2012. június 18., hétfő

BMW R 1150 GS költségek

Így 142.000 km környékén aktuális téma lehet, mennyit is kell költeni egy ilyen motorra. Reménykedem szinte semmit a szokásos kopó elemek és kötelező költségek felett. Gumi pár évente, akksi elvan 4-6 évig ha valaki jót vesz és vigyáz is rá, olaj 10.000 km-enként, szelephézag is 10.000 km.
Extra nem tervezett költségek:
Hella tartó konzol volt
  1. hátsó lámpaburám berepedt szerintem a kerék felvert valami követ csak a búra maga 10.000 Ft ( kazahsztáni úttalan utakon tehát nem a motor hibája főleg úgy, hogy a hátsó sárfogó nem tud mindent kivédeni szerintem)
  2. Erdélyi terepen motorozásnak hála régebben gyanús volt az első teleszkóp szára vagy a szimering kiderült esés nélkül picit elgörbült a teló becsúszó szára, görgőzés kb. 10.000 Ft, folyás azonnal megszűnt de kapott új szimeringeket is a téves diagnosztikának hála ( használati módnak köszönhető nem a gyár hibája, szégyelltem is magam)
  3. Első telelever futómű gömbcsuklójának lejött a gumi szimeringje így védtelen volt kosz ellen a gömbcsukló ezért idő és kilométerek kérdése mikor kopik, koszolódik el így kicseréltük. Sajnos a gömcsukló ára 29.000 Ft munkadíja minimum 4-5.000 Ft le kell bontani a szárakat is a cseréhez. Ilyen elem nem sűrűn megy szét 140.000 km-nél sem, lehet a kazahsztáni túra úttalan körülményei a nagy tömeg és sebesség szétszedte a tömítést. Nem kockáztattunk csere.
  4. A kipufogó dob rögzítő csavarjának gumi ágyazása, hogy a dob ne remegjen, na ez az elem elfáradt a folyamatos rezonanciától, sajnos állítólag az elemnek még cikkszáma sincsen külön.
  5. Az egyik Hella tartókonzolja eltörött a rezonanciától (nem gyári elem) ezt is a kazahsztáni túra tette
  6. Utas ülés kárpitja javítható kicsit már de lényegtelen hiba sőt a nagy zsákok okozták hogy az ülés kárpit picit kicsúszott a tartó burok alól.
  7. Egyetlen izzóm égett ki a több tízezer km alatt csupán azt hiszem pont Oroszországban és a rend őre szúrta ki de csere után tovább is engedtek
  8. Hátsó kardán hajtás házában lévő csukló pont csapágya picit kopott de nem a féloldali felfüggesztésű keréktámasztó nagy csapágy hanem ami a kardán házon van csukló pont, némi után állítás után csere nélkül orvosolva 
  9. A gázkarral működtetett pillangó szelepek tengelye kezd picit kopni így a tengely a hossziránya szerint picit kalapál ami most még csak hang nem probléma de később az alapjáratot is befolyásolja ha nem orvosoljuk mondjuk télen majd. Kopásból eredő hiba újra cserélni nem éri meg mert párban az az egész befecskendezéses egység kb.130-140.000 Ft, szerencsére fel lehet javítani a szettet kb. fele árból
  10. Első bal oldali index háza széttört mikor nem voltam a motor mellett Oroszországban és esküvői buli után voltak a fiúk, lányok és mindenképpen fel akartak ülni az amúgy is túlterhelt oldaltámaszon álló motorra, persze eldőlt.
  11. Érdemi hiba nem merült fel olyan főleg nem ami a működést gátolta volna.



A BMW még mindig örömmel teszi a dolgát és maximális örömömet lelem benne.

Nincsenek megjegyzések: