2015. október 2., péntek

SW Motech TraX Alu dobozok tartós tesztje

Felszerelés teszt rovatom jelentkezik:

Most már eltelt annyi idő, hogy le merjem írni a Trax dobozokkal szerzett tapasztalataimat. Előre leszögezném a sértődések elkerülése érdekében, hogy ezek a tapasztalatok kizárólag az én típusomra az én felhasználási szokásaimmal igazak az azóta eltelt sok évben a termékek fejlődtek a tervezők átalakítottak sok részletet.Vannak azért vele hiányosságok és pici hibák is talán. Így 5 év használat után már alaposan látom az előnyöket és a hátrányokat is.
Kazahsztánban jó szolgálatot tett a rendszer de a bal oldali keret összes tartó hegesztése eltört sajnos lásd: http://evobike.hu/galeriak/oldal/109http://evobike.hu/galeriak/oldal/109

Miért vettem Traxot az egy korábbi írásomból is kiderül. 

Pár szóban azért említeném újra miért éppen az SW rendszerét választottam. Az Alu kofferek robusztusnak tűntek, árban elérhetőbb volt mint mondjuk a vér profinak tűnő Touratech termékek, a gyári BMW R1150 GS Adventure Alu kofferek nekem nem tetszettek, mert pont kívül van rajtuk a műanyag zár és rögzítés azon a helyen ahová a motor mikor dől biztosan ütődik, szerintem az az egy elég téves dolog volt ennél az évjáratnál szerencsére többet soha nem is csinált ilyet a BMW. Ráadásul a BMW gyári adventure Alu kofferek arany árban voltak egy 108.000 km-es BMW GS-re. A mai napig drágán mérik őket de senki nem hangsúlyozza, hogy sérülékeny a záródásuk. Néztem még Hepco&Becker koffereket is nekik van még nagyon jó műanyag és Alu is de elérhetetlen árban voltak akkor számomra. A Touratech drága volt akkor is bár szemre érezhetően vér profi mind. A hazai és külföldi körkép után gyorsan összeállt a kép bennem ha jó áron odaadják a Trax dobozokat akkor jó üzletet csinálok. Ezt szeretném most nektek értékelni 5 év használat után.

Szedjük sorba az előnyöket és a hátrányokat a TRAX dobozok esetében.

Előnyök:
  1. látványos Alu dobozok
  2. praktikus le és felszerelés a bajonettes kerettartó csavarokkal
  3. ügyes megvehető extra zárható kézi tekerős gomb a keret lopás gátlásához
  4. masszívnak tűnő Alu kofferek
  5. a motor a hátsó indexek áthelyezésén kívül nem igényel átalakítást
  6. lég és vízmentesnek tűntek az Alu kofferek
  7. a kofferek tetejére még lehet rögzíteni mondjuk Ortlieb vízmentes táskákat, mert jó hevederfűzési pontokat kínál a doboz alapból a zárófedelén
  8. zseniális, hogy a dobozok felülről nyílnak a gyári BMW műanyag dobozokkal ellentétben
  9. kulccsal zárható mind az Alu doboz mind pedig a dobozok a tartó keretükre sőt a tartó keret a motorra is ha az ember megveszi a zárható gombot extraként oldalaként vagyis keretenként 1-1 db-ot
  10. belül sima kialakításúak az Alu kofferek amitől könnyen pakolhatóak
  11. igényes belső táskát tudunk venni az Alu kofferekbe melyeken a fő rekeszen kívül még egy további teljes felületű oldalzseb is van és ráadásul jár a hátizsák pánt is a belső táskákhoz ami el van rejtve, hogy a belső táska ki-be vételekor ne akadjunk bele de ha a szállásra cipelnünk kell a belső táskát bizony nagyon jól jön
  12. jobban pakolható mint a gyári BMW műanyagdobozok, mert azoknak az oldala nyílik és ha nem ügyes az ember akkor a tartalma az aszfalton landol ha úgy volt bepakolva mondjuk belső táska nélkül és a fedelet zárva is könnyebben akad be a fedél alá a tartalma
Hátrányok: 
  1. az Alu dobozok fedelénél a gumi tömítő szalag az évek alatt 2 cm-rt zsugorodott ami miatt a fedél tömítettsége már nem lég és vízmentes, minden mosás és poros motorozás után a belső táskán látszik a bejutott kosz (gondolom cserélhető ez a gumi csík)
  2. szinte senki engem is bele értve nem szokta elolvasni az apró betűs részt miszerint hiába ilyen robusztus és erős látványú a TRAX rendszer 10-12 kg-nál többel nem terhelhetőek a kofferek!!! Ez most komoly? Ilyen koffert nem péniszkompenzátornak veszel (legalábbis én nem) hanem, mert olyan utakat tervezel ahol fontos a gép pakolhatósága! A dobozba rakható csomag súlya is több ennél nem beszélve arról ha a tetejére is teszünk még +ban csomagot. Ez az évek alatt nagyon szűk keresztmetszetnek tűnt. Az előírt súlyt biztosan hosszú évekig gond nélkül jól viseli amúgy.
  3. sajnos a kazahsztáni úton a baloldali tartó keret minden hegesztése eltört ami miatt az egész doboz levált a motorról de még időben észre vettem így nem sérült meg jobban senki sem (mondjuk az út után még garanciában a forgalmazó ki is cserélte azt az oldali keretet nekem annak ellenére, hogy Kazahsztánban egy kedves magyar ember hibátlanra meghegesztette nekem)
  4. 5 év után a jobboldali tartó keret egyik hegesztése is észrevettem, hogy elrepedt, rozsdásodott és a repedésnél bejutott víz belülről is kezdte támadni a tartókeretet
  5. sajnos a dobozokat tartó keret, szelvény falvastagsága túl vékony és ezt még rontja, hogy hegesztéskor kap egy hőterhelést és a tartó lábak szelvénye nincsen belefuttatva a keretbe csak találkoznak és egy hegesztett varrat tartja össze
  6. a zárak sok kosz, víz után nagyon picit akadósabbak lettek de maximálisan használhatóak még és pici szilikon óriásit javít rajtuk :)
  7. a dobozok átlós merevsége egy-egy eldőléskor nem éri el a legjobb Alu kofferek szintjét
  8. egy-egy állóhelyzetű eldőlésnél terepen például olyan gyenge a dobozokat tartó keret, hogy szerintem egy 250 kg-os motort nem tart meg 3-nál többször
  9. Touratech dobozon elég sok motort láttam már az oldalán feküdni de a dobozok nem gyűrődtek el
  10. Huzamos rossz utas használat után vagy közben a bajonettes kis rögzítő elemek (csavarok) elkopnak és a kis stift ami rajtuk van már nem zár jól, mert a doboztartó kereten lévő ferde pálya is kikopik, egy rögzítő szemet így el is hagytam de az eredmény az, hogy a doboz és a keret együttesen zörög, lötyög a motoron ami nem jó látvány és nem is túl jó hang
  11. Szerintem egy világtúrázáshoz kinéző vagy alkalmas rendszertől azért oldalanként elvárható lenne egy 15-20 kg-os terhelhetőség ezt a TRAX rendszerem nem támogatta (nem tudom a mai tudja-e már) Lásd a fotómon--››
Összefoglalva ha ma kellene döntenem, akkor ha nincsen több pénz a rendszerre ma is megvenném ha picit még hozzá tudunk tenni árban akkor viszont jobbat, erősebbet, tartósabbat vennék.
Következő posztjaimban sorra veszem az általam vásárolt és tesztelt termékek véleményezését, remélve, hogy segítek a döntésben anélkül, hogy bárkit is megbántanék. Ugyanazon termékek más-más motoron és felhasználás szerint biztosan jól tudnak működni főleg ha betartjuk a gyár által tett előírásokat és használati feltételeket.

2 megjegyzés:

palesz22 írta...

Szia, nagyon tetszik a blog, és örülök, hogy tervezel ehhez hasonló véleményt írni a kiegészítőkről. Viszont ha már ennyi km-t megtettél egy adott motorral, összeszedhetnéd egy bejegyzésbe az összes eddigi problémát, javítást és akár ezek költségét is. Gondolom nem csak számomra lenne hasznos információ! :)

KGST írta...

Szia, annyira sokrétű a fejlesztések, költések listája, hogy 8 évet nem tudok egyben megírni de elvileg nem kell mindent végig olvasni, mert a jobb szélen lévő címkék a jobb, könnyebb, gyorsabb navigációt hivatottak szolgálni. Örülök, hogy tetszik a blog :)
Ott külön van címke a fontos részekre:
http://bmwr1150gskrisztian.blogspot.hu/search/label/Felszerel%C3%A9s
http://bmwr1150gskrisztian.blogspot.hu/search/label/Gs
http://bmwr1150gskrisztian.blogspot.hu/search/label/K%C3%B6lts%C3%A9gek
http://bmwr1150gskrisztian.blogspot.hu/search/label/tapasztalatok
http://bmwr1150gskrisztian.blogspot.hu/search/label/Tart%C3%B3szteszt
http://bmwr1150gskrisztian.blogspot.hu/search/label/Tesztek
Tanulságos lenne egyben látni mondjuk, hogy mennyire sokat költünk a szenvedélyünkre még akkor is ha a motor szinte hiba mentes volt a 8 évig és én sem vagyok impulzív vásárló....jövőben igyekszem kitérni ezekre jobban.