Nolan N103 |
Nolan N103 színváltozatok |
Nolan N104 |
FM sisak:
Szerintem akkor 17.000 Ft volt azért a pénzért óriási élmény és ugrás volt a játszós szemetek után. Nem ajánlanám az alap modellt 200 km/h sebességhez verseny pályán. Amennyire emlékszem mindene működött igaz az zárt sisak volt kevesebb műszaki kihívással és hiba lehetőséggel. Elég hangos volt és sok óra alatt be lehetett áztatni sajnos.
Orosz enduro PRO:
Nyilván a név is csak vicc én is annak szánom. Ütéselnyelés minimális, síszemüveggel nem viszik ki a bogarak a szemedet viszont ugye beázol. Vicc kategória, édesapám hozta a nagy testvérektől még személyesen. Simson, ETZ korszakban sok km-et mentünk vele.
sisak rögzítő csat |
Nolan N103:
Itt léptéket, árat, kategóriát ugrunk ugye. Ez egy nagyon jó sisak fejből 90.000 Ft körüli fogyasztói
Tapasztalatok:
- Ha a szilikonos páramentes plexit kapjuk alapból vagy vesszük hozzá akkor jól járunk, ha a
sima gyári dupla páramentest kapjuk akkor jól tesszük ha oda figyelünk rá, hogy a kis excenteres feszítő csavarkák soha ne lazuljanak meg mert a két plexi összeérve egy kis út porával annyira összekarcolja a külső plexink belső oldalát, hogy felfelé
karcolódó sisak plexi - Mosni nagyon óvatosan érdemes az amúgy kivehető párnákat, mert több felhasználónál 30 fokon kézi programban de gépben mosva eleresztett a párnák ragasztása és bajos lett a vissza szerelés, inkább kézzel lötyköljük ki (vagy ne izzadjunk bele)
- Nekem kényelmes sisak amúgy a mai napig használok egyet igaz ez már a második Nolan N103-asom, mert ugye a Kazah túrán az okos esküvői nép felborította a vasat és a sisak a tükrön volt...
- Nem mondanám csendes sisaknak sajnos, 100 km/h felett jobb lenne ha többet tompítana a zajból
- Nekem be nem ázott soha, ami kicsit zavart, hogy apró lények be tudnak jutni a szellőzőn keresztül a menetszéllel seggbe rúgva, lehet nincsen benne rendes rovar háló nem tudom.
excenteres plexi csavarok - Felnyitott állrésszel nem is szabadna nagyon motorozni benne de sokan megteszik a szemünk védelmére olyankor le tudjuk engedni a héjba épített nap ellenzőt. Statisztika, hogy városon belül több a baleset azért sem szabadna felnyitott állal közlekedni, kisebb sebeséggel nyugtatva magunkat településen belül, mert egy esetleges balesetben pont állunk, állkapcsunk, fogsorunk nem marad ha nyitva van a sisak esetleg arcunk sem. Akik légszomjasak tuti kinyitják, mi baj lehet 50 km/h-val? Sok, nagyon sok baj!
- Írjuk le az előnyöket is, nagyon könnyen lehet bele gyári vagy egyéb kommunikációt építeni mert okosan hagytak neki helyet mindenhol a sisakban (a füleknél is pl.). Nekem nem a gyári van hanem egy F4-es de meg vagyok elégedve vele.
- Másik előny, hogy kimondottan előnyösre, kényelmesre tervezték meg szemüveg használatával is. Azoknak előnyös akik dioptriás vagy napszemüvegben szeretnek motorozni, sőt a belső napvédő plexi is elegendő helyet biztosít a szemüveg számára, azért biztos ami biztos sisak
Nolan N103 excenteres kiemelője - Csupán" esztétikai kérdés de nekem a sisak színe nem fakult ki a lakk is jól bírja nem karcosodik igaz az előző példányon az utas bólintgatás miatt tettem a tarkó része egy átlátszó védő fólia darabot ahol a fejelgetés esélyes...
- Viselni kényelmes a sisakot, felnyitva az állrészt, kicsit húzza az ember fejét előre és nagyobb sebességnél a felnyitott állrészbe jobban bele tud kapni a menetszél de ugye így nem is illik használni...
- Nagyon jól működik viszont a sisakot fejen tartó pánt csatja nagyon jól állítható fokozatokban és kényelmes, biztonságos és gyors a kinyitása is, ráadásul párnázott, hogy a csat ne nyomja az ádámcsutkát vagy a nyakunk finom puha részét.
- Ami nekem tetszik, hogy a felnyíló állrészt nem egy forgásponttal tervezték meg hanem excenteresen felnyílás közben a héjat jól követve emeli el az állrészt így soha semelyik része
állnyitó gombok - Fontos biztonsági kérdés az áll rész nyitó gombja illetve gombjai, ugyanis a tervezők egy esés közben kiszámíthatatlan , koordinálatlan mozgással is számoltak és a véletlenül az állunkba kapunk mozdulatra nem nyílik ki a sisak csak ha a 2db gombot egymáshoz közelítjük, az állrész alsó élénél lévőt felfelé kell toljuk amire kiemelkedik feljebb egy gomb amit lefelé kell nyomnunk, leírva összetett az életben 5 perc alatt megszokható és mindig egy kézzel jól elvégezhető.
- A súly mindig nehéz kérdés a témában, hiszen itt nem verseny sisakokról van szó és nem is egy egész héjról, hanem több mozgó elemről, nyitott héjról, belső napellenzőről. Tény ami tény lehetne könnyebb is de ha biztonságos akkor vállalható a súly szerintem.
- Nyitott állapotban sajnos elég rugalmas a sisak két alsó pontja mai az arcpárnáknál van, így
víz becsorgás gátló gumi él - Összességében látszik a kobakon, hogy sok munkát tettek bele és több generációs már amodell mert kiforrott egy darab.
- A pelxi levétele nálam nem vitte el a pálmát...elvileg ügyes megoldás lenne a helyére kattan de a vagy megtanulunk mindkét oldalon nyomni egy gombot vagy oldalanként szabadítjuk csak ki a plexit egymás után, én sajnos jártam úgy a közelmúltban, hogy a plexi rugós tartógombja katapultált a helyéről, ez mondjuk sötétben, útközben rizikós lépés lenne, mert akkor nyitott sisakot kapunk és mehetünk tovább plexi nélkül ha nem találjuk meg a gombot és a rugót. Az ötlet jó és hangya...csúszik el ugyanis a rugós gomb ha félre billen akkor a végállás ütközője picike és ki tud bújni és máris jöhet a 4kézláb műsor a fűben...
- Zárt sisakban sokkal kompaktabbak is vannak de a "kabrió" légies ízét nem tudjuk adni.
BMW System 6 EVO - Félre értés ne essen ez a sisak klasszisokkal jobb mint a játszós, műanyag felnyíló sisakok 40-50 ezer Forint környékén, volt szerencsém párat felpróbálni azokból is hát köszi...a fejemet soha nem bíznám rá amikor az új sisak is nehézkesen működik, meg a "majd bekopik" szövegek jönnek.
- A sisak alján a gumi perem picit el tud mozdulni a helyéről de soha nem hagytam el tehát csak esztétikai hiba, bár 90 pénzért jobb lenne ha minden klappolna.
- Nem bántam meg, hogy megvettem, mérnökként vágyom még jobb termékre de nem csalódás ez is olyan mint bármi: törődni kell vele, ápolni és azt meghálálja.
- Én a plexijét mindig beáztatva" tisztítottam soha nem szárazon vagy félnedvesen
Schubert C3 Pro - 30 Celsius felett akármit csinálok benne meleg a sisak nagyon, abban a tartományban kicsit kevés a szellőzés ott már nem tudjuk lehűteni a tarkónkat.
- Apróság de kedves, hogy kapunk egy kis táskát, huzatot a sisak tárolásához ami óvja a portól, kosztól karcolásoktól kedvencünket, egyesek szerint abban érdemes mosni a belső párnáit is.
- Kényelmes az ergonómiája, nekem nem szokta nyomni a fülem egyik oldalon sem ami azért fontos mert 1-2 óra után ha picit is nyomja az fájdalmas tud lenni és 6-12 óra után elviselhetetlen ha tervezési hiba van a fül-tér kialakításában.
- Sok színből választhatunk így mindenki ruhájához, motorjához megfelelő modellt tud választani és a manapság divatos láthatósági szín is elérhető, sőt az én esetemben van kék-fehér csíkos is ami ugye kitűnő lenne a GS limitált, jubileumi kék-fehér tankjához de persze ez a szín párosítás feláras.
- Egyik motoros társam most vett Nolan N104-et kíváncsi vagyok, elsőre szemre még ez is Olasz termék de nagyon jó a formaterve.
- Az, hogy a plexi és a belső napellenző is több pozícióban is megállítható nekem nagyon nagy
belső napellenző mozgatója - Több csavar és csavar fej látható a sisakon kívül is, na ez nekem nem vagány, mert ez nem egy római gladiátor kellék, hanem egy második évezredes fejlesztés.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése