Igen egyet értünk sajnos!Legnagyobb igyekezetem ellenére sem lesz könnyű kicsattanó örömmel írni az idei, sorrendben 8. Budapest Motor Kiállításról. Aki kint volt igyekezett nem kifogásokat keresni miért maradhatna távol az eseménytől, aki nem jött el megoldotta fejben.Sajnos igazán nagy márkák döntöttek úgy, hogy van az az ok és kifogás amivel a közönségnek lehet magyarázni miért is nem tudjuk megszokott módon évente egy seregszemlén kulturáltan összefogva nézegetni mit veszünk mit nem és hol illetve hol nem. A távol maradók szégyelljék magukat, az indokoltan hiányzók is mivel aki kilátogatott nem tudta előre szerintem mit kap de azt főleg nem , hogy mit nem kap meg most az igen hosszú 5 napos kiállítástól. A háttérben meghúzódó valós vagy valósnak kikiáltott szempontokat nem feszegetném tegyék meg a gazdasági és marketing oldalak, tény a Hungexpo komoly költségeket jelent a cégeknek egy-egy kiállításon való részvétellel. Nem akarok idézni; de meg van engedve, lehet jobban csinálni, olcsóbban..stb. Amíg a hazai motor kiállításban is verseny volt lehet csak a korom miatt de nem emlékszem ennyire gyenge kiállításra a Magyarországon jelenlevő márkákhoz képest. "Macika ki tudnál húzni a listádról?-persze!Oké diktálom: BMW, Royal Enfield, Ural, Kawasaki, Danuvia, KTM, Ducati, stb."Persze a számokkal lehet érvelni a "4"-es bűvöletében: negyvenezer látogató ( 40.000 ), négyezer (4.000 ) négyzet méter kiállítás a vásár köpontban az "A" pavilonban! Rengeteg családi program, demózás, szimulátorok, Kresssz frissítés, Action Dayz és a sor jeles zárója a fő díj egy Harley-Davidson!A gyengébb nemnek kerékpáros ügyességi verseny mögé bújtatva próbáltak autót adni egy hétre tesztre, hátha kilesz mind a 4 kerekük. Szerencsére volt olyan nap amikor alig látszott a piros szőnyeg a padlón a sok érdeklődő, topogó lábától.Bokszerre szokott agyamnak és szememnek kevés matéria állt rendelkezésre hiszen az objektívemmel hosszas kutatás után találtam egy rendőr BMW-t az R1200-as sorozatból és egy régi Uralt elfekvőben. Komolyabb fém mennyiséget egy gépben stílusosan felvonultatva a Guzzi örvendeztett meg az újdonságaival; Stelvio, Bellagio ( kimondottan bőr cipős Nő-csáb-ász gép barátom szavaival: igazi" baxxó kutyáknak" tapi nacival kizárólag bőrből, makk elválasztással) és a klasszikus V70. Tudom, tudom Olasz..attól még nagyon jók designban és lehet szeretni őket!?Kedves Retro gépük és a BMW túraendúrók egyed uralmát megtörni igyekvő Stelvio öröm a fémnek, a kéznek, a szemnek és öröm a családi kasszának is.A Harley standján megszokott csillogás már-már elvakította éles látásomat amit a nőstény ragadozókkal tovább homályosítottak, szédülten hátráltam ki a csillogó "Karácsonyfák" közül nehogy leverjek egy-egy csúcs díszt!ÚÚÚ, végre valami eredeti ötlet a kötelező, króm és polír erdőben: időgép a magyarok színvonalát tükrözendő.Antikolt részletek, igazán színvonalas kidolgozás és lenyűgöző összkép, semmi cicoma, semmi tesztoszteron futtatás...GRATULA. Tényleg "jól odaraktátok neki"!Vespa, igen, elfogadom hozott ki szép hangulatos gépeket rengetegen akartak fotót a nyergében volt közte olyan is akinek talán lesz, csökkentve a közlekedési akadályokat a kicsi praktikus gépekkel amiknek még stílusa is van a múltból. A ravasz-kaki csak a tesztoszteron szintre alapozott, bár volt akinél bevált és komoly vérnyomás eloszlás különbséget okoztak a mérges zöldben futkározó menyecskék. Nem maradhatott el a kötelező "juj anyám, otthon hagytam a toppomat" de legalább összekentem magam festékkel attrakció sem. Barátom kérdése a kötelező nevelési duma: "anyád látott már?-tudja mit művelsz?"Megjelentek a rend számozható hó szán mutációk is 3 illetve 4 keréken is szigorú ábrázattal ( remegek ) és szerény 40 lóerőkkel az ál keményeknek, inkább csak melegítőben, sport cipővel, kötelező nyaklánccal és tetoválással. Vásárláskor nem jogosítványt kérnek csakis erő emelő bérletet és egy szép motor árát 2x!A Bimota hozta a tőle megszokott illegális serkentőn nevelkedett konstruktőri futó műveit amit sokan nem értenek de tény, hogy működik és a drogozás van ahol nem tilos!Nem voltak belépő modellek soha a Bimoták viszont egészen vállalhatóan néznek ki.
Speciális sisakos cégek kedves Hospitálokra ( elutasításuk esetén tutira mész a korházba ) bízták szörnyű designnal megáldott sisakjaik bemutatását, bízva abban, hogy a szépség és szörnyeteg jin és jang-ja még működő képes páros. A muzeális csodák elmaradhatatlan bútorok, szembesítve a kedves látogatót a dicső múlt emlékével, amikor még nem csak külföldön volt pénz és ízlés, sőt a japán csodákat elnézve azt mondom még lehet most is csak a marketingük jobb. Az élvonalba tartó Magyar motorkerékpár gyártás ma már egy két őrült restaurátor játéka...igen kár mert ahogyan Tünde rövid divatos szoknyáját elnézegetem erős szívdobogást érzek és pörgő fantáziámnak az ütemes zaj vet véget, már megint beindítottak valami muscle maschine-t!Juj de jó, rohanok is kiváltom az éves edző terem bérletem, nehogy normális, tesi főiskolára is felvételt nyert lárva testemmel szégyenkeznem kéne az egészségtelenség, hormonoktól csöpögők oltárán.A Yamaha is összekapta kicsit magát ( szerintem tutira súgtak nekik) és előhozták kriptájából a végig halottat szimuláló V-max-ot!Folyik a technológiai hidegháború a gyártók között, ide már nem elég a karbon és a tömbnyi fém, stílus kell, már nem elég ha " lépeget a vas"! A magyarországi Touratech képviselet is bemutatott egy minta gépet és a féltégla méretű német vagy angol katalógust is cipelhette haza a kőműves jelölt ( fűtő értéke nagy lehet és megfelelő magasságból ejtve embert lehet haláloztatni vele).Egyensúly zavarosoknak pedig ott van a Honda Gold-fing kékes fényben játszó, rakparti májer gépe. Sok hűhó semmiért?Döntse el mindenki maga!Egyszer fent egyszer lent és társai szövegekkel nem nagyon lettem boldogabb, persze aki tudja mit akar mennyen el a pics...ba, ja nem úgy értem hanem a kedves importőrhöz és kérjen személyes bemutatást és iratkozzon fel a "Svindler" listájára a nyílt hétvégén majd tehet egy két kört a barát nője előtt.Vigaszként néhány szép építés azért látható volt, a nem minden arany ami csillog felhőjéből előbújva.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése