Ő volt az én kis kedvenc XJ Yamahám |
A később fontos részletek:- ha tudtam volna nem csak utólag akkor talán számolok vele, ezek közül egyetlen részletet sem szabad kihagyni ha valaki ilyen akrobatikára vágyik,
éjszakai sötét mint alap hangulat, településen kívüli 80-90 km/h tempó, kicsit használt enyhén mikró karcos sisak plexi rostély, szemből kamion oszlop nagy sebességgel kb.annyi lámpával amit a vízipók is megirigyelt volna, ha nem tudnám a rezgésekből amit a motor közvetít, akkor hajlamos lettem volna csak a fény alapján azt hinni már a mennyországban vagyunk, bakter semmit nem láttam valljuk be, kell egy enyhe gyors balos kanyar pontban az ívben a szemben kamionokkal, kell egy aprócska részlet miszerint a régi Yamahám annyit kapott full kontaktban a betontól előttem, hogy az első fényszórója a nagy gyári reflektor tányér lámpa helyett csak egy ETZ lámpa volt, kell ugye az ívre ledöntött motor( ne lehessen nagyot fékezni ), kell egy utas mint súly és lelki teher, és ekkor kell amire soha nem vágyom egy a saját sávomban kivilágítatlanul 25 km/h-val haladó traktor és mezőgazdaági pótkocsis kompozíció!
Valljuk meg az akkori rutinomnak feladtam a leckét!Ugye mondtam első utam volt ez haza a nagy vassal.Nézzük sorba mit tehetünk az alatt a fél másodperc alatt amennyim maradt a becsapódásig maximum?Nagyot fékezek a ledöntött motorral?- csúszás be az árokba mert első kerék elmegy csába, kielőzöm balról akkor a kamionokkal szemben esélyem sincsen...pástétom leszek, fékezek mint állat és megállok mögötte?-nem elég a fékút!
Az a magasságos.....mennydörgő......kényszer megoldás!Fék és imádkozás..ezek kicsit gyorsan történtek mondhatni megyünk békésen nem gyorsan mert tudtam a kanyar után lesz település mivel ezt a szakaszt motorral nem sokszor de Tisza Volános busszal Pécs-Szeged csak 5 óra sokszor tettem meg.Éppen csak kicsi gáz ráakasztva és fekete sötét fal a sávunkban mikor a motor be van döntve..hajrá oldjuk meg! Nekem nem ment könnyen, a következőt tettem fék, mivel látszott a "fal" előtt nem állunk meg elkezdtem a mg. pótkocsi bal széle felé húzni és beszúrtam a gépet a szemből vakítóan jövő kamion sor és hirtelen akadályként keletkezett traktoros-pótkocsis egység közé!
ÁÁÁÁÁÁÁÁ-nem férünk be!Szemem és agyam még felfogta a pótkocsi platójának sarkát, hogy bizony az csúnyán közelít a vállam felé, nem megy el így!!Elfordulok a nyergemben kicsit és NEÓ ( Mátrix, Kenus Rév főszereplő) módjára hajolok ki a plató alól most élesben, digitalizálás nélkül, ááá a tükrömet lenyakazta a plató csücske látom tükör darabokra szét, minden akaratom ami a becsokizás a gatyába akció visszaverése után még maradt arra megy el, hogy maradjunk nyeregben mind a ketten, mert ha jobbra-ha balra tesszük lapra magunkat a motorral akkor is brutális úthenger gumik várnak minket néhány tonnával...összehúzom magam amennyire csak bírom, húú kamionok el mi kb. a traktor magasságában megállunk és esés nélkül saját keréken gurulunk picit. Én üvöltök a sisakban nézem utasom megvan-e még?Mint egy jó hátizsák ott lapul a hátamon.Boldog vagyok mert élünk úgy látom sötét van ez nem lehet a mennyország, pokolra nem kerülhetek oda túl jó ember lennék...Akkorákat dobban szivem a mellkasommal együtt mint amikor a 2000W-os hangfal előtt csápolunk a legbrutálisabb partin az arcokkal.
Kicsit nézzük vissza lassítva a mókát: plató sarkát kikerültük Neó mozdulattal csak jött a következő akadály a mg. pótkocsi igazán nagy hatlapfejű felni csavarjai és a guminál szélesebb acél felni mint olyan, a bőr cipőmet végig hasított a lábfejem külső részén a csavar mert befelé állt szerencsére vagy reflexemre a lábfejem így a lábfejem esetleges elakadását és a sípcsontom csavart törését sikerült megúszni-igen a bőröm pont nem sérült meg, szerintem oda abba a 2 mm-be befért meg az angyalom védőkeze!
Annyira szoros volt a szitu, hogy a cipőm alól kilógó lábtartót és fékpedált kicsapta a lábam alól a felnije a pótkocsinak. Gondolom jogos kérdés miért nem láttam meg időben a pótkocsit?Elmondom: rendszám nem volt nehogy a fényben megcsillanjon, prizmák, macskaszemek mind letörve, festés nem csak ütött kopott fém felépítmény, semmi aminek lenne fényvisszaverő tulajdonsága ( ne feledjük a kamionokat szemből ).
Barátom sípcsontja beleakadt a sárvédőt tartó konzolba a platón, ezért neki a csonthártyája sérült, felvizesedett de nem tört el...szerencse vagy mi..
események normál tempóra váltanak próbálunk mi is!Nem nagyon megy!Üvöltök a sisakomban ki lehet ekkora állat?Lámpa és minden nélkül 25 km/h-val a főúton kanyarban vánszorog?
Kiderült utólag: helyi ember volt földművelő, nem akart aszfalton jönni mert nincsenek papírok az egész szerelvényre csak nagyon sietett volna haza a családhoz..mondom neki én is a családomhoz sietek.Amennyiben szétkenődöm a platón akkor nem biztos, hogy jól haza jutunk a családhoz.... de Ő sem.Felelőtlen picsába üvöltök vele az út szélén, helyi éjjelre ittasodott egyének jönnek ki a házaikból mert dühünkben a faluig gurultunk.
Ekkor a már említett telefon haza van kis baj.....Apu kicsi teherautóval el értem..egyezkedés...mindent elismer csak ne hívjunk rendőrt mert az nagy baj lenne neki...szokásos rizsa, ennél kicsit több felelőség kéne egy családos embertől.Nem?
Túl vagyunk rajta, ébredtem később is a rohanó falra ökölben szorított kézzel.
Tapasztalat: éjjel lassabban megyek, karcos plexi kukába, ha kamionok miatt nem látok bele valamibe akkor nem megyek bele, gyári lámpák mellett még sok refi, ABS, kopott gumik cseréje..stb.
Nagyon nagy tanulság volt mivel egy óra múltán is kiabáltam a gazdálkodóval, már az utasom szólt rám élek bakker ne öld meg...
Óvatosan mindenkinek, defenzív vezetést!Én még itt vagyok, de számos hír van a kivilágítatlan mezőgazdasági járművek utoléréses baleseteiről!!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése