2012. december 13., csütörtök

Végre költségek el sem hiszem 140.000 km

Ugye ez egy őszinte blog így itt az idő a tiszta vizet a pohárba! Közel 140.000 km-nél jött egy várható költség. Még pedig a befecskendező pillangó szelepei. Nem nagy ügy csak úgy vannak elhelyezve, hogy a boxer blokk remegései miatt kikoptatják a pillangó szelep tengelyének a fészkét. Ezáltal a pillangó szelep enged egy kis "hamisat" is szívni így romlik a szinkron és végső esetben a motor le is tud állni. A jelenség főleg alapjárat és 3000 fordulat/perc fordulat alatt és körül kellemetlen, feljebbi fordulatszám tartományban a jelenség megszűnik kb.
A megoldásra két út van:
  1. az egység komplett cseréje az öntvénnyel, pillangószeleppel együtt (70.000Ft/db) 2 db kell a komplett motorhoz ugye (összesen: 140.000 Ft)
  2. az egység felújítása, új persely, új tengely (35.000Ft/db) 2 db kell a komplett motorhoz így várhatóan 70.000-80.000 Ft költség
Apró munka annak akinek a polcon hever hozzá a komplett felújító kitt ami sehol sem kapható szinte csak gyártatni lehet. Az ára motorhoz nézve viszont már nem vicces hiszen az új vizes 1200-as GS jövetele miatt minden régebbi GS lejjebb jön árban. A felújítás akár a motor teljes értékének 1/16-odát is kiteheti.

Nagy gondot csak akkor okoz a hiba ha elhanyagoljuk és a tengely a fészkét is szétveri az öntvényben mert akkor már csak a csere marad. Tavaszra meg is lesz a következő költség. A motor működőképes így is csak ingadozik az alapjárat és esetleg le is állhat egy jelzőlámpánál várakozás alatt. Ahogy az a képen is látszik a pillangó" szelep tengelyén van egy tárcsa amit a gázmarkolat bovdenje mozgat, vezérel. Nyilván az egész tengelynek, tárcsának, pillangószelepnek van egy súlya amitől a tehetetlensége miatt a boxer motor mozgásától kialakul egy kalapáló erő, ami szétkoptatja a tengely fészkét. Igaz 140.000 km kell neki ehhez, van olyan távol keleti motor ami ilyenkorra szét is hullott. A kopásnak vannak előzményei, amint elkezd kopni a tengely "csapágyazása" azonnal hallható a tengely kopogása ami ellenőrizhető ha járó motornál a bovden tárcsát megfogjuk és megszűnik a hang.
Régebben említett hátsó lámpa búra repedés nem a motor hibája hanem a Mongol túra öröksége.

Nincsenek megjegyzések: