Igen igen, megint fel lett piszkálva
a kis csavargó ott belül, védelmemre legyen mondva csak egy munkanap kellett hozzá. 3 nap majd 1500 km, egészen pontosan
1450 km. Mondanom sem kell, Zolika ügyesen tervezett útvonalat, hadd teszteljük mit is tud ember s vas.
Az egy hetes csúszásnak végül semmi értelme nem volt, mert az a 2 motoros, aki miatt halasztottunk, kockáztatva az esős évszakot is, el sem tudott jönni. Maradt a jól ismert erdélyi 3 fős csapat,
2db KTM és egy db BMW, csak, hogy be tudjam bizonyítani jó tehenész legény lettem tehén pásztorból....Lila tehén a Milka csoki után szabadon?Nem kék-fehér tehén a BMW után, GS most nem jut szembe a német szó összetétel
fordítása, de benne volt a vegyes használat is azt hiszem. Lehet is csak ésszel, mert most nem mentem 90km/h-val terepen és úgy néz ki könnyen gurulgatva, meg is hálálta az igás, mert nem ment tönkre semmi rajta. Bár itt szögezném le
a fiúk igyekeztek paráztatni, mikor második nap reggelre kicsi friss olajat csöpögtettek a kardán boxomra, hátha lever a hideg verejték és a szimeringek vagy a csapágy halálhírére. Jól szórakoztak még én kétségbeesetten törölgettem, feküdtem, hasaltam, kerestem a bajt. Jóhiszeműségemben nem jöttem rá, ezért újra kellett szimulálják a történteket mire bekattant, hogy én vagyok a ló. A terv az volt hiába esik majd az előre jelzés szerint ( éljenek a meteorológusok ),
megyünk sokat földúton is.Semmi komoly terep csak rendezetlen út, most nem is volt patakon levisszük a motort egyesével attrakció. Pestről megint 2-en indultunk és 2-en is érkeztünk meg, de mivel előre tisztáztuk a határon a
játékszabályokat, így 3-an léptünk ki az országból és 3-an is léptünk vissza. Mivel ugye a kicsi KTM-en az első lámpa csak dísz, halottas kocsira is csak helyzetjelző, kegyelet gyertyának elég, következetesen fogadtuk a kérést, miszerint ha éjjel megyünk, Ő nem lát és akkor
megint fel fog forrni a "kávéja"! Így ritkán mentünk sötétben akkor is csak erdőben...Csatolva a térkép és az útvonal.
| honnan | Budapest | táv | út jelzése | km |
|
1 |
| Békéscsaba | 208 |
| 1.nap | 423 |
2 | Békéscsaba | Chisineu-cris | 46 | 79A |
3 | Chisineu-cris | Nadab | 4 | 79 |
4 | Nadab | Cintei | 6 | 792 |
5 | Cintei | Zarand | 8 | 792 |
6 | Zarand | Seleus | 6 | 792 |
7 | Seleus | Pancota | 6 | 709 |
8 | Pancota | Tarnova | 10 | 58 |
9 | Tarnova | Dud | 5 | 792C |
# | Dud | Taut | 6 | 792C |
# | Taut | Barzava | 31 | 792C |
# | Barzava | Monorostia | 39 | 7 |
# | Monorostia | Capruta | 7 |
# | Capruta | Nicolae Balcescu | 7 |
# | Nicolae Balcescu | Varadia de Mures | 7 |
# | Varadia de Mures | Savarsin | 7 |
# | Savarsin | Cuias | 7 |
# | Cuias | Toc | 7 |
# | Toc | Ilteu | 7 |
# | Ilteu | Seliste | 707 |
# | Seliste | Corbesti | 25 | 707 |
# | Corbesti | Rosia Noua | 707 |
# | Rosia Noua | Obarsia | 707 |
# | Obarsia | Cazanesti | 707 |
# | Cazanesti | Vata de Sus | 7 | 707 |
# | Vata de Sus | Vata de Jos | 2 | 707 |
# | Vata de Jos | Baia de Cris | 14 | 76 |
# | Baia de Cris | Valea Mare de Cris | 18 | 762 | 2. nap | 383 |
# | Valea Mare de Cris | Risculita | 762 |
# | Risculita | Bulzestii de Sus | 762 |
# | Bulzestii de Sus | Rusesti | 12 | 762 |
# | Rusesti | Valea Maciului | 12 |
|
# | Valea Maciului | Brad | 15 |
|
# | Brad | Cris |
|
# | Cris | Blajeni | 10 |
|
# | Blajeni | Buces |
|
# | Buces | Buces-Vulcan | 21 | 74 |
# | Buces-Vulcan | Abrud | 74 |
# | Abrud | Corna | 8 | 742 |
# | Corna | Rosia Montana | 5 | 742 |
# | Rosia Montana | Musca | 9 | 742 |
# | Musca | Pitiga | 12 |
|
# | Pitiga | Lupsa | 75 |
# | Lupsa | Muncelu | 75 |
# | Muncelu | Baia de Aries | 75 |
# | Baia de Aries | Sartas | 51 |
|
# | Sartas | Salciua de Jos |
|
# | Salciua de Jos | Posaga |
|
# | Posaga | Ocolis |
|
# | Ocolis | Vidolm |
|
# | Vidolm | Lugesti |
|
# | Lugesti | Surduc | 107M |
# | Surduc | Iara | 35 | 107M |
# | Iara | Baisoara | 107N |
# | Baisoara | Valea Ierii | 107N |
# | Valea Ierii | Plopi | 107N |
# | Plopi | Matesti | 107N |
# | Matesti | Gilau | 107N |
# | Gilau | Somesu Cald | 95 | 107P |
# | Somesu Cald | Marisel | 107P |
# | Marisel | Poiana Horea | 107P |
# | Poiana Horea | Matisesti | 107P |
# | Matisesti | Horea | 107P |
# | Horea | Albac | 762 |
# | Albac | Scarisoara | 60 | 75 |
# | Scarisoara | Arieseni | 75 |
# | Arieseni | Baita Plai | 75 |
# | Baita Plai | Balta | 75 |
# | Balta | Nucet | 75 |
# | Nucet | Fanate | 75 |
# | Fanate | Campani | 75 |
# | Campani | Lunca | 75 |
# | Lunca | Stei | 20 | 76 |
# | Stei | Rieni | 76 |
# | Rieni | Sudrigiu | 76 |
# | Sudrigiu | Draganesti | 76 |
# | Draganesti | Beius | 76 |
# | Beius | Budureasa | 73 | 764A | 3. nap | 444 |
# | Budureasa | Stana de Vale | 764A |
# | Stana de Vale | Remeti | 108K |
# | Remeti | Munteni | 108K |
# | Munteni | Bulz | 108K |
# | Bulz | Bucea | 108I |
# | Bucea | Alesd | 37 | 1 |
# | Alesd | Oradera | 39 |
|
# | Oradera | Bors | 14 |
|
# | Bors | Debrecen | 60 |
|
# | Debrecen | Budapest | 220 |
|
|
| 1286 | 1 249 |
|
| ###### |
Na ez így szép is, jó is, csak ugye vannak részek amit ők útnak tüntetnek fel,
pedig csak vonal abból is inkább csak
front vonal. Nagyon szép helyekre sikerült elkeverednünk szűk völgyek, éles fordulók,
néhol aszfalt, néhol csak sár. Alapjában véve nem vigyáznak a természeti adottságaikra, de mindenhol normális kiszolgálással és korrekt vendégszeretettel fogadtak minket. Nagyon szép vízeséseket csodálhattunk meg és
"Gábor" cigánytól megtudtuk mi vagyunk a hibásak, mert
nem akartuk annak idején ezt a szép részt és most nem a mienk. Mondta ő nem tanulatlan,
hanem annak idején a
10 osztályt járta ki és tiszteletnek örvend a rokonai között.
Most is sokan járnak ki 10 osztályt csak ugyanazt a az osztályt 10x. Ő nem olyan "fajta" mint nálunk a
pompázatos úri "kisebbség" akik lejáratják őket is. Ő úgy szokott kereskedni,
hogy az első fázisban az árút veszi és nem elveszi....ad érte pénzt is igaz jobban alkuszik mint bárki, lehet ha eladó vagy Te fizetsz neki hogy vásároljon nálad...Más; volt olyan aszfalt szakasz ami új volt és tiszta, végre utas és jelentős csomag nélkül, megnézhettem milyeneket fordul fél kezdő tehénpásztorral a nyeregben a bömös. Korrekten eltűnt a majré csík a
hátsó gumiról...aszfalton álom stabil futóműve van a
BMW-nek, a
tele a gatyám és a
para jön rám miután
lever a víz futóműveivel elől-hátul. Terepre nem való ez a gép, mint azt már a múltkori erdélyi gurulásom megtanulhattam, mert nehéz önmagának a gép és az első futómű dolgozik túlórában.
Terepen a dadogós, agresszív gázmarkolatú KTM a nyerő, főleg ha a lovas nem a félős fajta.Volt szerencsém menni vele egy kis szakaszt, pont annyit terepen és aszfalton, hogy Zolika tesztelje a BMW se tökéletes, mert a jobb
oldalra még ők sem adnak alapból gyári oldalsó sztendert...aszfalton nem adnám oda a
BMW-t a KTM-ért terepen meg óvatosan elmegy ez is. Balázs megünnepelte magát a mi osztatlan örömünkre
egy Magyarországon gyártott sport dobbal, magyarázta
ebben még van valami hangszer is ( síp, fuvola...) nekem nem úgy tűnt,
mint a négy évszak, mikor
zongorán hallgatom. Kövér gázra, ha mögötte mentem, 100% olyan volt, mint
amikor légkalapáccsal esnek neki a fejemnek, hogy lefejtsék róla a védő sisakot. Mondta is,
a zenészeket majd ki kell venni belőle, akkor
lesz
rendes a muzsika, az biztos, mert
rám sem kell csörögnie Szegedről ha motorozni akar, hiszen ahogy elindul felébredek Pesten én is...Mindenhol találtunk normális szállást és finom étket, jó puha ágyat, ezer csillag helyett ezer szúnyogot.
Minden éjen velünk volt Balázs a medve is, aki lámpaoltás után, alvás címszóval, olyan irtózatos, ismétlődő, ordenáré hangokat kezdett kiadni, hogy a ház tulajdonosa rohant be a szobába vadász puskával, hogy ugye nem lett bajunk. Túraenduróval és némi egyensúly érzékkel mindenkinek csak javasolni tudom ezt a szép útvonalat. Oda Békéscsabáig és hazaúton Bp.-ig, be kellett vállaljuk az
autópályát, amit nem szeretek de
legalább rájöttem nincsen a vasban tiltás felül. Korrekten
lépeget csak sokat kellett indexelni
a belső sávban mazsolázó drágaságoknak akik a 90km/h nem tudták a gyors sávban elérni miközben a külső sáv teljesen üres volt. Kikapcsolódásnak maximálisan ideális a terep és a táv is kezelhető volt, persze vasárnap már nem kellett sokat dolgozni. Közben sikerült megint tesztelnem az
Ortlieb hengeres, vízmentes túratáskát amit ízlésesen a
kék-fehér géphez ugyanolyan színben raktam fel. Jól állta a sarat, esőt ennyi napra még a szerszámosnak, lezárónak, defekt javítónak, ruhának, elemózsiának, egészségügyi csomagnak és minden túra kelléknek is elegendő volt az
59 literes térfogata. Készít az
Ortlieb nagyobb táskákat is akár
90 vagy 140 literig is de reményeim szerint azt elég használni egy hónapos mongóliai túrához például. Végre utas híjján tesztelhettem az
ALU csomagtartó lapom prototípusát is, milyen ha hosszában rögzítek le táskát és nem a motor hossz tengelyére merőlegesen. Közben jöttem rá, hogy a táskát a saját záródásához használt hevederével is tudom a csomagtartó áttörésein keresztül rögzíteni a motoron, így elég egyetlen hosszú hevedert használnom ezen kívül. Még pár és év és minden a helyére is kerül...Túrát ajánlom
mindenkinek, akinek magasabb marmagasságú gépe van.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése