2014. március 28., péntek

Alu grill rács vagy csomagtartó

Idén tavaszra nagy fejlesztéseket nem terveztem a vason de a táskákat össze kenő Alu, általam tervezett csomagtartó lappal kezdeni akartam már valamit. Én terveztem és egy nagyon jó barátnál "CNC"-ztük ki, csak évek óta nem volt időm felület képzést kivitelezni rajta. Most elszántam magam és kerestem egy céget akik képesek fekete eloxálást készíteni ALU felületre. Nem kemény ipari eloxálás csak a "normál" de gondoltam ez is jobb mint a semmi. Az idő úgy is eldönti jól gondoltam-e. Ráadásul a kemény eloxnál nem nagyon lehet bele szólni a színbe és elég foltos tud lenni a felület függvényében. A felületet nem készítettem elő így voltak rajta pici használatból eredő karcok és az alján ami nem is látszik volt megmunkálási karc is így elfogadtam a szakik javaslatát, hogy a szebb, homogénebb eredmény érdekében szórjuk meg a lapot golyókkal az eloxálás előtt. A mester szerint vagy "olajozom" a kész felületet vagy szerzek színtelen lakkot és lefújom vagy fújatom a kész bevonatot, hogy jól bírja a kopást mivel az eloxálás nagyon vékony réteg. Én lakkozásra szavaztam de mivel nem akadt a közelemben autófényező ezért a profi, drága 2 komponensű lakkokról lemondtam. Maradt az acryl állítólag az eloxálás matt felületén ez is megtapad és maxi 3 évente újra kell fújni ha sérült. Már alakul a dolog rövidesen fel is tudom szerelni. Végre fel is szereltem, ezzel egy 2009-ben kezdődött fejlesztés záródott le röpke 4-5 év alatt :)
Igen a mocskos anyagiak: 4.000 Ft kb. az eloxálás és előtte a gyöngy szórás a felület hibák ellen,

kb. 1.000 Ft a színtelen lakk erre jön még a felbecsülhetetlen munkaidő 2x10 perc és némi utána járás.

Nincsenek megjegyzések: