2009. május 14., csütörtök

BMW technika GS módra, ápolás

Ejtsünk pár szót az alapos téliesítésről is!Sajnos eddig soha nem volt még BMW motorom ezért azt sem tudtam melyik végén kezdjem, szerencsére a decemberi vásárlást követő haza úton nem volt idő az örömtől, lányos zavaromban dadogni sem , hogy mekkora nagy vas ez.Épségben elértünk a garázsig húúhh, na majd folytatom gondoltam ha lesz időm!Jó barátom Zoltán viszont már látott ilyen vasat sokat közelről is ezért folyamatosan rágta a fülem, hogy csak le kéne már téliesíteni azt a fémet.Idén sikerült is 4. nekifutásra befejezni a dolgot...Én kimondottan szeretem a precíz dolgokat és az alapos munkát még ha a típushoz nincsen is túl sok közöm.A régi XJ 550-es Yamahámat majd egy hónapig készítettünk fel a külföldi utakra Bátyussal aki ( autó szerelő is ). Zoli mondta ha megyek hozzá motort téliesíteni akkor készüljek komolyan, mintha 3 napra jönnék mert garázsban hideg van és sokat fogok dolgozni rajta.Gondoltam csak viccel letörlöm azt csá!Nem, nem egészen így néz ki ez barátom...fogod és elejétől végéig ami könnyen mozdítható leszereled, lemosod, lesúrolod, letörlöd, lefújod szilikonnal ha műanyag és szereti a gondoskodást, visszaszereled, meghúzód és örülsz!Ja kérem így tényleg vagy 3-4 alkalom lesz.Így maradt a motor alatt csavarozgatás, fekvés, súrolás, térdelés mindezt 0 fokban, mikor megszánt barátom és adott egy meleg levegő fújó fürdőszobai berendezést aminek hála már nem gémberedett el a végtag rendszerem és nem volt esélye a víznek bőrözni sem. Hátulról kezdtem mint az egyszeri vicc, ( valaki szerint nőknél is bejön ) kezd hátulról mert ha ott "elbaltáztad" kezdheted elölről!Akkumulátor mehet töltőre, ajándék takaró ponyva végre a vason én meg boldogan felegyenesedve ezen is túl vagyunk, jó is volt kicsit megismerni a vasat mert nem sok fogalma volt még róla.Mint később kiderült a gondos akkumulátor ápolás sem hozta vissza tökéletesen az amúgy nagyon jó zselés aksit az élők sorába!1 hónap állás után már nem volt képes az amúgy nagy Gs be életet lehelni, itt már gyanús volt, hogy fáradt kicsit a hosszú út porától. Rátöltve ugyan beröffentette a vasat de az ABS sokszor villogva maradt, gondolom a kis motorokhoz már kevés volt a power.Az Én motorom mellett ott állt Zoli GS-e is persze már régen teljesen készen a téliesítéssel ezért sajnos Mentoromnak volt jó viszonyítása....órákig súroltam a felnit, égés termék elvezető rendszert mikor kijön a Boss és mondja ezeket nem csinálom meg!?Azt hittem magamra borítom a jeges vödröt, hogy hogy nem csinálom meg mikor 4 órája súrolom a dobról ( ami rozsdamentes ) az őz barna felületi színeződést és a vég dobról az aszfaltról felkapott kis foltokat. Biztatásként azért mondja; ennek bátran állj neki mert ez "ürüléket" sem ér amit eddig piszmogtál.Köszi!Így maradt az összeszorított foggal erősen motivált kéz, fagyott rángatózása a polírpasztás ronggyal. Természetesen ne felejtsem el az összes segéd anyagot ami jól jöhet Zoli szépen megvette nekem és oda sorakoztatta motor mellé érezzem a késztetést, hogy ha azokat lelkesen használom olyan lesz a vasam mint az övé....mikor ezt megláttam törölgettem is a vasat mint gyerek a szemét a boltban mikor nem kapta meg a csokiját de csak nem lett ugyanolyan az én vasam..maradt kék és csak nem lett 1200-as belőle. Sebaj ez legalább még vas mert a tankja is fémből van nem plasztik bomba...Rövidítve a zárást Március-áprilisre készen is lettem a dologgal és próbáltam büszkén hátradőlni és vállat lapogatni magamnak. Persze barátom előttem járt 2 hónappal mert mire Én téliesítettem addigra Ő már régen nyeregben volt az első napsugarakat erős gáz fröccsel ünnepelve. Kezdett is noszogatni neme kéne lepókhálózni azt a motort te gyerek?Hírtelen ijedtemben rám szaladt 1-2 hónap és máris vettem sisakot, lezárót, megkerestem a régi kabátom és már gurulok is haza a géppel. Mint az olvasható régebbi bejegyzésemben innentől csak a boldog ismerkedés, első randevúk , közös kilométerek virág illatú élményeire fokuszáltam.Hát persze....
Mikor ezt elmeséltem egykoron Pannónián felnőtt barátomnak aki nyitott lett volna valami öreges, kényelmes csoperre azonnal el tudtam venni a kedvét újabb kibicektől mentve meg az utakat...lehet csak átmenetileg! :)

Nincsenek megjegyzések: