2013. október 7., hétfő

Készen van az új Adventure

Leleplezték az új 2014-es BMW R 1200 GS Adventure motorkerékpárt. Impozáns egy darab lett az biztos. A gyár célja nem más mint eddig is, eladási sikereket megdönteni a géppel. A műszaki paraméterek is rendben vannak. (90%-ig tankolva is csak 10 kg-al nehezebb mint az én R1150GS-em ami nem is Adventure modell.) Így fejlődik a technika igaz nem tudhatjuk ezekből mi lesz 152.000 Km környékén ahol az én GS-em még köszöni szépen egészen jól muzsikál, mert nem egy műanyag halom.
Akit érdekel a gyári rizsázás:
"BMW R 1200 GS Adventure
2013.10.07.

1. A koncepció


Összefoglaló
Az új BMW R 1200 GS Adventure motorkerékpárral a BMW Motorrad a boxermotoros nagy GSmodellek több mint 30 esztendeje tartó sikertörténetét írja tovább. A nagy hengerűrtartalmú túra-endurók legsikeresebb gyártójaként a BMW Motorrad 2005 óta kínálja nagy GS Adventure gépét, mint csúcsszínvonalú távolsági túra-motorkerékpárt. Nyergében a Föld legtávolabbi tájain is átélhetők a motorozás kalandjai, ott is biztosan továbbhaladva, ahol mások már rég visszafordulnának.
 
A BMW R 1200 GS Adventure expedíciók és hosszú távú túrák ideális partnere
Az új R 1200 GS Adventure e hagyományok hű folytatója. Az R 1200 GS dinamikus, kifejezetten a terepezésre összpontosító karakterének alapjain az Adventure a legújabb csúcstechnikaként érkezik a terepezést kedvelő túramotorosok, világjárók és endurósok számára.
 
Az új R 1200 GS Adventure az R 1200 GS jól bevált és karakteres, lég-/vízhűtésű, boxermotorját vette át. Az R 1200 GS számára újonnan kifejlesztett, tavaly bemutatott 1170 köbcentiméteres aggregát teljesítménye 7750-es percenkénti fordulatszámnál 92 kW (125 LE), különleges technikája pedig precíziós hűtése, amelynek eddigi olaj hűtőközegét most víz váltotta fel. Szintén újdonság a motor még kedvezőbb teljesítmény-leadást szolgáló, függőleges irányú átáramoltatása, illetve a motorral közös házba integrált, nedves tengelykapcsolóval szerelt, hatfokozatú sebességváltó. Sorozatgyártású BMW motorkerékpáron első ízben került a bal oldalra a karbantartásmentes kardánhajtás. Az új R 1200 GS Adventure az elsősorban terepen még kedvezőbb menettulajdonságok érdekében mintegy 950 grammal nagyobb kiegyenlítőtömeggel és hajtásrendszerében egy kiegészítő lengéscsillapítóval készül.
 
 

 
Koncepció, technika és felszereltség világutazóknak
A nagy BMW GS Adventure kétségkívül mércéül szolgálhat a felsőkategóriájú túra-endurók körében, a legjobb választást kínálva a világ rejtettebb zugait felkeresni vágyó túrázók számára. Legyen szó aszfaltozott vagy köves utakról, akár nehéz terepről, a nagy GS Adventure mindenkor biztonsággal célba juttatja utasait. A BMW Motorrad tervezői így szinte kötelességüknek érezték, hogy az új R 1200 GS Adventure minden részletében még tökéletesebb legyen.
 
Akárcsak az R 1200 GS, az Adventure is robusztus és nagy torziós merevségű csővázra épül, a tekintélyes hatótáv szolgálatában megnövelt üzemanyagtartállyal (30 liter; + 10 liter az R 1200 GS tankjához képest), amely könnyű alumíniumból készül. Az R 1200 GS Adventure is már alapkivitelében tartalmazza a blokkolásgátló berendezést (ABS), a kipörgésgátlót (ASC – Automatic Stability Control) illetve „Rain” és Road” üzemmódokat, amelyekkel a jármű menettulajdonságai széles körben a pillanatnyi útviszonyokhoz igazíthatók. Ezzel jelentősen bővül az új R 1200 GS Adventure alkalmazási területe, különösen síkos útfelületen kínálva tekintélyes pluszt az aktív biztonság területén.
Az extrafelszerelésként kínált „Pro menetprogramok” opcióval három további menetprogrammal bővül a kínálat, a biztonságot pedig a terephasználatra készült „Enduro ABS” és „Enduro ASC” mód fokozza tovább. Az említett három további üzemmód – „Dynamic”, „Enduro” és „Enduro Pro” (kódolással aktiválható) – segítségével az ASC, az ABS, illetve – amennyiben a felszereltség tartalmazza – a félaktív Dynamic ESA (Dynamic Electronic Suspension Adjustment – dinamikus, elektronikus futóműállítás) rendszerei egyaránt a terepezés különleges követelményeire hangolhatók.
 
Új, kimondottan férfias stílusú burkolata mellett az R 1200 GS Adventure 20 milliméterrel hosszabb rugóutak jellemezte új futómű-hangolásával, megnövelt szabadmagasságával, illetve hosszlengőkarja kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságokat szolgáló geometriájával is kiemeli világjáró-karakterét és fokozott terepképességeit. A nagyobb, kézikerékkel kényelmesen állítható szélvédő, a kiegészítő légterelő elemek illetve kézprotektorok fokozzák hatékonyan a szél és az eső elleni védelmet. Az R 1200 GS Adventure karakteres megjelenését széles enduro-lábtartók, állítható és megerősített lábfék-kar, valamint teljes egészében új fejlesztésű burkolatelemek teszik teljessé.

Az új BMW R 1200 GS Adventure különlegességei:
  • Az R 1200 GS sokoldalú alapkoncepciójának átvétele karakteres kéthengeres boxermotorral és magas fokú mozgékonyságot biztosító futóművel, mindemellett jelentősen fokozott terepképességek és világjáró-karakter
  • Megnövelt motorbeli kiegyenlítő-tömeg, és kiegészítő lengéscsillapító a hajtásláncban a lágy járás és a kedvezőbb vezethetőség szolgálatában
  • Az R 1200 GS modelléhez viszonyítva 20 milliméterrel megnövelt első és hátsó rugóút
  • Elődjéhez képest 10 milliméterrel megnövelt szabadmagasság
  • Kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságokat szolgáló geometriával kialakított hosszlengőkar
  • Hangsúlyosan robusztus és férfias, teljes egészében új fejlesztésű GS Adventure Design burkolati elemek
  • 30 literes üzemanyagtartály, az előd modellel összevethető hatótáv
  • Szériakivitelben blokkolásgátló berendezés (ABS) és kipörgésgátló (ASC - Automatic
  • Stability Control), illetve kétféle üzemmód
  • Gyári extraként három további menetprogram
  • Gyári extrafelszerelésként félaktív Dynamic ESA (Dynamic Electronic Suspension Adjustment dinamikus, elektronikus futóműállítás)
  • Még kényelmesebb, állítható állásszögű ülés
  • Nagyméretű, állítható szélvédő és kiegészítő légterelő elemek
  • Széles enduro-lábtartók
  • Állítható, megerősített lábfék- és váltókar
  • Robusztus motor- és üzemanyagtartály-védő bukócső
  • Gyári extrafelszerelések és kiegészítők széles kínálata
A legfontosabb műszaki eltérések áttekintése:
  BMW R 1200 GS Adventure BMW R 1200 GS
Üzemanyagtartály térfogata: 30 liter 20 liter
Rugóút elöl/hátul: 210/220 mm 190/200 mm
Ülésmagasság: 890/910 mm 850/870 mm
Saját tömeg 90 százalékig feltöltött üzemanyagtartállyal: 260 kg 238 kg
Terhelhetőség: 220 kg 212 kg
Méretek hosszúság/szélesség: 2.255/980 mm 2.207/953 mm
Üzemanyag-fogyasztás
90/120 km/h:
4,3/5,9 l 4,1/5,5 l
 

2. Technika és dizájn
BMW R 1200 GS Adventure – a motoros kalandok szinonimája
Motorkerékpárral bejárni a Föld legtávolabbi tájait, aszfalton, köves úton vagy akár terepen, szűk ösvényeken – ezt kínálják immár sok éve a BMW nagy GS Boxer sorozat modelljei. Az R 1200 GS Adventure formájában a BMW Motorrad e sorozat következő lépcsőjét kínálja, kimondottan a hosszú távú túrákra, fokozott terepes igénybevételre és zord üzemi körülményekre kifejlesztett változattal.
 
Erőteljes boxermotor megnövelt kiegyenlítő tömeggel a még lágyabb járás és magas fokú terepes alkalmazhatóság szolgálatában
Ahogy az R 1200 GS, úgy az új R 1200 GS Adventure hajtásáról is az új fejlesztésű, kéthengeres boxermotor gondoskodik, amelynek teljesítménye 7750-es percenkénti fordulatszámnál változatlanul 92 kW (125 LE), 125 newtonméter maximális forgatónyomatékát pedig 6500-as percenkénti fordulatnál adja le. Elődjéhez hasonlóan az új, ugyancsak 1170 köbcentiméteres erőforrást szintén lég-/folyadékhűtés temperálja, amelynek eddigi olaj hűtőközegét most víz váltotta fel. A rendszert így nagyobb hőkapacitás jellemzi, s hatékonyabban szállítja el a motor által termelt hőmennyiséget. Ezen úgynevezett precíziós hűtési eljárás során kizárólag a motor különösen nagy termikus igénybevételű komponenseit hűti a víz, míg a továbbra is rendelkezésre álló kiegészítő léghűtés megőrzi a boxer jellegzetes külsejét és nehéz körülmények között is kiváló alkalmazhatóságát.
 
A levegő áramoltatása az optimális töltési fok érdekében függőleges irányú. A motorral közös házban dolgozik az Anti-Hopping funkcióval kiegészített, olajfürdőben futó tengelykapcsoló és a hatfokozatú sebességváltó. A szekunder hajtás feladatát karbantartásmentes, ezúttal a bal oldalra helyezett kardántengely látja el.
 
Az új R 1200 GS Adventure boxermotorjának főtengelye mintegy 950 grammal nagyobb kiegyenlítő-tömeggel készül. Ennek eredményeképpen a motor még lágyabb járás mellett az alacsony sebességek és fordulatszám-tartományok jellemezte terepes használat – például a jellegzetes triál-motorozás – során még kedvezőbb menettulajdonságokat biztosít. A sebességváltó kimenő tengelye és a kardántengely közé épített kiegészítő lengéscsillapító szintén nagyban hozzájárul e kedvező vezethetőséghez.
 
Az elektronikus fojtószelep-rendszer révén a motoros gázadási mozdulatait a gázmarkolat érzékelője továbbítja azonnal a motorszabályzás felé, amely pontosan ennek megfelelően állítja be a szelep nyitási szögét. Az új erőforrás gázadását így még pontosabb adagolhatóság és még érzékenyebb reakciók jellemzik, a már alapkivitelben kínált menetprogram-választással pedig a motoros mindenkor pontosan a pillanatnyi menetkörülményekhez igazíthatja a motor karakterét.
 
Már alapfelszereltségben ASC két üzemmóddal, extraként „Pro menetprogramok” három további menetprogrammal
Optimálisan igazodva a motoros igényeihez és az adott alkalmazáshoz az új R 1200 GS Adventure már alapkivitelében tartalmazza a kipörgésgátlót (ASC - Automatic Stability Control)  illetve két üzemmódot kínál. A széria „Rain” és Road” üzemmódokkal egyszerűen a leggyakoribb útviszonyokhoz illeszthetők a motorkerékpár menettulajdonságai. Az ugyancsak az alapfelszereltséghez tartozó blokkolásgátló berendezés (ABS) mellett az ASC rendszere bővíti jelentősen tovább az új R 1200 GS Adventure alkalmazási területét, különösen síkos úton fokozva hatékonyan az aktív biztonságot.
 
Az extrafelszerelésként kínált „Pro menetprogramok” opcióval három további menetprogrammal bővül a kínálat, a biztonságot pedig a terephasználatra készült „Enduro ABS” és „Enduro ASC” mód fokozza tovább. Az említett három további üzemmód – „Dynamic”, „Enduro” és „Enduro Pro” (kódolással aktiválható) – segítségével az ASC, az ABS illetve – amennyiben a felszereltség tartalmazza – a félaktív Dynamic ESA (Dynamic Electronic Suspension Adjustment - dinamikus, elektronikus futóműállítás) rendszerei egyaránt a terepezés különleges követelményeire hangolhatók.
 
Nedves úton és gyenge tapadási viszonyok közepette a széria „Rain” üzemmód a gáz különösen lágy adagolhatóságával és hasonló motorreakciókkal segíti a motorost. A blokkolásgátló berendezés (ABS) karakterisztikája ekkor az utcai használathoz igazodik, a kipörgésgátló (ASC - Automatic Stability Control) beavatkozási küszöbértékei pedig alacsonyabbra kerülnek a „Road” üzemmódéhoz viszonyítva. Amennyiben a felszereltség a Dynamic ESA rendszerét is tartalmazza, az első és a hátsó rugóstagok csillapítása is a pillanatnyi igényeknek megfelelően, lágy karakterisztika mentén alakul.
 
„Road” üzemmódban a motort érzékenyebb gázadási reakciók jellemzik, szabályzórendszere pedig mindenfajta úton optimális menetteljesítményekről gondoskodik. Az ABS rendszere ez esetben is az utcai használathoz igazodik, az ASC pedig hatékony vonóerő-átadásról gondoskodik. Amennyiben a Dynamic ESA is rendelkezésre áll, az első és a hátsó felfüggesztés csillapítása egyaránt alapbeállításába kerül.
 
„Dynamic” menetprogramban maradéktalanul megmutatkozhatnak az új BMW R 1200 GS Adventure sportos képességei. A motor hangolását ekkor egészen közvetlen gázadási reakciók jellemzik, a kipörgésgátló (ASC - Automatic Stability Control) visszafogott beavatkozásai pedig a hátsó kerék enyhe kipörgetését (drift) is lehetővé teszik a gyakorlott motoros számára. A blokkolásgátló berendezés (ABS) továbbra is az utcai használatra hangolva működik. Amennyiben a felszereltség a Dynamic ESA technikáját is tartalmazza, a feszesebb csillapítási karakterisztika révén teljes mértékben kiaknázhatók a motorkerékpár menetdinamikai kvalitásai.
 
„Enduro” módban terepen élhetők meg az R 1200 GS Adventure képességei. A motor lágygázadási reakcióihoz az ASC megemelt beavatkozási küszöbértékei párosulnak, a hátsó kerék tudatos és ellenőrzött kipörgetését is lehetővé téve a tapasztalt motoros számára. Az ABS ekkor laza talajon és utcai gumiabroncsokkal optimális karakterisztika mentén dolgozik, míg a Dynamic ESA az alkalmazásnak megfelelő lágy csillapítással működik.
 
Az „Enduro Pro” menetprogram az új R 1200 GS Adventure teljes terepes repertoárját megnyitja az ambiciózus enduro-motorosok előtt. Ez az üzemmód közvetlen gázadási reakcióival kimondottan a terep-gumiabroncsokhoz igazodik. A lábfék-kar lenyomásakor kikapcsol a hátsó blokkolásgátló, a Dynamic ESA pedig feszes csillapítási karakterisztikát vezérel ki.

Gyári extrafelszerelésként félaktív BMW Motorrad Dynamic ESA minden menethelyzetben optimális menetdinamikai tulajdonságokkal

Magas színvonalú biztonság és menetteljesítmények jellemzik a BMW Motorrad félaktív Dynamic ESA (Dynamic Electronic Suspension Adjustment - dinamikus, elektronikus futóműállítás) rendszerét. Elöl és hátul egy-egy rugóút-szenzor érzékeli az egyes felfüggesztések függőleges irányú mozgásait, amelyek alapján – további paraméterekkel kiegészítve – a rendszer a pillanatnyi menetkörülmények illetve a motoros manőverei függvényében alakítja önműködően a csillapítás karakterisztikáját. A Dynamic ESA az egyes üzemmódok kezelési koncepciójába illesztve vezérelhető.

Robusztus futómű acélcső-hídvázzal és hosszabb rugóutakkal a hatékonyabb terepképességek érdekében

Az új R 1200 GS Adventure az R 1200 GS csavarozott vázvéggel kialakított, teljes egészében új fejlesztésű, átmenő acélcső hídváz-szerkezetére épül. Az első Telelever, illetve a hátsó Paralever felfüggesztések továbbfejlesztésével a torziós merevség és az irányíthatóság pontossága is jól érzékelhetően növekedett az előd modellhez képest. A tovább finomított futómű-geometriai paraméterek még kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságokban mutatkoznak meg. Elöl (210 mm) és hátul (220 mm) egyaránt 20 milliméterrel hosszabb rugóút, valamint 10 milliméterrel megnövelt szabadmagasság biztosít még hatékonyabb terepes képességeket az R 1200 GS Adventure számára. A már alapkivitelében kormány-lengéscsillapítóval készülő új Adventure hosszlengőkarjának átdolgozott geometriája is nagyban hozzájárul a motorkerékpár kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságaihoz. A fő- és oldalsztender kialakítását egyaránt a hosszabb rugóutakhoz igazították a tervezők.

Gyári extrafelszerelésként LED-es főfényszóró integrált nappali menetfénnyel az éjszakai és a nappali biztonság szolgálatában

Akárcsak az R 1200 GS, az új R 1200 GS Adventure is már alapkivitelében optimális megvilágítást nyújtó halogén fényszórókkal készül. A motorkerékpár hatékonyabb nappali észlelhetősége érdekében a BMW Motorrad gyári extrafelszerelésként nappali menetfényt is kínál. Ugyancsak extraként rendelhető az úttest kedvezőbb megvilágításával éjszaka és nappal egyaránt fokozott biztonságot nyújtó LED-es főfényszóró, amely integrált nappali menetfényt is tartalmaz. Az innovatív LED-technika kifinomult hűtő- és párátlanító rendszerrel is rendelkezik.

Új burkolatelemek és 30 literes alumíniumtank erősíti a világjáró karaktert
A kimondottan az R 1200 GS Adventure számára kifejlesztett új burkolati elemekkel kialakított formavilág még inkább kiemeli a nagy GS-modell vezető pozícióját a túra-endurók között, miközben autentikus formai nyelvezete kiemelkedő műszaki adottságait hangsúlyozza.
 
Az R 1200 GS alapvető architektúráját az Adventure is megőrizte, s hangsúlyos ún. Flyline motívuma a „GS-csőrtől” az üzemanyagtartályon és az ülésen át, egészen a funkcionális kialakítású farig fut. Az átfogó, kompromisszumot nem tűrő világjáró túrakarakterre, a lehető legrobusztusabb konstrukcióra, valamint az optimális szél- és esővédelemre vonatkozó magas színvonalú igényeket burkolata és váza még harmonikusabb összhangjával elégítették ki az új R 1200 GS Adventure tervezői.
 
Az új R 1200 GS Adventure megjelenését elődjéhez viszonyítva is egyedülálló vizuális könnyedség jellemzi. Ez leginkább a nyitott kialakítású csőváz-szerkezetnek köszönhető, amely az új tervezésű, felfelé húzott farral közösen szabad bepillantást kínál a motor irányába. Szintén könnyedséget sugárzó hátulja még inkább kiemeli az új Adventure agilis, dinamikus karakterét.
Az új boxermotor függőleges irányú átáramoltatásának megfelelően a külső vonalvezetést szintén a függőleges irány határozza meg, amely a szemcsés matt fekete felületű légbeömlőnyílástól az új tervezésű, 30 literes (R 1200 GS: 20 liter) alumínium üzemanyag-tartály térdtámaszain át aerodinamikus és könnyed formákkal nyúlik egészen a motorig. Kiegészítő bukócső képez az új R 1200 GS Adventure elejét hatékonyan védő szerkezetet, a szériakivitelhez tartozó markolatvédőkkel és az új tervezésű jobb illetve bal oldali légbeömlőnyílás védőrácsaival közösen robusztus és határozottan terepes megjelenést kölcsönözve a motorkerékpárnak. A magas fokú gyakorlati használhatóság tükröződik az olyan részletekben is, mint az üzemanyag-betöltő nyílás előtt az apróbb tárgyak, például kártyák vagy aprópénz számára kialakított rakodórekesz.
 
Az új R 1200 GS Adventure különösen igényes megjelenésében egyes felületeinek tudatosan formált harmonikus összjátéka is fontos szerepet játszik. A válogatott fényezések és szemcsézett felületek mellett számos eloxált elem, mint például a felső villahíd vagy a tengely szorítóbilincsei is egyértelműen utalnak a világjáró túra-enduro kiemelkedő műszaki színvonalára.

Új „GS-csőr”, átdolgozott szélvédő és légterelő elemek a szél és az eső elleni még hatékonyabb védelem érdekében

A jellegzetes „GS-csőr” szögletes kontúrjaival és vizuálisan jól elkülönülő meghosszabbításával továbbra is magas fokú ellenálló képességet és egyéni karaktert sugároz, s még hatékonyabb védelmet biztosít a felfröccsenő vízzel szemben. Az ugyancsak kifejezetten az Adventure számára kifejlesztett ék-alakú szélvédő két oldalsó légterelő elemével közösen optimális áramlástani tulajdonságokról gondoskodik. A kézikerékkel gyors szakaszokon is egyszerűen, egy kézzel állítható szélvédő turbulenciáktól mentesen vezeti el a motoros körül az áramló levegőt, különösen a magasabb sebesség-tartományokon tehermentesítve hatékonyan a felsőtestet. A kiegészítő légterelők a vesék tájékán is jól érzékelhetően mérséklik a huzatot.

Tökéletes ergonómia – terepezéskor is
A motorkerékpárt a térdek környékén nagyméretű üzemanyagtartálya ellenére is karcsú test jellemzi, ami nemcsak a vizuális könnyedség szempontjából előnyös. A széles combtámasz mellett az ülés keskenyebb első része biztosít a motorosnak jóval nagyobb mozgási szabadságot, mint az előd modell. A 890 és 910 milliméteres magasságot kínáló ülés dőlésszöge állítható. 
 
Az új Adventure az R 1200 GS modellénél szélesebb enduro-lábtartókkal illetve állítható lábfékés váltókarral alkalmazkodik terepen is rugalmasan a változó körülményekhez, a személyes motorozási stílushoz és szokásokhoz, valamint a különböző lábbelikhez.


3. Színek

Az új R 1200 GS Adventure új színkoncepcióival is egyértelműen kifejezésre juttatja kalandra termett és világutazó-karakterét. 
 
„Matt olíva” alapszínében az R 1200 GS Adventure hosszú távú túra-enduro stílusát hangsúlyozza, különösen robusztus és férfias megjelenéssel. 
 
A BMW Motorrad fehér (Alpin white) márkaszínében az R 1200 GS Adventure kimondottan könnyed hatást keltve, leginkább terepes képességeit állítja előtérbe.
 
Kék (Racing blue metallic matt) árnyalatában az R 1200 GS Adventure következetesen sportos karaktert sugároz, elsősorban utcai menetdinamikai képességeire utalva.


4. Felszereltség


Gyári extrafelszerelések és kiegészítők
Az új R 1200 GS Adventure egyéni igények szerinti felszerelésére és kialakítására a BMW Motorrad jól megszokott, gyári extrafelszerelések és kiegészítők igen széles körű kínálatával áll rendelkezésre. 
 
Az extrafelszerelések gyárilag, közvetlenül az összeszerelési folyamat során kerülnek a motorkerékpárokra, a kiegészítőket pedig a BMW Motorrad márkaszervize vagy akár személyesen az ügyfél szerelheti fel. Az egyes modellek felszereltsége így igény szerint utólagosan is bővíthető.

Extrafelszerelések
  • „Pro menetprogramok” (három további menetprogram: „Dynamic”, „Enduro” és „Enduro Pro” valamint a terepes alkalmazás „Enduro ABS” és „Enduro ASC” bővítései)
  • Félaktív futómű a Dynamic ESA (Dynamic Electronic Suspension Adjustment – dinamikus, elektronikus futóműállítás) rendszerével
  • Navigáció-előkészítés
  • „Pro” fedélzeti számítógép
  • Sebességtartó automatika
  • Teljes-LED fényszóró integrált nappali menetfénnyel
  • LED-es nappali menetfény
  • LED-es kiegészítő fényszóró
  • LED-es irányjelzők
  • Gumiabroncs levegőnyomás ellenőrző (RDC)
  • Markolatfűtés
  • Krómozott kipufogórendszer
  • Jellegmező-variáció normálbenzinhez (ROZ 91)
  • Riasztóberendezés
  • Off-road gumiabroncsok

Kiegészítők:


Biztonság
  • LED-es kiegészítő fényszóró
  • Riasztóberendezés

Csomagszállítás
  • Alumínium kofferek
  • Belső táska az alumínium kofferekhez
  • Alumínium topcase
  • Belső táska az alumínium topcase-hez
  • Az üzemanyagtartályra rögzíthető hátizsák, vízálló
  • „Softbag 2” puha csomagtartó-táska, kicsi
  • „Softbag 2” puha csomagtartó-táska, nagy

Design
  • LED-es irányjelzők

Hang
  • Akrapovic HP sportkipufogó

Ergonómia és kényelem
  • „Rallye”-ülés csomagtartó felülettel (895 mm, nem állítható)
  • Színezett szélvédő

Navigáció és kommunikáció
  • BMW Motorrad Navigator V
  • Tartó a navigációs rendszerhez, kábel és szerelőkészlet

Karbantartás és technika
  • Szerszám- és szervizkészlet


5. Teljesítmény- és forgatónyomaték-diagram

BMW R 1200 GS Adventure

 


6. Műszaki adatok

BMW R 1200 GS Adventure

 
"

Nincsenek megjegyzések: