Elkezdünk mindent összeszedegetni szaladnak a 10.000 ft-ok de javul a lista és utolsó nap az akkumulátor. Kifáradok az előre lebeszélt hazai forgalmazóhoz mert van nekik az Én gépembe való akkumulátoruk és az árban benne van a beszerelés is!Hiszem Én mert mondták!Kimegyek ja, hogy ez egy motorkerékpár akkor nem tudják a beszerelést biztosan ígérni...kicsit kerekedik a szemem nem ezt beszéltük meg nem?( Motor aksit hova vennék ha nem motorba? ) 30 lepcsiért esetleg be is lehetne tenni!?Nem?Hát nem, mert mikor bevallom a szakinak, hogy a GS nek az aksija a tank alatt van amihez le kell venni a tankot azonnal dadogva hátrálásba kezdenek és pánik szerűen telefonos segítség után kapkodnak.Amit persze több közeli cég, motoros cégek is különböző ürügyekkel mondnak le de villám gyorsan!Mondom a szakinak, Én mint ügyfél, hogy nem harap a vas mérje meg tényleg gyenge-e a régi jó kis zselés aksim és utána majd adjon időt és Én aki most lát ilyen motort először lekapom neki a tankot mire 3-at fordul...rámér a kis ketyeréjével, töltöttség jó terhelhetőség nem jó...aksi bukta..reggeltől már van vagy ebéd után, eddig kicsit frusztrálódom, talán jobb lett volna a BMW-nél arany áron inkább!?Tank lekap általam, egy csavar, 2 db üzemanyag csatlakozó cső lehúz, 2 db levegőző cső lehúz, 1 db össze érett elektromos csati széterőszakol, mert nagy a ragaszkodás ami az idők folyamán kialakult a csatiban...és már reménykedem is nem folyik majd a benzin a csőből, mert a Yamahánál az volt a rém képem csak vákuumra adja a jó kis nektárt a motornak...és láss csodát nem folyik semmi sehol, tank lerak, szaki oda rángat.Nézzél oda, ide kell nekem aksi!Hozza is, berakom és "egész héten ideg állapotba vagyok" a régi és a gyári aksi álló érintkezős, amin vízszintes furat van a csatlakozások csavarjához erre a kompatibilis kikeresett aksin, semmi álló érintkező csak két menetes süllyesztett furat..."Szaki-basszaki"-ez meg milyen hazaárulás itten komám?Brutális tarkó vakarásunkat akkor hagytuk abba mikor már nem volt haj rajtunk, újabb pánikszerű telefonálgatások most már részemről is, semmi segítség.Kérdem nem tudunk egy kis "sarokvasat" gyártani oda?Ők nem műhely, hova gondolok?Hekkelés indul és végül egy autó aksi csatlakozó, jó kis réz bilincsének része lesz a tuti megoldás, amivel módosítunk a fent álló káoszon a legnagyobb örömömre....bakter ez is megvolt. Nem sok hely van a tank " alagútjában" persze az aksi mellett már!
Barátom átküldte a tervezett útvonalat, kicsit kevés benne a szilárd burkolatos rész, nem baj "Ne parázz" nem megyünk gyorsan majd.Majd mesélek mennyire nem mentünk gyorsan helyenként.
Végre úton barátommal Pestről, hogy még a határ előtt találkozva a 3. társunkkal Balázzsal indulhassunk a határ felé. ( Autópályán ahol utálok is túrázni, nálam már csak a GS -es szomjasabb. )Röpül az idő jók a gépek, jól érzem magam a nyeregben, határátlépés normálisan megy, végig szinte szép időnk van!Gyorsan le is fordulunk az aszfaltról mert a KTM-ek sírnak a terep után az Én GS-em jól érzi magát aszfalton is mert sokkal kényelmesebb mint a narancsos paripák a sárhoz szokott hosszú lábaikon!Sebaj majd megtanulok terepen gurulni...mikor sokat ráz a földút állva megyek én is ment a menők, sisakban úgy sem látszik, hogy ver a víz a motor tömegétől, jó kifogás, hogy a tanktáska már pont nem fér be a lábszáram közé így nem túl kényelmes a vágta.Gyorsan szokom a gépem kezes és hálás ez terepen is, azon veszem észre magam helyenként túrnám le a földet is annyira élvezem az ösvényen suhanást. Bizalom keltően viselkedik sárban, föld úton, ösvényen is kezdek megnyugodni talán megúszom nem kell nekem elsőre lapra fektetni a vasat. 2. nap már finom szemcsés sóderes úton magamra kell szóljak te 250 kg-os motorral+ csomagok csak nem kéne így zöldfülűként 100 km/h val tolni!!Próbálom, hogy lehetne kanyarban a hátsó kereket túlforgatni hátha az vagány.Reagál is szépen, igaznak tűnik az elv, ha terepen gáz van adj gázt ha nagy gáz van adj nagyobb gázt.Eleje kicsit csúszkál csak nem terep gumi ez, de inkább tolom csak ne Én legyek hátul a "porszívó" mert 2 db KTM után haladva száraz föld úton a köd lámpa sem segít :).
Minden nap élménydús volt, az eredeti útvonal kicsit módosult és volt nap amikor csak edzés lett a 10 órai indulásból, mert úgy 15 h körül olyan érdekes volt, ezt a kordés kocsit már láttuk pár órája és tényleg pontosan ugyanoda értünk vissza ahol reggel voltunk.Szép tájak, jó sajtok szigorú házi pálinkák, lassú tehenek az úton, rengeteg lovaskocsi. Túra endúrózás miatt szinte lényegtelen az utak minősége de nem ritka az aszfalt hiányos szakasz és a kiszakadt burkolat kisebb gödreiben egy repülő szállító anyahajó a tankert követve fordulhat meg. Kezdem betegesen élvezni a terepezést, minél koszosabb a motor annál szebb és már nem igyekszem a saras pocsolyákat kerülgetni az erdőben.A patak parti hógolyózásnak pedig az általam felfedezett medve nyom vet véget, sürgős pakolás 1-2 vicc a medvékről és indulás is tovább!( férfiasan be nem vallott becsokizással a nadrágban ) Szállást kapunk mindenhol baráti áron, szinte svédasztalos reggelivel.A Zoli, Balázs és Én általam alkotott konvoj nagyon jól elvan, váltogatjuk a sorrendet és este sem vágunk egymás szavába. Erőm nincsen felháborodni a kapott francia ágyas szobán amit ugye Zolival osztok meg, de biztos ami biztos a saját hálózsákomban alszom ne érjen meglepetés. ABS-emet is sikerült tesztelni mikor településen áthaladva egy gyönyörű ló vágtázott ki elém keresztbe a teljesen beláthatatlan kerítés kapun át, valljuk be nem könnyű volt lenyomni még a nagy tehén GS-el sem, de engedett Ő is és Én is a szembejövő sávig húzódtam, a kerítésen tovább üldögéltek a helyi erők, mit sem rágódva a kis kialakult szituáción, így hát tanulság levonva, élő sebesség figyelmeztetők vannak Erdélyben, nem elektromosak mint nálunk de ez is büntet akkorát zsebre ha nem vigyázol!Itt térnék vissza a fentebb említett gyors szakaszokra, történt ugyanis, hogy kellemes erdei ösvényen ereszkedés közben a patak addig közelítette a földutat sandán még végül teljesült a kamasz álom és eggyé váltak! Mármint a patak és az ösvény, nem nehéz kitalálni ki győzött!Habár alúl a Kő és felül a Víznek árja azért a víz az Úr mivel azonnal elmosta az utat, a nagy piramis kövek közül kimosva a simítást ami ugye megkérdőjelezi a hasmagasság vagy marmagasság kérdését a gépeken. Itt azt hiszem a legtöbb negatív rekordot sikerült megdöntenünk szintidőben minden álmot felül múlva! 150 méternyi megtett út, 3 motor, 20 méter szintkülömbség 4 óra!Kevés?Igen az szerintünk is pedig a forgatókönyv egyszerű minden motor lepakol kivéve a kis KTM és egy ember nyeregben, jobról-balról egy támogatja ( ha nem figyelnek csimpaszkodik és próbálja felborítani a vadúl kapálozó kötéltáncost ), motorok lecibálása aki mázlista nem fürdik aki nem az igen vagy fordítva!?Szépen sorjában, utána mindent visszapakol és felöltöz, pont nem fáztunk, de jól jött a motoros kabát, mert tervben volt a fogyókúra úgy is, hazaérve volt is elismerés, olyan az arcod mint a szabadnapos múmián a feszített folpack. Igazság szerint nem vertük le a gépeket és nem is ért le az alvázvédő lemez sem. Sajnos hazafelé semmi gondunk nem kellett volna legyen de a fáradtság és a jelenlegi "gizdasági" helyzet megtette hatását és a 3 fő mégiscsak 2 csapatban lépte át a magyar határt. Volt aki nem bírta az idegek harcát, nekem nem volt mit aggódnom hiszen Ők mentek haza én pedig a kollégáimmal csapat építeni az egri Flóra hotelbe és onnan a Vincze borászatba egy kis repi kóstolásra ahova kedvesem is elkísért. Pont a határ előtt azért megbosszulta magát a tehénpásztoron a hajtás mert a jobb oldali első teleszkóp szimeringem elpukizta magát és patakokban dolgozta ki a fincsi teló olajat. Nyilván utólag nem korrekt a 100km/h terepen egy nagy vassal a könnyű lábú gazella KTM-ek között. Pláne nem úgy, hogy volt amikor összeült az eleje és a hátulja is, túra motort túrázni kell használni. ( Barátom szerint elmegy ez mindenhol de brutál terepen nem illik csak 40-50 km/ h-val tolni neki. )
Itthon azért találtam egy "Ú" szeget a hátsó gumimban ( csúzliba valót ) , ezért már várom a további meglepetéseket, hiszen úgyis most kell itatni a vasat mert elértem a 110.000 km-t ahol kötelező szervizen majd látjuk mi a helyzet.Kap fincsi olajat, szűrőt, ellenőrzést, szelephézagot stb...
A pontos útvonal végül ez lett:
Budapest
Nyíregyháza
Vállaj
Nagykároly
Szatmárnémedi
Máramarossziget (itt ültünk be a pizzériába)
Borsa (ez volt a nagyon gázos város, rettenet küllem)
Baile Borsa (itt aludtunk)
Carlibaba
Izvoarele Sucevei
Moldovita-Sulita
Argel
Vatra Moldovita
Gura Humorului
Cornu Luncii
Borca
Buhalnita (kb. itt aludtunk a tó melletti faluban)
Bicaz
Bicazu Ardelean
Ditrau (ezt követően mentünk egy nagy kört a hegyen, csak edzésnek...)
Lapusna
Reghin (itt vacsoráztunk a teraszon, fejenként 500 gramm tésztát)
Kolozsvár (itt tankoltunk az ÖMW nél)
Borod (kb. itt vesztettük el a csap egységét)
Nagyvárad
Berettyóújfalu
Eger ( csapatépítő, borozás )
Budapest ( a vég )
Végére még egy kis tréfa, kezdünk aludni a csökkentett 2 fős csapatunkkal és valami ordenáré csörgés a szobában, na mondom vagy keveset vagy túl sokat ittam már megint...fül becsuk, alszom értsd meg!Fél óra, egy óra még mindig csörög, na ennek fele sem vicc van valaki a szobánkban, lámpa fel, szellem keres, nincsen meg, lámpa le alvás. Csörgés újra, na legyen elég te kis ocsmány bújj elő, csak nincsen meg, de reggel megvan mikor nézem a fenti képen látható Nápolyt a szállodai szobában a kajás zacsiban, valaki megelőzött....na de kérem engem?Sok mindenben le lehet hagyni, de kajában az necces! Egerünk pofátlan mód, a nekem szánt csomagolt kaját tesztelte finom-e, hát ha 4 szemközt lettünk volna kiverem belőle a véleményét is de mivel gyáván elbújt kívántam egy eggésségedrét neki.A képek nem tudják visszaadni az elcsépelten szép helyeket de ízelítőnek megfelelnek.
Debrecenben még egy gyors mosás hátha beengednek a 3 csillagos hotelbe Egerben, és a csizmám is hagy némi kívánni valót maga után!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése