A fondorlatos "B" terv a fejemben:
- a blog 8 éve alapján megkérdezem a BMW-t, hogy nem akarnak-e támogatni? Segíteni? Adni egy motort? (esélyes, hogy van elég eladásuk nélkülem is)
- a MOTOzin munkámhoz kérek a főszerkesztőtől valamit ami gurul, van egy "munkatársi Yamaha...kicsit gyenge nekem, meg láncos, meg, meg, meg....de gurul
- nyerek a LOTTO-n igaz ehhez legalább egy szelvényt érdemes lenne megvenni
- elkezdek jobban keresni és többet dolgozni hátha lesz zsetonom újra álmodozni, ja várjunk így is iszonyat sokat dolgozom na jó ez nem éri meg, mert belefáradok akkor meg minek már motor ha csak végrendeletre levél súly? Annak meg túl nagy és nehéz.
- mit hagytam ki?
- benősülök az angol király családba? ja nem vagyok elég tiszta vérvonal oda...akkor ez bukó
- eladok valamit a lelkemen kívül? májam? ja nem ihatok ez nem túl erős részem
- komolyan mondom, hogyan lesz motorom?
- lízingelek egyet?
- veszek egyet? ha más nem költsön?
- megveszem részletre?
- picsába ha a munkám úgy is kerékpáros (EVObike) akkor járok korszerű pedelec kerékpárral! Első az egészség, második a Ferencváros.....áááááááá de az nem az.
Na de a világ egyik számomra legjobb motorja után amúgy is mit szereznék? Annyi szép és jó motor van de mi kell a szerelemhez?
Nem kevés sötét gondolatom van, évek óta írok, tesztelek motorokról de nem tudom mi tölthetné be az űrt a szívemen tátongó, boXer ütötte rést?
Most akkor őszintén mikkel játszadozom fejben ha rám szakad a lehetőség:
- egy újabb használt boXer GS, mert egy GS után mid lehetne más? Jaj hülye vagy próbálj ki mást is már....egyébként is az 1150 GS után mégis milyen boXert tudsz elképzelni?
- esetleg egy DOHC GS Adventure (több barátom is eladta akinek 1150 GS-e volt előtte, itt valami nem stimmel) ettől még nagyon jó motor, de az 1150-hez képest nem akkora változás ha egyáltalán előre lépés az ilyen vas?!
- KTM 690 Enduro R? ezzel lehet menni árkon-bokron át és ha kell aszfalt, supermoto kerékkel akár 170-180 km/h-t is tud? Csomagok? Utas? Á megint második motornak álom! Pedig milyen jó vele mókázni és ABS-e is van, ezzel nem lenne gond egy Mongol út igaz nem tudom a láncossága, a híres megbízhatósága mit tolerál az én ne kelljen a motorhoz nyúlni stílusomon? Igen skót vagyok ha megvettem akkor főleg benzinre költenék meg maximum gumira.
- akkor igazándiból egy motorom sincsen de ha lesz egyből 2 db kell, egy "családos" utakra és egy a fiús játékokra?
- megvan: BMW HP2 enduro! Semmi langyi, semmi "csajoskodás" csak a motorpornó! Ja egy baj van Magyarországon nem adtak el szinte soha így eladó és használt sincsen. Ja németben is 13.000 EUR felett indul, mert réteg gép és eleve csak 3.000 db alatt gyártottak belőle. Francba ha szép akkor meg 15.000-18.000 EUR! Ezek hülyék? Nem gyártják 10 éve kb és ennyiért adják? Na ezt adnám ha lenne mit. Nem lányos motor, ráz, remeg, húz, csap de nagyon ott van. Múltkor volt fent egy eladó kb nulla km-el, kereken 5 milla HUF belföldi. Na pont senki nem vette meg. Ez nem GS széria nem magától megy, illetve de MAGÁTÓL ha kezeli. :( Építenék belőle igazi árkon-bokron át boXer-t. Na ez a szerelem.
- Építek egy régebbi boXer GS-ből valami zorall, terepképes vasat a mongol sztyeppékre? Olyat amivel a Dakar-t is megnyerték a gyári csapattal annak idején :)
- KTM is éledezik: láncos ahogy kell terepre, de mocskos erős, KTM 1190 R? 21"-os első kerékkel azért az terepen is adja. Na de érték tartó? Mi lesz 5-10 év múlva vele? Vagy a nagy dög 1190 Adventure? Ne a matekot nézd már! NEM eladásra veszel majd motort ha tudsz.
- MOTO-GUZZI Stelvio igazi GS klón de legalább stílusos olasz módra, kardán, viccesen álló blokk, alig van belőle, kuriózum is? Jól túrázható, jól pakolható, biztonságos, van ABS-e. Mi kell még? Most már jók, megbízhatóak a Guzzik. Nem nagyon volt még Olasz ipari termékem, azért kicsit félek műszakilag tőlük de szemre nagyon rendezett már. Igaz nem fejlesztettek például hozzá profi, gyári doboz rendszert hanem az SW dobozait tudod venni, az meg jó de az én túráimhoz nem eléggé terhelhető a rendszer. Mint láttuk ugye a Kazah utamon is megadta magát.
- ha nyerek a LOTTO-n akkor Duki? Az új DUCATI Multistrada vitathatatlanul szép, kecses, karcsú, elegáns, olasz. Na ja de 5-15 év alatt mennyit fogok költeni rá? Mennyiért tudom eladni? Mi van most akkor eladásra veszünk motort vagy szerelemre? Ja, hogy az értékvesztés egy szempontom? Lehet kéne írjak egy értékelési rendszert ami nekem fontos?? Jó ötlet.
- a francba a tereppel ezek úgy sem oda valók egy régi "K" szériás BMW elmegy 1 millió km-et is mi kell több? (Igaz munka mellett 30 év alatt sem tudok 1 millió km-et bele tekerni...) A régi BMW K1200LT igazán fejedelmi és utasnak is álom, kényeztet, be balzsamoz, hűt, fűt, fotel. Elég öreg vagyok már hozzá vagy csak elég elgyötört? Fáradtság ellen nagy távokra igen relax...2004-től ráadásul többet tud mint kéne na ja csak nem is olcsó. Itthon kevés van eredeti, belföldi, megkímélt. Olaszból levetkőzött nem érdekel a németek pedig 7.000 EUR felett adják a 2004 utániakat.
- legyen az új MOTO-GUZZI California 1400 úr isten milyen szép lett! Nem érdekel mit tud, az egy szobor, biztos gurul is de szobor szerűen szép. Igen tudom olasz és akkor mi van? Olasz és? Az Eldorado valami álom. (most akkor giccses lettem, mert bejön a klasszika vonal?) Miguel Galuzzi nem amatőr amit művel. Nagy, kényelmes, szép, szerethető és nem műanyagból van a tankja! Ja, hogy nekem még a motor anyagai sem mindegy. Ültem rajta már álló helyzetben, és adja az érzést a nagy, hajlított szarvával ja kormánynak hívják. És nem az az érzésem mint sok japánnál, hogy Harley akart lenni de nem az. Ez nem akart Harley lenni ez kérem egy Guzzi és kész, pont. Talán 38 évesen még túl aktív vagyok ez sem tudna lenni első motor de 2. nagyon! Lehet 55 évesen már nem akarok majd mást mint "krúzolni" egy ilyennel addigra biztos lesz jó árban használtan is :)
- kijött az AT a nagy múltú, legendás Honda Africa Twin utóda. Megváratták a népet, nem olyan erős, vicces váltóval is van, szép, kecses és LÁNCOS. :( Terepen és homokban az a nyerő akkor meg? Elől féknél letérdelős a villája! És? Attól tudod, hogy él! Engedd már el a tele, para lever mániád!!! Hahó az meg steril, fingod nincsen mit történik! Bolond biztos, hülyék is tudnak motorozni rajta. Elnézést a kedves, képzetlen, pénzes BMW vásárlóktól :( Mondjuk a régi AT még jobban tetszik mint az új de gondolom ez idő kérdése, hogy beivódjon, bele égjen a retinákba....Nincsen tőle olyan nagy, brutális, komoly motor érzésem de akkor is szép bringa. Kecses, kifinomult mint egy japán, mérnöki alkotás. Talán, nekem az a kicsi plusz hiányzik amitől szerelem lenne, jó és kész.
- legyen Triumph 1200 Explorer az is csemege, kevés is van, különleges is kicsit, műszakilag már jók, elég drága is, na de eladható használtan kis buktával? El bizony, van neve. Angol. A 800-as tiger nekem nyikhaj de nagyon praktikus. Kollégámnak volt és szerette, nem egy jelenség inkább praktikus jószág. Van itt nagy tesó is! Hm? Sunáznám de mindig a GS-hez akarnám mérni, mert kiköpött GS, lassan már az utált "kacsacsőr" sárvédőt és légterelőt is minden márka rárakja csak adjanak el töredékét mint GS-t. Már-már BMW GS ár várjunk akkor miért ez és nem egy olyan ami mintát állt neki? Pedig a 3 henger az 3 henger, simaságban, hangban, nyomatékban is....Hm?
- BMW F800GS/Adventure: 21"-os első kerék, könnyű gép, pont 85 lovas mint a régi boXerem volt. Láncos, oké de elmegy mindenhol. Végül kipróbáltam és 3x fulladtam le vele, mert lehet hogy 85 lovas mint a régi boXerem de, hogy ahhoz forgatni kell az biztos.....na ez kizárt. Nem vagyunk egy világ. Szemre pedig nagyon akarnám.
- franc! legyen egy HD Road King na az is rendes vas nem vicc! Sporik is szépek de egy Road King. Ácsi ilyenre nem ma lesz gempám, igaz németben van 2 milla alatt is szép, meg amcsiból becsencselt ki tudja lomok az Alföldön? A hangja szerelem, a blokk is az, ez végre nagyon más lenne mint egy GS. Ezt ki kell próbáljam. Számomra a régebbi Road King az a gép a HD-től amit nem rohannék ketté vágatni, leflexelni, lefújni, felfúrni, átfúrni, átépíteni. Nekem az eltalált motort képviseli. Lehet, hogy a HD rajongók között kislány vagy egy gyári géppel de a Road King nekem úgy ahogy van jöhet.
- legyen egy jó, kis, fiatal, nedves... GS? LC, esetleg MAMAGéSa Ahogy az egyik kedves olvasóm fogalmazott? Hm? Jó magasan a műszaki szint, de az ára is követte. Komolyan egy jó motoron műanyag a tank? Hol élünk mi? (Szarok bele a gramm mániába, az enyém 250 kg volt és mindig fel tudtam állítani a 85 kilómmal) Régen festett fém volt, verseny célból maxi ALU, de műanyag tank? Bakkor ez nem egy KIA, hogy legyen szép, okos, praktikus, gazdaságos. Nem hiszem el nem háztartási gépet akarok hanem szerelmet. (Apropó a mosó gépek műanyag dobja 1-2 év után reped és folyik órán-száján...bezzeg a rozsdamentes dobbal épített Miele...) A BMW a jó feleség oké, lehet 15-20 év után már nem úgy áll fel rá, okés de hálás, a Ducati a mocskos szerető, mindig kísért, mindig ott lebeg de minden nap is jó a hétköznapokban? Okés a BMW-t nem lehet számításon kívül hagyni. Sovány vigasznak ott a GSA, a GÉSA ahogy a köznép nevezi a száguldó vaskohó méretű BMW GS Adventure motor. Az legalább ALU tankos, huhh ez is valami.
- Legyen japán? Micsoda? Nincsen meg bennük a birodalmi érzés, láncosak és általában hibátlanok, eminensek. De melyik? Nem hoznak semmi extrát az elvárásokon túl de azt kifinomultan, tartósan, pontosan. Ha Excel táblázatok alapján tudnék motort venni simán beférne a japán vonal.
- Nem lehet kihagyni a folyamatból az új Yamaha Super Tenere-t sem! Kicsit nehéz, de jó a blokk és jó a futómű is igaz "sima" telós és térdel fékre de ilyen egy motor. Ráadásul hátra ők is betettek egy kardán hajtást. Hm, azt mondják tempós, harapós. Na, ez mi az amit nem tud?
- Legyen a rendőrök és a telepített selfi gépek réme: BMW K 1600 GT/GTL, mocskos drága, nagyon megy, nagyon szép, komfortos, mindent tud amit nem is akarnék de ezzel, hogy megyek Mongóliába? Mondom én egy motor fél motor, két motor egy motor. Tisztára mint a gyerekekkel...Igaz németből ez is van 10.000-13.000 EUR körül, ez is egy vidéki, lepukkant lakás ára.....
- na most már egy maradt hátra szerezni egy kis pénzt.
- mi az amire igazán szükségem van? ez így kihámozhatatlan?
Megint a fránya kompromisszumok. A szerelem nem lehet racionalitás, mert akkor az nem szerelem hanem matek. Kit érdekel mi eladható 5-10 év múlva ha addig mindig álló farokkal motorozom rajta? Csinálok egy kérdőívet magamnak!
Legyen a neve: Mi alapján válassz motort ha van rá pénzed?!
Komolyan nem szégyellem magam most kellett eladjam a vasat és már megint "ekkora" gondjaim vannak? Soha nagyobb bajom ne legyen minthogy milyen motort vennék ha tudnék?!!
Lehet inkább új lakást kéne néznem? Otthont? Házat? Az is mind fontos! Aztán majd 50 évesen jól nem felülni újra? Egyszer már voltam sok évig motor nélkül és mi lett a böjt vége?...Hát egy BMW R 1150 GS! :) A régi vágyott szerelem.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése