2008. december 10., szerda

Simsonnal Wartburg-ot letolni?

Eddig az össze motoros "balesetemet" sikerült kevés maradandó sérüléssel megúszni ( fizikailag ) mert ugye lelkileg igen komoly torzulás kell ahhoz, hogy az ember fia a legfinomabb után egyre erősödő figyelmeztetések után se kérdőjelezze meg magában a motorra termettség kérdését.
Kezdeném is az első eseményekkel hátha másnak is segít megúszni egy két kellemetlen szituációt és utólagos "agyonverlek baszd meg" mondatokat!( elnézést a trágár idézetért de valóságon alapszik )
Szituáció a következő: én a Bátyus néven emlegetett édes testvérem mögött ülök a Simson motorkerékpár besorolású személyi gépjárművön a világ legboldogabb öcsikéjeként mivel olyan jól robogunk, jók a látási viszonyok és a testvérem maximálisan megbízható sofőrként tökéletesen uralja az adott, szóban forgó gépjárművét a családnak.Lakott területen belül úgy választotta meg gépjárműve haladási sebességét, hogy az a látási és útviszonyoknak maximálisan megfelelt. Közeledtünk nagy boldogságunkban egy igen egyértelmű kereszteződéshez, ahol a mi elsőbbségünk biztosítva volt a kereszt irányú utcában közlekedő gépjárművekkel szemben mert őket jól látható Stop tábla és az aszfaltra festett kötelező megállásra felszólító Stop felirat festés és vastag vonal tájékoztatta.Jónak is tűnt minden Bátyó utólagos elmesélése alapján ( mivel akkor a köztünk lévő 3 év korkülönbség és az én gyermekkoromban bekövetkezett, táplálék útján elkapott erős lebontás béli gyulladásomnak hála vagy 25 cm-rel voltam alacsonyabb testvéremnél-így kizárva magam hátul ülve a szituáció és úgy általában a motorozás jobb előre láthatóságából ) tehát mi haladunk védett úton és a kereszteződéshez érve veszélyeztető tényező és elsőbbségünket megadni nem szándékozó vagy erre ráutaló magatartást kifejező közlekedő partner nem lévén a csomópontban.A pontosítás kedvéért le kell írjam az akkori sebesség korlátozások szerint lakott területen belül "nagy" motorkerékpárral a megengedett maximális sebesség még 60 km/h volt.A mi Simson típusú motorkerékpárunk tökéletes műszaki állapotban volt ami köszönhető szerető tulajdonosának az én édesapámnak és gondos üzembentartójának Bátyusnak aki nem mellékesen autószerelő végzettsége birtokában csak javítani tudott az igen alaposan megtervezett Simson motorkerékpáron.Na most jön a fekete leves, nekünk a közlekedési csomópontban az utak találkozásánál bal kéz felől áll ( tehát nem mozog ) egy Wartburg típusú személygépkocsi egy fő gépjárművezető idősebb férfi magyar állampolgárral a vezető ülésben. Természetesen a mi első fényszórónk az akkori előírásoknak köszönhetően világít mivel lakott terülten belül ez akkor is kötelező volt.Bátyús vígan közelíti meg lassítás nélkül a csomópontot mert alapos körültekintés és előzékeny vezetése révén látja a Wartburg vezetője ráutaló magatartásával kifejezi mivel egy helyben áll, hogy Ő biztosítja számunkra a szabad áthaladást a csomóponton mivel neki ez a KRESZ szabályaiból adódóan kötelessége is volt.Sajnos ezt sem láttam a fent említett igen alacsony növésemnek hála mivel akkoriban azt hittem a Bátyus mindent eltakaró Ferihegy2-es leszállópálya méretűnek vélt háta mindent eltakar előlem de legalább meg is véd mindentől...
A következő szituációban eszmélek magamra ismert útvonalon haladunk és a Testvérem Bátyus iszonyatosat fékez az események annyira felgyorsulnak, hogy én nyugodt szívvel maradok le róla mint a 17h-rás Pécsi IC-ről.Fék, csikorgás, -5 g-nek vélt lassulás, csattanás én haszontalan babzsák tömegként tolódom előre, sisakom testvérem hátában és már fekszünk is a földön. Húúú bazz na ezt nem vártam tőled Bátyó....fakadnék ki mikor eszmélve látom, előttem egy wartburg személygépkocsi hátsó jobb oldali éppen csak horpadt hátsó ajtaja van. Látom testvérem aki a higgadtság mintaképe nálam és soha semmivel nem lehet kihozni a sodrából pattan fel és az eddig karcmentes orosz gyártmányú fabatkát sem érő sisakját földhöz vágva igen FÖLDHÖZ VÁGVA rohan a wartburg vezetőoldali ajtajához lendületéből vélve, hogy most azonnal itt helyben, önkényesen igazságot szolgáltat az amúgy is idős kortól szenvedő, reflexeiben csökkent képességű szinte védtelen gépjármű vezetőn.
Rémült hangon, hogy nagyobb bajt csinál mint van nyögöm utána, hogy nyugi tesó az én életemért bosszúból ne oltsd ki azt az amúgy is rövidnek tűnő, haló félben lévő, 90 és a biztos halál között lebegő kis nyugdíjas életét mert köszönöm jól vagyok és élek is!Na az én szavaim nem állították volna meg rendíthetetlen dühében de legnagyobb szerencsénkre családi rokonunk éppen végig nézve az eseményeket érkezett meg a helyszínre elterelve eredeti bosszú szándékától Bátyust, és fellélegezhettem.Több dolog miatt is, ezek szerint élünk Bátyus is jól van ha tud állni sőt rárontani valakire...juhé megúsztuk!Ekkor másik barátunk Matyesz ( M. Tamás szegedi lakos )is éppen a helyszínre érkezik országúti kerékpárjával és döbbenten nyugtat meg, hogy Ő is az első sorba váltott jegyet a mai előadás fő attrakciójára és garantál minket, hogy semmiképen sem fogja vissza követelni a jegye árát mivel az előadás bemutatkozó, megismételhetetlen fő száma olyan látványt nyújtott, aminek eredményeként majdnem becsokizott a nadrágjába!Oké hangulat finombeállítása, események normális sebességbe zökkenése és a tények felmérése!
Mi is történt akkor most próbálom szerény képességeim és az elmesélések alapján visszaadni a szituációt magamnak is a gyors tanulás reményében!
Kérdezzük a Wartburg személygépkocsi idősebb vezetőjét: fogyasztott-e a vezetést és a gépjármű feletti biztos uralmat befolyásoló szert?Esetleg alkoholt ivott-e?Szerintem maximum a Viagra az ami jót tett volna a reflexeinek meg nekünk is mert a borzasztó, helyileg kialakuló vérbőségétől talán nem tudott volna kocsiba ülni és akkor nem tud velünk ilyen őszinte, erős, maghatározó kapcsolatba kerülni..
Tagad mindent Ő ugyan nem tett semmit a korán kívül a saját képességeinek rontása végett!Na akkor honnan pottyant elénk?"Elétek?- én ugyan nem láttam semmit!"
Tessék?Nem tetszett látni a 2 személlyel, védett úton, kivilágítottan, nappal a megengedett sebességgel közlekedő motorkerékpárt amint a csomóponthoz közelítve reménykedik a zavartalan, biztosított áthaladásban?Nem Én fiam!
Tény magállt a táblánál, de nem a mi tiszteletünkre, sokkal inkább a KRESZ alaposabb ismerete miatt, van ugye piros jól látható nagy tábla felirattal....
Mikor senkit és semmit nem látott ( minket sem ) akinek elsőbbséget kellene biztosítania a csomópontban elindult- tökéletesen elzárva Bátyus elől a legkisebb esélyt is a biztonságos áthaladásra. Tanulság ha azt hiszed kis naivan, hogy Te jól közlekedsz akkor biztosan más is figyel rád vagy csak legalább lát, hát nem!
Attól, hogy elsőbbségadásra kötelezve valaki áll az nem jelenti azt, hogy az agya keresi az elvileg jól láthatóan a látóterében a sokkal kisebb szemből nézeti vetülettel rendelkező motorost is.Meg kell győződj róla -a szándék neked szól csak neked mert jól vagy észlelve!
Na eddigre körülbelül az idős személygépkocsit vezető Úr is sikeresen kikászálódott az éppen csak sérült Wartburg típusú személygépkocsijából.Néz is nagyot ez meg mi?Motorbicikli?Vagy csak halom vas?Nem tetszik tudni; ez a családi szemünk fénye ami megúszott minden ilyen marhaságot 15 éve folyamatosan és maga ennek a siker történetnek vetett véget ilyen triviálisan, béna csattanóval.
Győzködi az igen dühödt Bátyust nincsen semmi baj a motorkerékpár egész felismerhető ( azért tetszett elsőre levegőnek nézni? ) ha kitartóak vagyunk akkor akár ráülve is haza tudunk "gurulni" vele.
Azt hittem agyrázkódásom van!Miről beszél ez?Nézzük már meg a gépet kicsit alaposabban: első teleszkóp pár elgörbülve és megszorulva, tank deformálódva, lábbal működtethető fék berendezés működtető pedálja a földig taposva árulkodva Bátyus eltökéltségéről, hogy nem akar a Wartburg oldalán szétkenni minket mint pástétomot a kenős kés a friss fehér kenyéren.Első fényszóró berendezés nem tudom hol van, kormányra olyan nyomást tettünk ,-igen tettünk mert sajnos az én lassítás nélkül előre csúszó tömegem csak a Bátyus fékező kezein át támaszkodhatott a kormányra, hogy a kormány előre görbült oly módon hogy majdnem össze lehetett elől érinteni a két markolatot igen természet ellenesen mint a régi magyar vagyis HUN íjak húrozás előtti állapota mutatja.Na ezt szépen összecsuktuk Bátyó, télire van szeretett munkád, bütykölhetsz megint, hogy ne kelljen történelem házit írnod ha csak lehet.
Szomorú látvány volt a kicsi, családi, kedvenc Simson-unk az biztos és mint ilyen nem győzött meg minket a Wartburg idős vezetője, hogy jó az fiúk még.
Nézzük tovább kézi vezérlésű, első agyba épített dobféket működtető első fék kar a kormányon elgörbülve és a féket működtető Bowden elszakadva a fékezés utáni erős vágyat bizonyítandó testvéremben.Sérülések nem láthatóak persze Bátyus aki elől ült többet kapott mivel nem volt neki elég a saját súlyával szétkenődni a Wartburg oldalán még ott voltam én is a magatehetetlen , ki sem látó, öcsike mint a gőzmozdony vágtam hátba tesómat, hogy igenis van még ott hely nekem is a Wartburg ajtón tessék nekem is helyet biztosítani!Leszállás nem tökéletes mondhatni...Későbbi orvosi vizsgálatokon derült ki, hogy Bátyust majdnem megfosztotta a család alapítás fennkölt boldogságától ez a mindent átélt és vélhetőleg gyermek nemzésre már teljesen képtelen idős férfi.Mivel a tankba olyan erővel toltuk bele Bátyust, hogy kis híján mogyorókrémes lett a tank, nőhöz férfi nem közelít ilyen megállíthatatlanul mint Bátyus férfiassága az igen kemény, fémből készült, Simson tankhoz próbált utat keresni.Összességében megúszta az igen kínos műtétek egész sorozatát a férfiassága környékén, aminek valljuk be én mint magatehetetlen, bűnös csomag is borzasztóan örültem.
Motoron fél évnyi bütykölés a garázsban és igen komoly harcok a biztosítóval ahol végül fentebbi erők akaratára a motorosok problémáira érzékenyebb ítélőnek hála nem mínuszban zártunk.
Az az elsőbbség van megadva ( tehát él )amelyik meg van ADVA!

Nincsenek megjegyzések: