2016. február 19., péntek

Nyereg alatt puhul a hús, vagy felette?

Nyergelj magyar!

"Puki párna" ahogy a legtöbb motoros barátom nevezi. Öntsünk tiszta vizet a pohárba! A BMW R 1150 GS nyerge kényelmes, talán néha túl puha is de mivel az előző tulajdonosa a vasnak 100 kg körül volt én viszont meg csak 85 kg vagyok így Ő szerintem kicsit "kiülte" a nyerget. Mivel az összes jó megoldás nagyon drága volt, értem itt tuning ülés, Touratech, ToMMot, egyedi varratás, fél gyári kiegészítők így más irányt kerestem. Pedig a jó ülés fontos amikor valaki 1000-1400 km / nap motorozásban gondolkodik amiben volt szerencsém többször is részt venni. Minden létező megoldást végig néztem árban és nagyon jó "tuning" fotelek kaphatóak vagy gyártathatóak is rendelésre, fenék formára...Sőt ami GS-en csajos dolog szívesen fűznek bele fűtő szálat is ami egy jó esős, hideg napon jól tud jönni, amikor a fagyott tojásból zápot akarunk főzni. Nem beszélve az utasról aki sok esetben kívánja a melegebbet egy-egy őszi guruláson. Ezek ellenére én egy másik utat választottam. Ugyanis nekem fontos volt, hogy a zselés ülés sem idomul tökéletesen és nem is változtatható a nyomása...Az amerikai AirHawk viszont mivel nevéből adódóan is levegővel működik így "szabályozható" nyomással bír. Mikor megláttam az árát rohammentővel hívtak rám lélegeztető-oszcillátoros, defibrillátoros mentő autót, mert szív infrastruktúrát kaptam. Mivel egy lufi felfújva szeleppel ennyibe kerül. Miután újra élesztettek elengedtem az "okos" magyar módit, majd csinálok én olyat negyede annyiért 5x jobbat....köszönjük leülhet elégtelen. Megnéztem minden videót és bízva a Jóistenben egy barátommal megrendeltük onlány :) Izgatottan vártam a csomagot, hogy végre üléspróbát (nem közös-ülés) vegyek. Megjött, boldog voltam, tetszett, kipróbáltam. SZERELEM. Lehet, hogy nem esztétikus de az biztos, hogy soha nem bántál még ilyen finoman a popóddal. Ráadásul évekig tesztelgettem a nyomást benne, ami nagyon fontos a testsúlyhoz, nem kell túlfújni, mert nem attól kényelmes.

Mi is a működési elve?

A huzaton belül egy gumi légpárna rendszert kapunk amiben ugyan vannak formára sütött cellák de ezek a cellák nem önálló légbuborékok hanem egy jól tervezett légrendszer részei, magyarán hörgőcskék a tüdőben melyek össze vannak kötve egymással. Miért is jó nekünk ez? A fenekünkön átadott nyomás, testsúlyból adódik de a legjobban formázott ülés is csak egy részét használja nyomás átadásra a sej-hajunknak. Na az AirHawk pont nem így működik hiszen ha egy cellát jobban terhelnék akkor abból a légnyomás átszökik egy kevésbé terhelt cellába tehát a teljes felületen kiegyenlítődik a nyomás így sehol sem nyom jobban vagy kevésbé a "puki-párna". Zseniális a gyakorlatban. Mivel nem teljes felületen fekszünk fel és némi szellőzést is meg tudunk valósítani hiszen a textil huzat is szándékosan szellőző anyagból készült. Nem a csilis bab miatt kell szellőzni (csak) hanem, mert a legtöbb motoros nadrág jól izzaszt pedig nincsen súlycsoport korlátozásunk. Sok éve megvan nekem és nagyon szeretem is, csak ajánlani tudom. Mivel nem sok helyen kapható ezért erősen gondolkodom, hogy az új GuruTech webshopunkba megpróbálom beszerezni a kínálatba. Írjatok ha látjátok értelmét. Én nem találtam jobb megoldást, mert ezzel egy darab lécen is elülnék ha a párna ott lehet. Ha vastagra fújod tudsz rajta billegni és a csípő ízületet is tudod kicsit "tornáztatni", pihentetni, billegtetni. Én ezzel tudtam a legnagyobb napi (vagyis 24-48 órát) végig ülni. 2000 km / 1-2 nap még nem volt meg de nem sok híja volt.

Létezik belőle utas változat is, eddig nálam nem volt igény hiszen a legtöbb nő nem ül 1000 km / nap felett hátul mint benzin tyúk, ráadásul Ők sokszor "párnázottabbak" :)

Lassan itt a jó idő így tudunk nyergelni :) na persze ha akkor még lesz mit nyergelni...

Nincsenek megjegyzések: