2008. december 22., hétfő

A nagy kék-fehér BMW R 1150 GS előélete

Eddig sikerült halogatnom az újdonsült kedvencem múltjában való vájkálást.Eljött hát az idő, hogy a motor helyett összefoglaljam pár szóban merre is járt a BMW és mik történtek vele mostanáig.
A motor egyetlen előző tulajdonosa Sz. Zoltán volt aki évek alatt beletekerte a vasba azt a 108.000 km-t ami az órájában van. Személyes ismeretségünk még nincsen ezért muszáj vagyok az elmondásokra támaszkodni: szerető, gondos gazdaként szervizeltette a BMW-t és amennyire tudott vigyázott is rá, miközben a fél világot bejárta vele.Nagyon sok extrával szerelte fel a GS-t:gyári kézvédők, markolatfűtés, ABS, Gyári dobozok ( 3 db ), nagyobb Adventure túraplexi, alsó-felső bukócső ( igen masszív kivitelben ), 4 db extra fényszóró ( 2db a távolsági fényszóró körére kötve, 2 db pedig a kormányon középre szerelt egy kapcsolóval mint ködfényszóró ), gyári hegerfejvédők, magasabb kormány amit a rögzítő bilincsnél kiemelőkkel értek el az állva motorozáshoz, az első csőrre szerelt Adventure sárvédő növelő műanyag elem ( remélem ér is valamit nem csak design elem ). A leggondosabb kezek nyomán is van 1-2 apróság ami egy ilyen futásteljesítményű motornál állítólag nem lehet szempont a panaszra: pici nyomok a tankon a táskák miatt, elvesztett hátsó-alsó féloldali felfüggesztésű műanyag sárvédő, minimális karcok a bukó csövön és a visszapillantó tükrök fekete műanyag házán, baloldali tehát kipufogó felőli túradobozon a hő miatti kiégés nyomai, minden doboz tele a meglátogatott országok matricáival ( büszkeség annak aki bejárta nekem meló letisztítani ), eltűnt gyári szerszámos, eltűnt egészségügyi csomag, eltűnt tartalék izzók és biztosítékok, eltűnt gyári gumiszerelő készlet. A felső doboz hiába volt gyárilag levehető a jelenlegi formájában már csavarral van rögzítve a motorra, mondjuk így biztosan nem lehet elhagyni...
Ami bíztató az a 95%-os gumik állapota, állítólag ha nem számolják be egy Adventure-be a vasat akkor ezzel indul neki Zoltán egy komolyabb Indiai túrának.A kötelező hibák már meg lettek előzve állítólag: hátsó kerékcsapágyak cseréje ( 60.000 km-nél szokott elfáradni ), váltó csapágyazás ( ilyen futásteljesítménynél már elszokott gyengülni), olajcserék rendszeresen. Pontosan akkor fogom látni amikor a szervízkönyvet is megkaptam. Részemről amit felfedezek hiányt vagy sérülést igyekszem kijavítani amint tudom. A GS nagyon sok országban járt az évek alatt amit Zoli oldalán is lehet követni.Más túramotoros oldalakon is vannak szösszenetek a túrákból ( Marokkó ), remélem ezek után ha nyeregben bírok maradni akkor a nagy GS vakon is odatalál a legszebb helyekre.Muszáj is lesz neki "vakon" mert GPS-re most még nincsen "kedvem"". Szicília, Egyiptom, Kurdisztán, hogy csak az álomszerűbb helyeket soroljam, nem lesz könnyű ennek a kicsit "elkapatott BMW"-nek újat mutatni. Rajta leszek azért!
A motor 2002-es évjáratú és szerintem nagyon szép állapotú de nyárra biztosan pucolok, tuningolok még rajta kicsit. Mint a néhány mellékelt képen is látszik összeségében rendezett a vas, szakértők azt mondják ezek elmennek akár 500.000 km-t is, csak oda kell figyelni rájuk és főleg az olajcserékre mert azt nagyon szereti ha friss vér csörgedezik az ereiben.
A gurulások még váratnak magukra nem is annyira a hideg miatt inkább a hiányos motoros ruházatomnak hála.

Nincsenek megjegyzések: