2015. június 23., kedd

160.000 km felett a GS :)

Most az erdélyi túrán átfordult a GS-ben a 160.000 km. Sokat olvasok a kilométerekről és boldogsággal írják a japán motoros fórumokon, hogy már 80.000 km is van a motorjukban és még működik. Nem a márka a lényeg de ez a vas most 160.000 km-nél még egészen jó :) Bízom benne elfut ez még 200.000 km-ig is. Tegyük hozzá előttem egyetlen gondos gazdája volt és azért én is szánok rá. Szerencsére eddig nem sokat kért a kopó alkatrészeken kívül, komolyabb dolog a befecskendezőnél lévő pillangók tengely kopása, lógása volt csak. Persze nem is volt a vas "nepper" kézen soha így a km valós benne nem pedig szemre forgatott, én előre sem tekertem :) ezt mindet úton szereztük meg. Őszintén ha akkor előre tudom, hogy ilyen a gép akkor még kevesebb aggódással veszem meg, ma is megvenném 100.000 km-el! Most, hogy ismerem biztos forrásból megvenném 150.000 km-el is simán. Félre értés ne essen ez egy kompromisszum motor ami sok területen jó de tény minden területen van nála jobb, de azok más területen alul maradnak a GS-hez képest. Ma is állítom van gyorsabb, kényelmesebb, erősebb, terepre valóbb, könnyebb, korszerűbb gép, kisebb fogyasztású motor is, de a számomra elvárt sokoldalúságot más gépben nem találtam meg. Ezen ha sietsz, kizárólag egyes német autópályákon elérheted a 160-190 km/h-s utazót is, igaz itt van szélzaj már, de ha kell elmegy földúton is, murván is és ha ügyes vagy akkor könnyebb terepen is. A MOTOzin munkáim miatt nagyon sok motort látok próbálok de nem tudom mi tudja leváltani a régi GS-t. Több cég is nagyon jó motorokat csinál: Yamaha, Honda, Guzzi, Triumph, BMW, Kawasaki, Ducati mindegyik márkában van hasonló mint a példakép GS de vagy nagyon drágák újonnan vagy láncosak ami rengeteg előnnyel jár de nem az én közel "gondozásmentes" hozzáállásomat testesítik meg.

Próbálok segíteni annak aki GS előtt áll:

Mikor nem neked való a GS:
  1. csak aszfaltos motorozásra ne GS-t vegyél
  2. nem jársz 180 km/h alatt ne GS-t vegyél
  3. Off-road versenyeken indulsz ne GS-el tedd
  4. imádod a verseny pálya nyílt napokat (bár a boxer blokkig ledönthető de nem erre tervezték)
  5. nem vagy 160-165 cm magas nem túl előnyös a GS mint választás ültetve, alacsony üléssel is necces
  6. kezdő első motornak ne ezt vedd a régi GS enyém pl. 85 lóerő a legújabb meg 125 lóerő, tanulni sok, újrakezdéshez is tud sok lenni!!!
  7. ha pici boXer remegés is zavar akkor ne ezt vedd (sor 6 simább járású)
  8. ha csak belföldre kell vagy városba nem indokolt a GS
  9. könnyű gépre vágysz akkor a GS sok
  10. hasalni szeretsz a motoron a GS nem ez a műfaj
Akinek nagyon javasolom:
  1. ketten szerettek túrázni vagy egyedül és az út maga a cél nem csak túlesni rajta
  2. vegyes terepű vagy, sok aszfalt némi földút, erdő, kis terep
  3. csomagokat is viszel, mert a GS nagyon jól pakolható
  4. sokszor mész nagy távolságokra
  5. imádod ha fordulékony és fékezéskor és kanyarban is stabil
  6. ha szereted a tekintélyes vasakat
  7. szeretsz úgy ülni a motoron mint egy "király" a trónon
  8. nem jársz 200 km/h felett
  9. tartós vasat akarsz
  10. "pénisz kompenzátort" akarsz azt a GS tudja
  11. sok évre veszel fenntartható gépet
Szélvédelme javítgatható különböző plexikkel de nem lesz belőle egy BMW K 1200 LT :)
Széles utat!











Nincsenek megjegyzések: