A megoldásra két út van:
- az egység komplett cseréje az öntvénnyel, pillangószeleppel együtt (70.000Ft/db) 2 db kell a komplett motorhoz ugye (összesen: 140.000 Ft)
- az egység felújítása, új persely, új tengely (35.000Ft/db) 2 db kell a komplett motorhoz így várhatóan 70.000-80.000 Ft költség
Nagy gondot csak akkor okoz a hiba ha elhanyagoljuk és a tengely a fészkét is szétveri az öntvényben mert akkor már csak a csere marad. Tavaszra meg is lesz a következő költség. A motor működőképes így is csak ingadozik az alapjárat és esetleg le is állhat egy jelzőlámpánál várakozás alatt. Ahogy az a képen is látszik a pillangó" szelep tengelyén van egy tárcsa amit a gázmarkolat bovdenje mozgat, vezérel. Nyilván az egész tengelynek, tárcsának, pillangószelepnek van egy súlya amitől a tehetetlensége miatt a boxer motor mozgásától kialakul egy kalapáló erő, ami szétkoptatja a tengely fészkét. Igaz 140.000 km kell neki ehhez, van olyan távol keleti motor ami ilyenkorra szét is hullott. A kopásnak vannak előzményei, amint elkezd kopni a tengely "csapágyazása" azonnal hallható a tengely kopogása ami ellenőrizhető ha járó motornál a bovden tárcsát megfogjuk és megszűnik a hang.
Régebben említett hátsó lámpa búra repedés nem a motor hibája hanem a Mongol túra öröksége.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése