2008. december 11., csütörtök

Gépátvétel (BMW R 1150 GS )






A sok bütykölni való gép után reményeim szerint sikerült egy megbízhatóbb motorkerékpárt szereznem.Tény a kilométer óra állása nem éppen kicsi számot mutat de a "szakértők" szerint még nem kell szét paráznom magam a 108.000 km! láttán.
Érdekes mert a soros 4 hengeres Yamaha XJ 550-es régi motoromon még 80.000 km-t sem mutatott az óra amikor a szerelőtől a következő választ kaptam a kérdéseimre:"gyerekek adjátok el mert ház ára" pedig csak azt kérdeztem mi lenne ha kicsit javítanánk a vason.
Azt mondja erre az igen mélyen tisztelt szerelő ha megbontom neked akkor a gép árát könnyedén ráköltjük a vasadra!
Sok év után végre Boxerem van.Nem vagyok sznob, pénzes zsák, márka függő és egyéb elfogultságok de valamiért nem akarok láncot kenni és régóta tetszik a Boxermotoros elrendezés.Az élet majd eldönti jól döntöttem-e!?A vas a BMW hivatalos szalonjában árválkodott gazdátlanul, én pedig megláttam a szezonvégi raktárkisöprési internetes akció keretében. Rövid hezitálás, nézelődés, számolgatás, baráti segítségek után már ott állok a kaszánál a kezemben egy borítékkal és azon kapom magam, hogy egy kisebb lakás foglalóját adom oda a kötött pulóverben, üveg mögött üldögélő pénztáros néninek.
Érdekes pillanat volt, régi álmomat kaptam meg, pár évre próbáltam az egész motorozást elfelejteni de alattomos módon csak előtört és felszínre került megint a hóbort.Innentől kicsit felgyorsultak az események és már boldogan viszem is haza a vasat.Bevallom elsőre féltem a méretétől mivel mostanra is csak 179-180 cm-rel áldott meg a sors és nem vagyok a 80 kg-ommal egy testépítő világbajnak típus.Szerencsére a próbák során a középsztenderre állítás könnyebben ment mint az amúgy pont ugyanilyen súlyban lévő Yamahámmal ment régen.Ülés, kormány, lábtartók minden a legjobb helyen van nekem aki soha nem volt igazán a kiszakadva a körúton egy kerekezéstől és a tankra hasalástól sem.Igazi álmaim túra gépes testtartása az előz tulaj adottságai miatt vélhetően az ülés is az alacsonyabb állásában volt ami most nagyon megnyugtató hiszen mindkét talpam biztonságosan támaszkodik meg a talajon.
Sok a duma haver!: oké gázt neki,-egész jól lépeget a vas-!Ígért 90 lóerő!
Tél van hideg gumik, hideg aszfalt, kevés tapasztalat a típussal, maradok is a tisztelettel kóstolgatjuk egymást receptnél!Haza értünk, hiába a hideg, a mosoly állandósult az arcomon nem-nem fagyott rá csak szuper a gép.Sokan néztek is, még nem jöttem rá hogy a barátomtól kölcsön kapott női "M"-es méretű motoros nadrágnak ami valljuk be kicsit kényelmetlenül rendezte el a férfiasságomat, a charme-omnak, a téli motorozásnak vagy az igen szép és tiszteletet követelő BMW GS-nek köszönhető-e?
Jó kis kör volt, remélem mielőbb sikerül folytatnom bár szerintem a tél inkább a simogatások, javítgatások és igényre szabások, extra felszerelések beszerzésének ideje.
Olyan gyorsan jött az életembe ez a vas, hogy nem is hittem volna köszönet érte azoknak akik segítettek benne.
Folyt.köv. amint lehet.
Az extrák listájával is adós vagyok, egy alaposabb gépismertetési fejezetben ígérem pótolni fogom.

Nincsenek megjegyzések: