Őszinte leszek, kivételesen magammal is, ez a darab alkatrész nem az Én iskolázottságomat és a magamutogató önmegvalósítási kényszeremet hivatott példázni magas fokon, sokkal inkább a piacon fellépő űrt akarja betölteni némi vizuális örömszerzéssel egybekötve. Kezdjük az elején én a Top Case-ben nem nagyon hiszek motorra, mert ugye a gyári BMW felső dobozom terhelt állapotban bezárva, rázárva úgy repült le egy bukkanón, hogy öröm volt nézni a leszúrt, vízi balettes, torony ugrós szaltót amint becsapódott az aszfaltba megsemmisítve az amúgy igen szép fényezett fedelet...Gyári apró betűben gondolom írva van maximum hány kg-val terhelhető a doboz egésze...köszike akkor, hogy ilyen nagy mert könnyű sisakot biztosan szabad benne tárolni!A másik bajom vele, hogy nagyon magasan van a súly pontja ami ugye egyenetlen terepen nem egy nagy segítség plána ha valaki nem sztenderre rakja le a motort hanem csak úgy a fűthető bukógombákra oldalt...( még nem nagyon próbáltam ). Elkezdtem hát máshogyan agyalni, mit is szeretnék hátra felpakolni egy komolyabb túrán: sátor, hálózsák, polifoan vagy thermo derék alj, víz mentes henger táska, víz? Nagyon jók a Trax felső dobozok is csak akkor 2 személlyel utazva hova kerül a sátor, hálózsák ,polifoan összesített? Na jó, ha nem doboz akkor csak valami csomagtartó ( lap ), nézzük mi a kínálat? Touratech nagyon jó, csak bénán néz ki és a hátsó majrévasat ami nekem nincsen már a Top Case tartó miatt használj kötözési pontnak, Wunderlich egész jó kis csőből heggesztett galambdúcuk van madaraknak, mert a hevederek fűzéséhez nincsen jó kötözési pont, Sw jónak tűnik csak 3 emeletes a rendszer az alsó lap pont nem jó mert nincsen a motorra merőleges hevedernek szánt furata, ha a doboz rögzítő elemet is veszi az ember akkor ahhoz van egy felső lap a 3 réteg már...ami tudna működni csak így már nagyon drága. A touratech még jó lehetne árban 50 eurótól de nem pont olyan mint szeretném.
Körbe járva a problémát látszik nem bonyolult a kérdés de ezek nem sokat töltöttek túrázással miközben ezeket tervezték, vagy csak a szállodai túrát erőltették semmi csomag csak egy dombornyomott Visa-Pisa kártya!?Aki csavarogni akkor "utánfutóval", teljes cirkuszi aparáttal azoknak ez valami vicc! Arról nem beszélve ha nincsen utas akkor sok dolgot lehetne hosszában pakolni a vasra ha van utas akkor mögé lehet csak és főleg keresztben tehát a rendszernek ezt is tudnia kell. Ciki nem ciki kénytelen voltam lerajzolni én mire gondolok, hátha valaki kivágja nekem éleslátással vagy lézerrel a nyüves kis sütő lapomat. Terveztem többet hátha riccelik és akkor nem mindegy milyen formák vannak és mekkora ívek!? Esetleg valamelyik akár szép is lehet, ezért meg is modelleztem 3d-ben és valóságban is egyet. Az pláne öröm, ha valaki vállalná jó anyagból anódizálva, eloxálva, polírozva a kivitelezést? Szép lassú gyártás lesz ez munka mellett, de a valóság majd eldönti mennyire volt felesleges, tény egyik általam fellelt gyári elem sem tetszik maradéktalanul. Mindnek baja pl., hogy keskenyek ha már fent van a csomagtartó keret akkor úgyis mindegy mennyivel szélesebb a csomagtartó lap mint a BMW gyári alu hátsó eleme nem? Tuning cégek írják, a mienk 1.5 cm-rel szélesebb.....hú kapaszkodj meg, mert, majdnem becsokiztam a gatyámba, ja csak egy víz mentes hengeres táska meg vagy 50-70 cm széles ha keresztben van rakva na egy ilyen kis huncut lapról úgy lóg le a táska kétoldalt mint tacsi füle vagy a maraton futó nyelve a 40. kilométernél. Gázosak...
Látható a mérnöki munkaóra csak nem a gyakorlatból véve...A nagyobb lap amit Én rajzolgatok lehet nem kicsi és nem olyan veszettül esztétikus csak reményeim szerint használható legalább.
A BMW Gs R 1150 Adventure-höz gyártott Touratech csomagtartó kezd jó lenni csak ugye az nem kompatibilis az én alap Gs-emmel, de az sem elég széles!
Íme néhány dolog még amit meg kell oldanom.
Kértem a forgalmazót Trax vonalon adjon nekem, vagy rendeljen nekem a fedélen látható rögzítő elemeket, mert a doboz végére szegecselve ezeket igen jól lehetne a fentebb látható "van nálam benzines kanna is, ezért messzire megyek, mert látszat túra arc vagyok" koncepciót megvalósítani, ami tényleg jöhet jól ha sikerült a benzinkutakat jó messzire telepíteni egymástól, de nem akarjuk a nagy túra benzin tankot megvenni ami ugye csúnyább mint a gyári kék-fehér és veszettül drága is. Van az adventure tankja, amiben nagyon magasan van a benzin és drága, a Touratech-es csak úgy simán drága de jó cucc!A tank huzatom megjött közben de a táska koncepciót és a rögzítést még nem dolgoztam ki rá, most megint a vassal szórakozom ilyen csomagtartó ügyben. Soha nem gondoltam volna, hogy gyárilag még ennyi "baja" van egy motornak amit lehet javítani a hosszú távú túrázás érdekében. Mivel a modellezés mindig is a kedvenceim közé tartozott ezért aztán a legnagyobb örömmel töltöttem el több időt a csomagtartó mdellezésével mint épület modellezéssel az egész felsőoktatásom alatt!
Egyszer lenne már menetkész a vas, csak tankolnom kelljen és csavarogni, felfedezni vele a világomat!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése