Már bemutatták az új 1200-as GS-t így a régebbieket már többen leírták. Nagyon pontos képet csak akkor kaphatok ha már vezettem az új "félig" vizes GS-t is. Be fogok számolni amint tudok.
Sokan támadtak, hogy kacsingatok a KTM felé. Mindennek oka van, le is írom ide. Itt szögezzük le, hogy sokoldalúbb tehát jobb kompromisszum motort, tartósabbat ma sem tudnék venni vagy választani. Igaz az is, hogy minél régebbi GS-t választunk annál több km-et tehetünk meg a nyergében mire blokkcserés lesz a gép. Ami viszont elveszett útközben az a terepképesség.
Mennyünk kicsit bele a történelembe:
- megjelenik a GS család, 30 év visszatekintés, motor közútra és terepre
- a kezdeti GS-ek alkalmasak voltak világ csavargásra és akár Dakar versenyzésre is
- a GS felhasználók nagyobb része elkezdett csak aszfalton motorozni
- a terep tréningen és katalógus fotózáson profi motorosokkal fotózzák a terepképességet
- az Alu dobozok az extra lámpák a Touratech kiegészítők az sugallják alkalmas az elefánt még terepre
- van aki még küzd vele terepen. 3%-a a GS vásárlóknak.
- eljön a szomorú pillanat amikor az aszfalton kanyarodásnak áldozatul esik a 21"-os első kerék és váltanak a 19"-os elsőre
- BMW R 100 GS még terepképesebb első kerékkel volt de jött a nagy "áttörés"
- kiadják a modern BMW R 1100 GS-t
- a gyár részéről jogos és okos döntés: új motorok vásárlásánál a beszámított vasakon látják, hogy soha nem járt terepen
- komolyan ki élvezi a terepezést 250kg-os géppel ami ráadásul 5 millió Forint és egy komolyabb dőlés akár 150.000 Ft-ba is kerülhet?
- a lavina beindul sorban jönnek a "pénisz kompenzátor" gépek: R 1100 GS, R 1150 GS, R1200 GS, 3 frissítés 1200-as és most az új vizes (részlegesen vizes)
- fizikai méreteket indokolatlanul elkezdik növelni ha már státusz motor ugye
- mindegyik jó motor de a terepképesség inkább marad illúzió csak
- videók bizonyítják, hogy profikkal terepgumival elmegy az még homokon is
- a kérdés csak az ki motorozik profiként, csomagok nélkül és mindig terepgumival?
- csomagokkal, a közel 300 kg és a vegyes Tourance gumi, 19"-os első kerékkel már csak poros útra való nem kemény terepezésre
- megjelenik az út mentén már állíthatatlan szelep vezérlés
- megjelenik a részben vizes blokk, amitől még az olajat fogja égetni hiszen meghagyták az olaj és a léghűtést is +ban. A siker sztorihoz nem mertek hozzányúlni csak annyira, hogy az egyre szorosabb emissziót tudják tartani. Mégis ki meri megkockáztatni, hogy hirtelen full vizes legyen az elnyűhetetlen, egyszerű, levegős bokszer blokk?
- érdekes a Porsche meg tudta csinálni sőt a Subaru is és ettől még imádja mindenki
- a keményebb követeléseknek hála közben volt egy kis kikacsintás a HP-GS ami végre 21"-os első kerékkel terepképes volt de aki akart vett és már nem is tartják gyártásban azért a pár ezer darabért évente.
30 évet nem lehet ellopni és a státuszt sem, valljuk meg.
A gond csak az, hogy a GS vásárlók 98%-a elégedett az új iránnyal az a 2% pedig le van tojva hiszen nem ők a piac ereje.
Elvesztettük a GS-t egyenlőre, mivel a BMW is érezte ezt, kihozták a "kis" GS-t vigaszdíjnak. 800 köbcenti, 21"-os első kerék kisebb súly de a terepképességben a KTM veri. Sokan át is űltek a "kis" GS-re de ugye ha így is hívjuk hogy "kis" GS akkor soha nem lesz méltó riválisa főleg nem házon belül a márka húzó igásának...
Tökéletes gép arra amire fejlesztették, miért nem kérhető extraként legalább a 21"-os első kerék ami terepen vagy legalábbis homokos szakaszokon életet menthet.
NEW BMW 1200 GS:
- rengeteg munka a célközönség érdekében
- 19"-os első kerék
- ABS
- kipörgés gátló
- elektromos futómű állítás
- részben vizes hűtés
- 130 körüli lóerő
- rengeteg kényelmi, elektromos extra
- útmentén már hozzányúlhatatlan kialakítások
- sérülékeny vízhűtők a blokk felett
- kisebb súly
- több lóerő
- összevont váltó és blokk, egy olaj kör
- stb.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése