó) végig a Piros12C
- itt magyar a szó, rendes az ember, finom a kaja
- Gyergyó előtt megint meg kellett aludnunk egyet utunk második éjjele, magyar fogadóban a Hargitán
- aki akar a tó elején tud menni Borsec felé Borszék (ismert finom vizéről)
- Gyergyó után vegyük irányba Csíkszeredát (nekünk pont ünnep volt ugye és ezért sok az útlezárás de szép a sok ünneplő) Piros12 DélKelet
- Csíkszereda teljes ünnepi díszben
- Tusnádfürdő, Sepsiszentgyörgy, Brasov, Brassót mi felül elkerültük nem akartunk tömegelni
- kicsi utakon: Válcele nagyon jó fürdőkkel, Araci, Bod, Hálchiu, Dumbrávita és bele a főútba Piros1-esen Fogaras felé itt tudsz haladni, hibátlan aszfalt, erős forgalom és néha van kint rendőr is!!!
- Fogaras után az 1-es úton kb. 50 km-re balra nyílik, indul a Trans Fogaras előtte azért tankolj hegyen máshogy fogyaszt a legtöbb vas, ha sietsz tudod haladósan, sportosan is csinálni de mivel iszonyat szép szerintem vedd komfortosra
- mi tudtuk, hogy szinte biztosan nem jutunk át de a sok száz kanyar akkor is megérte így fotózás, hegyi levegő mély belégzése után vissza ereszkedtünk az 1 számú Főútra. Az Észak-Dél irányú Trans Fogarast soha ne hagyd ki hiszen átkel az egész Fogaras hegységen
- Sibiu felé ne menj ha nem sietsz inkább délnek át a hegyeken Nagytalmács, Talmáciu Piros7
- Amikor ráuntál a sok kamionra a hegyek között, mert ezen erős a forgalom akkor jobbra térj le Brezoi felé megéri, Piros7A hegyen, völgyön át, tavak mellett.
- mi Málaházánál kaptunk szállást (utunk 3. éjjele) csak úgy beesve az első tónál és pont kedve magyarok voltak ott a hatalmas szállás egyetlen vendégei, közös vacsora, beszélgetés eszmecsere után ki-ki a saját szobájában tért nyugovóra. A hely annyira szép, hogy Ők ide érkeztek Magyarországról nem úgy mint mi csak átutazóban. (Válcea)
- A második tó úton a Piros7A-n legyél résen, mert jobbra kell fordulj a Trans Alpinára, ezt se hagyd ki soha maximum ha nincsen elég benzined vagy meg vagy bolondulva :)
- Északi irányban itt is át tudod szelni a hegyeket, jobbról-balról 2000 méter feletti csúcsok között kanyarogva, sajnos végig aszfaltozták én voltam még ott az "aszfalt előtti időkben" is úgy talán kalandosabb volt, így "csak" gyönyörű.
- Szászsebesnél bukkansz ki (Sebes)
- Innen sajnos idő hiányában maradt a gyorsforgalmi Piros7-es út: Déva, Arad, Nagylak, nem a pályán mentünk, inkább Makó és onnan a pályán Szeged, mivel ugye én itt születtem. Villám pacsi a családnak és estére Budapest
Felirat hozzáadása |
Valcea |
Valcea 3. szállásunk a tóparton |
A csattanó pedig az, hogy a pihenés, laza gurulás végül szűk 4 napra, több mint 2000km lett. Ugye előre nem számoltam ki mennyi a távolság csak azt néztem mik a kötelező programok, ha teheted szánj rá 5 napot minimum de megérdemli a 6-7 napot is simán. Ami sok is meg sok is, mert nem nagyon autópályáztunk kint, mindig inkább preferáltuk a szép, eldugott kis utakat. Bármikor vissza mennék, nem olyan steril mint tőlünk Nyugatra de cserébe legalább nem is olyan drága.
Felszerelés rovathoz:
- levegős üléspárnát használok ami szuper évek óta
- Kaoko tempomatom van a Gurutech-től nagyon tetszik ez volt a főpróbája
- eredeti, német Ortlieb motoros RackPack hátsó táskám van az Evobike-tól
- Schubert C3 PRO sisak írgalmatlan drága de nagyon szeretem
- Sidi endurós bakancsom évek óta szuperül bírja velem a kiképzést
- a DIFI eső ruha egyetlen hibája, hogy semmit sem szellőzik "olyan mint egy kukta, ha megvette bebukta" mondjuk be nem ázik :)
- Difi perforált bőrkesztyű nyári modell nagyon bejövős de majd az idő eldönti mennyire tartós hiszen ez szülinapi túrám is volt így most kaptam
- a sok éves Spidi kantáros nadrág és dzseki kezd fáradni itt-ott főleg a nadrág de bírja
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése