
Túl vagyunk az első 2-300 együtt megtett kilométeren. Mit is mondjak? A rendszámra várva sokszor mentem a garázsba, hogy újra és újra megvizsgáljam az új szerzeményt. Ilyenkor sokféle gondolat cikázott át az agyamon: Túl nagy lesz ez nekem. A 650-es után ez túl nehéz, hogyan fogok vele a városban közlekedni? Alig ér le a lábam... Amellett, hogy percről percre jobban tetszett a masina, ilyen és ehhez hasonló kétségek között őrlődtem. Édesapám csak annyit mondott: "Az első úton ne menj vele a városba!"

motorom, de azért már kezdőnek se mondanám magam. Éppen az eső sem esett, olyan nagyon hideg sem volt, szóval indulhattam. Ki is gurultam a garázsból és ki a kapun is. Ezt nem kell vezetni, ez csak simán megy! Meglepetten tapasztaltam, hogy könnyebb vezetni, mint a 650-es egyhengerest. Gyanús volt már korábban, hogy tologatni se nehezebb, mint a jó 40 kg-mal könnyebb F 650 GS-t, de az igazi meglepetés az volt, amikor középsztenderre állítottam: Sima ügy! Szóval nekiindultam a city-nek és igen, kiült az arcomra az a bizonyos mosoly... Igen, ez olyan, mint amit vártam! Nem, sokkal olyanabb! Kényelmes, magas üléspozíció, ergo ellátok bármilyen személyautó fölött. Az Adventure rövid első sebességfokozata nem zavaró közúton, sőt a csúcsforgalomban kifejezetten segíti az araszolást. Csodásan veszi a sebességet, simulékony és könnyen kezelhető, fordulékony, a nagy nyomatéknak köszönhetően nem kell állandóan váltogatni. Egy álom...
Az az érzés, hogy bár csak pár hete használom és mégis mintha együtt nőttünk volna fel... Megfizethetetlen!
Lassan belegurulok a 20 000 km-be, és ez szervizelést jelent. Ez az a motor, amit nem szívesen viszek el bárhová. Nem egy egyhengeres gép, aminek az olaj- és szűrőcseréjét akár az ember otthon is el tudja végezni gond nélkül. Márkaszervíz? Nem szívesen... Miért is? 1. Nem vagyok olyan gazdag, 2. nem bízom feltétlenül a szakértelmükben. Kihez forduljak, ha nem "GSguru" barátunkhoz Krisztiánhoz? Adott is egy tippet, elvileg hamarosan meglátogathatok egy kompetens szerelőt, hogy tüzetesebben átvizsgáljuk a vasat.
Már korábban írtam, és a képeken is láthatjátok, hogy a motor igen csak "kopasz". Az emberben van egy késztetés, hogy szépítgesse, hogy egyénivé tegye a masináját. Mivel hosszútávra tervezek vele, így megéri áldozni néhány hasznos kiegészítőre, amely egyrészt a védelmet szolgálja, másrészt optikailag ad némi pluszt. Összeállítottam egy kis listát, hogy mik is azok a kiegészítők, amikre szükség lehet. Az R 1150 GS esetén csak a fantázia (és persze a pénztárca) szab határt annak, hogy mivel szereljük fel kedvencünket. A kis listámat átküldtem Krisztiánnak, és egy esős délután átbeszéltük, hogy ő mit ajánl, minek van értelme és létjogosultsága. Az elképzeléseim nagyjából stimmeltek, de miután felmértem anyagi lehetőségeimet hamar konstatáltam, hogy ez a projekt el fog ám húzódni. Hihetetlen árakkal találkoztam, ami arra késztetett, hogy újra a GS-forum.eu felé forduljak, hátha találok valamit a kiszemelt kiegészítőkből a fórum "Kínál" menüpontja alatt. Hát találtam is, és meglepő módon olyan cuccokat, amit első körben kerestem!
- Hard Part Lenkeranschlag - Krisztián mondott erre valami jó magyar nevet, de nem emlékszem tisztán (a képen láthatjátok). Ez arra szolgál, hogy egy komolyabb bukás esetén megvédje a teleszkópvillát, ami ilyen esetekben el is görbülhet. Itt megint csak belefutottam abba, hogy hiába egyezik meg szinte mindenben az R 1150 Gs és az R 1150 GS Adventure, a Touratech különböző cikkszám alatt tartja számon ezt a kiegészítőt a két típushoz. Hosszas keresgélés után ráleltem a különbség okára: az Adventure gyárilag Stahlflex fékbowdennel került forgalomba, ezért egy külön kis szerkezet jár ehhez a cucchoz, ami eltartja a fékvezetéket, nehogy az kanyarodásnál a teleszkóp és a Lenkeranschlag közé kerüljön.
- Szélesítés az oldaltámaszra - nem egy drága dolog, de nagyon hasznos: hiányát hamar érzékeltem, amikor a motort ebben az esős időben nem aszfalton akartam letámasztani. A gép komoly súlya miatt egyszerűen belesüpped a földbe a sztender és borul a vas. A szélesítés felszerelése után hamar ráébredtem egy másik nagy előnyére: Mivel az Adventure kivitel magasabb, mint a sima GS, a 185 cm magasságommal is éppen leér a lábam. Ez alapvetően nem jelent gondot, de sokszor nehezemre esett felülés után egyenesbe billenteni a gépet. Ebben a szélesítés jelentette 1-2 cm emelés meglepően sokat segít, mert nő a talaj és a motor által bezárt szög és könnyebb egyenesbe billenteni a motort.
- Mechanikus tempomat - Sokat vacilláltam, mert az eladó nem tudta megmondani, hogy milyen márkájú/gyártmányú. Az elv egyszerű, egy menet segítségével rögzíted a gázkart a megfelelő pozícióban. Ez nem old ki fékezésre, kuplungolásra vagy gombnyomásra. Krisztián esküszik rá, hosszú úton biztosan jól jön majd...
- Védőlemez a hátsó ABS szenzorra - Nem egy életmentő cucc, de nem néz ki rosszul, és 10 Eurót megért!

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése